Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pettämistä?

Vierailija
29.09.2025 |

Illat viestitellä toisten miesten kanssa varsin seksuaalissävytteisiä viestejä ja joskus kuvia, jopa sängyssä? Joskus jopa mehustelee näillä saamillaan viesteillä. Vaimo ei näe tässä mitään ongelmaa, koska mitään fyysistä ei (tietääkseni) ole tapahtunut. Minusta tämä tuntuu aivan pettämistä vastaavalta, mutta kuulemma ylireagoin pienestä asiasta. Oikeastaan haluaisin erota, vaikka takana todella pitkä suhde onkin. Luulen kyllä, että hän kääntää tämän minun viakseni ja aikoo tehdä erosta mahdollisimman vaikean kaikkien kannalta, joten epäröin vielä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämisen rajat on jokaisen pariskunnan yhdessä sovittava.

Vierailija
2/11 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jos ei ole toisin sovittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään varsinaisesti tällaisesta ainakaan sovittu, vaan on alkanut ihan oma-aloitteisesti harrastaa. Eikö tällainen kuitenkin olisi asia, mistä kuuluisi puolisolta kysyä onko ok? AP

Vierailija
4/11 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään varsinaisesti tällaisesta ainakaan sovittu, vaan on alkanut ihan oma-aloitteisesti harrastaa. Eikö tällainen kuitenkin olisi asia, mistä kuuluisi puolisolta kysyä onko ok? AP

No sitten tästä puhutaan ja sovitaan, jos asia sinua häiritsee. Vaikka hän ei näkisi siinä mitään erikoista, voit sinäkin ottaa asian puheeksi, kun kerran se viestittely ei sinusta kivalta tunnu.

(ja omasta mielestäni tuossa mennään rajojen yli, mutta kuten sanottu, pariskunta itse sopii ne rajat. Ja nitä rajoja voi muuttaa ja sopia suhteen aikana useampaan kertaan)

Vierailija
5/11 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sun on luotettava omiin tunteisiin ja ymmärrykseesi. Jos sinusta tuntuu, että tuo on jopa aihe avioeroon, niin toimi sen mukaisesti. Vain sinä itse määrittelet, minkä hyväksyt, mitä et. Mitään fyysistä ei tietääksesi ole vielä ollut, mutta miten lie heti kun se on mahdollista? Mulle henkinen puoli, ja siinä petetyksi itsensä tunteminen ja tuleminen on pahempaa, vaikka lopultakaan näillä ei ole mitään eroa. Empimisesi antaa tilan tulla satutetuksi, aika varmasti. 

Vierailija
6/11 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Red flag. Run.

Vierailija
7/11 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu parista, mitä on sovittu seksin suhteen. Mutta toihan on ns netti-seksiä.

Vierailija
8/11 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysistä pettämistä ei ole, mutta onko sun muija ihan normaali? Eroaisin. Eihän hän sua kunnioita.

Vierailija
9/11 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietityttää myös voiko joku oikeasti ajatella noin, että on ihan normaalia toimintaa, josta ei tarvitse puolisolta kysyä tai edes ilmoittaa. Itselle on täysin käsittämätön ajatus. Vaimo on itse vieläpä välillä sairaalloisen mustasukkainen ja on esimerkiksi sitä mieltä, että minä en saisi käydä ilman häntä lasten kanssa kerhoissa, koska siellä käy myös äitejä. Voiko olla pelkkää ajattelemattomuutta vai onko tämä nyt jotain tarkoituksellista kiusaamista? Ennen ei asiasta mitään sanonut, mutta aavistin jotain olevan. Vähän aikaa sitten sanoi lähettäneensä alaston kuvia jollekin miehelle, joka oli niitä niin kehunut ja tuntui kuin olisi veistä haavassa kääntänyt. Rakkaus muuttui melkein inhoksi ja tuntuu, etten halua edes nähdä häntä enää.

Vierailija
10/11 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fyysistä pettämistä ei ole, mutta onko sun muija ihan normaali? Eroaisin. Eihän hän sua kunnioita.

No tätä olen tässä nyt pohtinut. Minulla on kyllä kieltämättä aika huono itsetunto, jota on varmasti helppo hyväksikäyttää. AP (joka unohtui edellisestä viestistä)

Vierailija
11/11 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietityttää myös voiko joku oikeasti ajatella noin, että on ihan normaalia toimintaa, josta ei tarvitse puolisolta kysyä tai edes ilmoittaa. Itselle on täysin käsittämätön ajatus. Vaimo on itse vieläpä välillä sairaalloisen mustasukkainen ja on esimerkiksi sitä mieltä, että minä en saisi käydä ilman häntä lasten kanssa kerhoissa, koska siellä käy myös äitejä. Voiko olla pelkkää ajattelemattomuutta vai onko tämä nyt jotain tarkoituksellista kiusaamista? Ennen ei asiasta mitään sanonut, mutta aavistin jotain olevan. Vähän aikaa sitten sanoi lähettäneensä alaston kuvia jollekin miehelle, joka oli niitä niin kehunut ja tuntui kuin olisi veistä haavassa kääntänyt. Rakkaus muuttui melkein inhoksi ja tuntuu, etten halua edes nähdä häntä enää.

Etenkin, jos tuollaisen toiminnan lisäksi on isot mittasuhteet saavaa mustasukkaisuutta, niinkuin kerroit, on täydet syyt lähteä eri suuntiin. Mustasukkaisuus on sairaus, joka ei parane, vaan pahenee. Yritä saada lapset itsellesi, niin saa rouva perseillä ihan vapaasti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä