Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko koira tunnistaa ihmisen piilevän sairauden?

Vierailija
27.09.2025 |

Olen kuullut, että koira oli esim alkanut puskemaan omistajansa kylkeä, mitä tämä oli ihmetellyt. Sitten hänelle oli tullut mieleen että yrittääkö se kertoa jotakin. Hän vajasi lääkärin ajan ja sieltä löytyi heti syöpä, joka onneksi ehdittiin leikata.

Onko tullut vastaan?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan esimerkiksi hypokoiria jotka tunnistavat alhaisen verensokerin. Oma koira tunnisti aikanaan raskauden ja synnytyksen lähestyessä siirtyi sängystä omalle peitolle nukkumaan. Asuimme kaksin. Ja nämä siis koiran aloitteesta :)

Vierailija
2/2 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan esimerkiksi hypokoiria jotka tunnistavat alhaisen verensokerin. Oma koira tunnisti aikanaan raskauden ja synnytyksen lähestyessä siirtyi sängystä omalle peitolle nukkumaan. Asuimme kaksin. Ja nämä siis koiran aloitteesta :)

Matalan verensokerin lisäksi hypokoira tunnistaa korkean verensokerin ja verensokerin nopean heilahtelun. Mun edesmennyt koira ei ollut koulutettu hypokoira, mutta heräsi ja tuli viereen tuijottamaan, jos verensokerini laski liian alas. Alkuun se huomasi sen itse, ettei kaikki ole ok, mutta kai se ehdollistui siihen, että "haiset siltä, että meidän pitää nyt syödä jotain".

Koirat haistavat myös muita sairauskohtauksia, kuten tulevan epilepsiakohtauksen. Ja raskauden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi