Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko hyvään ystävyyteen kiitollisuuden velka?

Vierailija
25.09.2025 |

Eli otsikko kertoo kaiken: jos on erittäin hyvä ystävyys kyseessä, riittääkö pelkkä kiitos kun on tarpeellista. Entä jos toinen vaatii että olisi halunnut isompaa kiitosta? Mielestäni kiitollisuuden velka ei kuulu hyvään ystävyyteen. 

Kuuluuko hyvään ystävyyteen kiitollisuuden velka?

Vaihtoehdot

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ystävyys ole sen paremnin kuin parisuhde nollasumma peliä mutta tasapaino täytyisi jollain tavoin yrittää pitää tavoiteltavana. - Joilkekin kun tuntuu kelpaavan "ystäväksi" vain silloin kun voin antaa ja mahdollistaa heille jotain. Jos en muuta niin olla se, jonka päälle voi yrittää oksentaa silloinnkun itsellä pahaolla tai kertoa kuinka ihana tai kamala kumpoani on. Olen tietysti onnekas kun itselleni ei ole koskaan ollut mahdollisuutta elää parisuhteessa  Ja varmaan saisin elää loppuikäni yksin, jollen olisi niin lojaali. 

Vierailija
2/5 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastavuoroisuus kuuluu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin, aina on kiitetty puolin ja toisin mutta nyt olisi pitänyt kiittää vielä enemmän. Ei se kuulu mun mielestä hyvään ystävyyteen että pitää kiitellä valtavasti. Jos on rakastettu ja teot puhuneet puolestaan 

Vierailija
4/5 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tällä hetkellä kyllä valitettavasti vaikuttaa siltä että mun hyöty on käynyt minimiin 😔 mies kun tuli kuvioihin niin nyt multa odotetaan suurta kiitollisuutta hänen avusta. Vaikka olen vuosikaudet auttanut ja tukenut pyytämättä pätkääkään kiitollisuutta. Koska edelleen, mun mielestä kiitollisuuden velka ei kuulu hyvään ystävyyteen. 

Vierailija
5/5 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Hyvään ystävyyteen kuuluu vastavuoroisuus.

Esimerkki ihan arjesta - olen kuskannut nyt pari kertaa ystävääni asemalle ja hän heittää mieheni kentokentälle parin viikon kuluttua. 

Tai tyttäreni kasteli kasvimaatamme loman aikana ja minä huolehdin lapsenlapsen harrastuksiin tai otan yökylään kun molemmat vanhemmat ovat iltatöissä. Tosin ottaisin hänet joka tapauksessa!

Jos balanssi keikkuu aina toisen suuntaan ei ole kyse ystävyydestä vaan hyötymisestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi