Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään alkaa laihdutuskuuri. 5 kg täytyy tiputtaa ensi kuun loppuun mennessä

Vierailija
07.10.2025 |

Jotta kesävaatteet eivät kinnaa aurinkomatkalla.

Olen nyt kerännyt motivaatiota kolmisen viikkoa. Tänään iso kauppareissu ja ruokakaappien sisältö uusiksi. Tästä lähtee! Wish me luck.

Muita pudottajia paikalla?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/9 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmph

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen vaa'alla. 56,9.

Ihan kohtuu ja normaalipaino joo, mutta olen painanut 51-53 vuosia ja tykkään siitä. Oon turvonnut ja se tuntuu liikunnassakin, viisi kiloa hoikkaan varteen on jo paljon enkä mäkään mihinkään vaatteisiini mahdu.

Juoksussakin on polvet alkaneet kipeytymään. Luulin että paino ois 55 maksimissaan.

Ja normaalipainoisena on veemäistä laihduttaa kun lähtee hitaasti. Sen lisäksi jos siitä erehtyy kenellekään sanomaan, niin kauhea jeesustelu ja taivastelu miksi normipainoisen pitää laihduttaa.

No siksi kun tämä ennenkaikkea tuntuu inhottavalta!

Vierailija
4/9 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka Pitkä olet?

Mutta saletisti onnistuu jos ja kun tahtoa ja tahdonvoimaa on!

Vierailija
5/9 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin eilen vaa'alla. 56,9.

Ihan kohtuu ja normaalipaino joo, mutta olen painanut 51-53 vuosia ja tykkään siitä. Oon turvonnut ja se tuntuu liikunnassakin, viisi kiloa hoikkaan varteen on jo paljon enkä mäkään mihinkään vaatteisiini mahdu.

Juoksussakin on polvet alkaneet kipeytymään. Luulin että paino ois 55 maksimissaan.

Ja normaalipainoisena on veemäistä laihduttaa kun lähtee hitaasti. Sen lisäksi jos siitä erehtyy kenellekään sanomaan, niin kauhea jeesustelu ja taivastelu miksi normipainoisen pitää laihduttaa.

No siksi kun tämä ennenkaikkea tuntuu inhottavalta!

Sama! Tai siis sillä tavalla sama että olen normaalipainoinen mutten tunne oloani kotoisaksi kun painoa on muutama kilo liikaa. Ihannepainoni on 71 kg, painan nyt 75. Olen 177 cm pitkä.

Jo muutaman kilon pudotus tekee olosta kivamman ja vaatteet näyttävät paremmilta.

Ap

Vierailija
6/9 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huomenna se loppuu

Vierailija
7/9 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka Pitkä olet?

Mutta saletisti onnistuu jos ja kun tahtoa ja tahdonvoimaa on!

Onnistuu, on onnistunut ennenkin. Vedän parin vuoden välein parin kuukauden kuurin. Yleensä tippuu kymppi, nyt ei ole tarvetta niin isolle pudotukselle. Vitonen riittää. Kiitos tsempistä!

Olen 177 cm.

Ap

Vierailija
8/9 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt ap miten aiot tuon tehdä. Miten uudet tapasi tulevat poikkeamaan vanhoista? Olen itse ajatellut pudottaa painoa jo yli vuoden ajan mutta se on pudonnut vain kolmea kiloa. Tarkoitus on ollut 10 kiloa. Yrittänyt syödä vähemmän. Lihoin sen sairauden aikana (syöpä) mutta en saa nyt alenemaan, vaikka voin jo hyvin. Joskus onnistun joskus en. Lisättyä sokeria en juurikaan käytä. Kotona sitä ei ole ollenkaan. Kylässä ja kahvilassa saatan ottaa makean leivonnaisen.Ehkä kerran viikossa. Ruoan teen enimmäkseen itse. Syön ilmeisesti vain liikaa. Oikeammin sanottuna liian usein, koska totuin siihen hoitojen aikana. Silloin piti syödä usein pieniä annoksia  nyt jatkan usein syömistä mutta ilneisesti liian suurina annoksina. Ainakin leipä turvottaa kovasti.

Vierailija
9/9 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt ap miten aiot tuon tehdä. Miten uudet tapasi tulevat poikkeamaan vanhoista? Olen itse ajatellut pudottaa painoa jo yli vuoden ajan mutta se on pudonnut vain kolmea kiloa. Tarkoitus on ollut 10 kiloa. Yrittänyt syödä vähemmän. Lihoin sen sairauden aikana (syöpä) mutta en saa nyt alenemaan, vaikka voin jo hyvin. Joskus onnistun joskus en. Lisättyä sokeria en juurikaan käytä. Kotona sitä ei ole ollenkaan. Kylässä ja kahvilassa saatan ottaa makean leivonnaisen.Ehkä kerran viikossa. Ruoan teen enimmäkseen itse. Syön ilmeisesti vain liikaa. Oikeammin sanottuna liian usein, koska totuin siihen hoitojen aikana. Silloin piti syödä usein pieniä annoksia  nyt jatkan usein syömistä mutta ilneisesti liian suurina annoksina. Ainakin leipä turvottaa kovasti.

8viikkoa.fi-ruokavaliolla pudotin ekan kerran painoa vuonna 2020, seuraavaksi 2023 ja nyt taas sama edessä. Se on tavallaan vähähiilarinen ruokavalio, hiilihydraatteja syödään silti hieman. Toimii kuin häkä eikä todellakaan tarvitse tuntea nälkää.

Ja tämä ei siis ole mikään mainos, vähähiilarinen onnistuu muutenkin mutta itselleni oli apua selvistä ohjeista. En muuten saanut aikaiseksi aloittaa pudotusta kun en ravintoasioista oikein mitään tiedä.

Suosittelen vahvasti, ainakin alkuun pääsee vhh:lla tosi hyvin. Ja motivaatio kasvaa kun vaa'an lukema oikeasti alkaa laskea.

Ap