Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko paljon eroa 26' ' vai 28' ' naisten pyörällä ? Olen 164cm pitkä ja vanha pyörä oli 26' ' eli en tiedä muusta.

Vierailija
10.04.2007 |

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajajan pituudella on väliä polkupyörän rungon pituudelle (siis se runko-osa polkimista satulanpidikkeelle) joka yleensä ilmoitetaan senttimetreinä ja on jotain 51-58 välillä Suomessa myytävissä pyörissä.

tuo 26 ja 28 tuumaa on rengaskoko ja sillä on väliä vain siten että isompaa rengasta on aavistuksen verran raskaampi polkea, mutta vastaavasti se menee sitten samalla polkasulla aavistuksen verran pitemmälle, ts nopeammin.

Vierailija
2/6 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 160 senttinen ja 26 tuumaa pieni.

Oikea korkeus satulalle on kun seisot satulan vieressä menee satula lonkalle (siis peppukorkeus) ja kädet nousee vajaa 10 senttiä korkeammalle kuin satula.

Jaloilla on noin 5% prossan kallistus. Siis jalka ei oo ihan suorassa kun toinen jalka on alhaalla vaan vähän polvi koukussa.

Liike pitää olla hallittu. Ei saa sattua, keikkua satulalla. Liike lähtee lonkasta ja reisistä. Kädet ei saa nojata tankoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin siis 28 olevan sulle ihan sopiva :)

Vierailija
4/6 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ajanut molemmilla ja satulan korkeutta tietysti voi säätää, ongelmia ei kummassakaan ole ollut. Pituutta on 165 cm ja jalat on normaalin pituiset.

Nyt on 26" ja ihan olen tyytväinen ollut.

Vierailija
5/6 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen 161 cm ja 28 käy. Se on kokeiltava itse kunkin että kumpi parempi.

Vierailija
6/6 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilin ostaessa myös 28* ja se oli hivenen liian iso että olisin saanut mukavan ajoasennon. Ehdottomasti kannattaa koittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän