Saako työttömänä 2 lapsen kanssa siis 800e kuussa? -verot?
Sehän on tosi paljon rahaa! Täytyy tosiaan aika hyvä työtarjous mulle tulla ja nimenomaan korkeemman koulutukseni vastavaa työtä, että viitsin vaivautua!
Kommentit (10)
Muuten se on 29 ja risat päivässä eli vähemmän kuussa. Ja kuka haluaa olla työttömänä.
Tosiasiassa työkkärikorvaus maksetaan vain 20 päivältä kuussa joten tilille oikeasti tipahtaa 611e brutto ja nettona 488,96e
Sanoinkin että menen oitis töihin jos saan koulutusta vastaavaa työtä ja sen mukaista palkaa mutta hanttihommiin en mene, koska kukaan ei korvaa minua täällä kotona!
T. ei turhaan kouluttautunut!
Olen työelämän käytettävissä näillä jo esiin tuomillani ehdoilla. Eli korkeamman koulutukseni mukainen työ ja palkka. Haen toki itsekin aktiivisesti töitä kun olen työtön. Palkka tulee olla ok, jotta saan maksettua kotiin hoitajan ja kuskin pojalle.
t. ap
Kyllä se siitä sitten, kun olet ollut useamman vuoden työttömänä, etkä hallitse enää niitä hommias... Sulla ei sitten ole mitään arvoa työmarkkinoilla.
Mutta kun menen töihin joudun palkkaamaan kotiin apua, eli hoitajan iltapäiviksi ja hän samalla toki joutuu kuljettamaan isompaa lasta treeneihin. Ja tietenkään en ole meidän perheen ainoa elättäjä.
Mikä ihmeen tukein väärinkäyttäjä minä olen jos pohdin että työelämään siirtyessä työllistän vielä yhden ihmisen! Mietinkin vain sen ajan jonka olen työttömänä, että tuo työttömyyskorvaus suomessa on aika hyvä!
t. ap
Mutta huvinsa kullakin kun pitää aina olla arvostelemassa. Taitaa olla katkeraa porukkaa palstalla, menkää mämmiä syömään : )
T. ap
Ymmärrätkö, ettei sitä rahaa makseta siksi, että voisit olla kotona ja tehdä teidän perheen asioita. Se raha velvoittaa sinut menemään töihin, kun työpaikka löytyy. Voit jäädä kotiin, mutta älä ota tukea, jonka kriteerejä et täytä.
Ja ideaali on etten edes joudu päivääkään olemaan työtön vaan ITSE löydän sopivan työn. Mutta jos joudun olemaan niin korvaus on suomessa on mielestäni hyvä. Ehkä liiankin hyvä, moni varmaan jääkin lusmuilemaan. Näkeehän se näistä kirjoituksistakin, moni luulee, että minäkin olen lusmuilija..
Antaa olla, hyvää pääsisäistä ja jatkoa kaikille!
ap
Toisilla on moraalia ja työhaluja. Itse kävin töissä pitkiäkin matkoja ilman autoa jne, vain siksi, etten mätänis kotona. Oikeus voittaa!