Voisiko nuo naisten uupumus- ja masennusoireilut
...liittyä "muotisairauteen" eli raudanpuutteeseen? Sehän aiheuttaa masennusta, aloitekyvyttömyyttä, lapsettomuutta, voi johtaa kilpirauhasen vajaatoimintaan sekä se voi merkittävästi huonontaa elämänlaatua.
Lisäksi kun sitä alkaa itse hoitaa niin julkisen puolen lääkärit voivat jopa kieltää potilasta hoitamasta sitä itse! Lääkärit suhtautuvat raudanpuutteeseen usein vähättelevästi ja muutenkin naisten terveysasioita vähätellään terveydenhuollossa.
Aloin itse hoitaa itseäni lähes kaksi vuotta sitten. En enää usko lääkäreitä. Minulla ei enää ole samalla tavalla masennusta, raudanpuutteen sain korjattua itse ja pystyn kohta myös pudottamaan pois kilpirauhasen vajaatoiminta-diagnoosinkin, koska sitäkään minulla ei oikeasti edes ole.
Olen jopa varma, että lääkäreiden tehtävänä on nykyään pitää suomalaiset eri tavoin sairaina ja heikkoina jotta Suomen ryöstäminen IMF-kuntoon voi jatkua ilman keskeytyksiä ja jotta lääkeyhtiöt saisivat rahaa sekä Suomen suojelluin ammattikunta eli lääkärit pitää työpaikkansa.
Kommentit (16)
Kerro sitten Miten olet parantanut itsesi kilppari vajaatoiminnasta? Kiinnostaa kun meikäläisellä diagnoosi on oikea.
Mikä rautavalmiste auttaa, miten sait raudanpuutteen (ferritiini?) hoidettua?
Vierailija kirjoitti:
Kerro sitten Miten olet parantanut itsesi kilppari vajaatoiminnasta? Kiinnostaa kun meikäläisellä diagnoosi on oikea.
No minulla se on väärä ja annettu väärin perustein, siksi. Suomessahan pitäisi aina tehdä myös vasta-ainetestit sekä mittauttaa potilaalta rauta- ja tulehdusarvot. En kirjoittanut tarpeeksi selkeästi, että minulle noin ei tehty vaan mentiin jonkinlaisen "koelääkityksen" kautta kun raudanpuute oli sekoittanut myös kilpirauhasarvot. Tilanteeni ja virhediagnoosini ei ole ainutlaatuinen tilanne vaan näitä tehdään paljon. Eikä se tarkoita sitä etteikö sinulla tai jollain muulla olisi aivan oikea diagnoosi.
ap
Mulla syöpäpotilaana alhainen hemoglobiini Miten saisin arvot ylös?
Joo kilppari ja rauta, kuten kaikessa tällä palstalla.
Johtuu miehistä. Monissa tapauksissa. Osa parisuhteista on kuin kivirekeä vetäisi perässä.
Minäkään en käytä lääkäriä
hammaskivun operoin itse murentamalla hampaan jossa oli reikä.
Kaiken voi oppia Lähes kaiken itse
Vierailija kirjoitti:
Mikä rautavalmiste auttaa, miten sait raudanpuutteen (ferritiini?) hoidettua?
Mulla toimi 300 mg Obsidania kerran päivässä c-vitamiinin kera eli vaikka täysmehulasillisen kanssa otettuna. Kaikilla ei vatsa välttämättä kestä sitä. ap
Vierailija kirjoitti:
Voi vapaasti tulla haukkumaan folioksi tai sekopääksi, ihan sama. Ainakin itse voin hiton hyvin kun aloin hoitaa itseäni kunnolla. Nyt voi puolustaa läheisiäni kun energiaa riittää. ap
Ei ole mitään foliohattuilua tiedostaa medikalisaation ja lääketieteen kaavamaisuuden ongelmat. Osa lääkäreistä on vankasti sitä mieltä että jos ei hemoglobiini ole matala niin ferritiiniä ei kannata mitata. Varmasti muuttavat mieltään sitten kun tutkimustieto osoittaa toisin. Todistettuun tietoon nojaaminen on välttämätöntä, mutta ikävästi joskus itsestäänselvyydet jää näkemättä jos niitä ei toistaiseksi ole todistettu kliinisesti.
Vierailija kirjoitti:
Oletko lääkityksellä? Ja mikä lääkitys on? Toimiiko se sinusta hyvin ja voitko yhtä hyvin kuin ennen sairastumista? En ole aloittaja, mutta sairastanut kilpirauhasen vajaatoimintaa nyt päälle vuosikymmenen ja lääkitys on maksimi, mitä voidaan määrätä. Kamppailen silti voimakkaan uupumuksen ja väsymyksen kanssa miltei joka päivä. Vointi ja energia on ehkä 10% siitä mitä oli ennen sairastumista. Rautakuureja olen myös kokeillut, ei mitään vaikutusta. -Eri
Vierailija kirjoitti:
Joo kilppari ja rauta, kuten kaikessa tällä palstalla.
No pitäisikö ne sitten hoitaa Suomessa kunnolla niin loppuu valitus :D ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vapaasti tulla haukkumaan folioksi tai sekopääksi, ihan sama. Ainakin itse voin hiton hyvin kun aloin hoitaa itseäni kunnolla. Nyt voi puolustaa läheisiäni kun energiaa riittää. ap
Ei ole mitään foliohattuilua tiedostaa medikalisaation ja lääketieteen kaavamaisuuden ongelmat. Osa lääkäreistä on vankasti sitä mieltä että jos ei hemoglobiini ole matala niin ferritiiniä ei kannata mitata. Varmasti muuttavat mieltään sitten kun tutkimustieto osoittaa toisin. Todistettuun tietoon nojaaminen on välttämätöntä, mutta ikävästi joskus itsestäänselvyydet jää näkemättä jos niitä ei toistaiseksi ole todistettu kliinisesti.
Ne argumentit ovat ihan outoja, siis sellaisia että alle 120 hemoglobiini on hyvä. Ihan päästä heitettyjä juttuja. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimustietohan osoittaa ihan selvästi, että matalat rautavarastot aiheuttavat mm. väsymystä ja masennusta. Rautaa tarvitaan kehossa lukuisiin muihin asioihin kuin hemoglobiinin muodostamiseen.
Koska hedelmällisessä iässä olevilla naisilla matalat rautavarastot ovat yleisiä, viitearvoihin mahtuva ferritiini on usein aivan liian alhainen. Moni lääkäri ei vieläkään tätä tiedä, lapseni lääkärin mukaan ferritiiniarvo 9 oli ihan ok 15-vuotiaalle teinitytölle. Lapsella tosin oli lukuisia oireita, jotka lähtivät sitten rautalääkityksellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimustietohan osoittaa ihan selvästi, että matalat rautavarastot aiheuttavat mm. väsymystä ja masennusta. Rautaa tarvitaan kehossa lukuisiin muihin asioihin kuin hemoglobiinin mu
Hyvä kun hoidettiin! Siinä voi mennä nuoren naisen elämä pilalle jos ei jaksa urheilla, opiskella tai tehdä mitään muutakaan nuorelle naiselle tavanomaista. Kuinkahan paljon näitä on? ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimustietohan osoittaa ihan selvästi, että matalat rautavarastot aiheuttavat mm. väsymystä ja masennusta. Rautaa tarvitaan keh
Joo, kun itse hoidettiin. Lääkäri oli tässä pelkkä turhake.