Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++SYYSKUUN SISSIEN PÄÄSIÄISPYHÄT+++

06.04.2007 |

Moikka!

Nyt on ekat mämmit maisteltu! Mulle kyllä maistuu, mutta muille ei niinkään.

Ultsille voimahali, onneksi loppu hyvin kaikki hyvin. Samoin rakkausvauvalle tsemppiterkut, mieti tosiaan jaksamisesi työn suhteen tulevina viikkoina!

Täällä omassa navassa vointi on oikein hyvä ja vauva sen verran aina tömäyttelee, että on levollinen olo. Positiivinen, jaksava keskiraskauden fiilis! Että kyllä tässä taas jaksellaan!

Mukavia pyhiä, käyn varmaan täällä muinakin päivinä. Katsotaan miten pitkäksi pino venyy, että aloitellaanko uutta...

Mämmirikasta pitkääperjantaita! Nyt lepäilemään,

apinaemo 17+5

Kommentit (15)

Vierailija
2/15 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö lähti eilen illalla äitini luokse yökylään ja mies intti-porukan kanssa viilettämässä, kohta varmaan Helsinkiin suuntaavat. Kävi äsken sentään kotonakin pyörähtämässä, söi ja käytiin saunomassa.

Että sellaista pääsiäistä tänne. Äärimmäisen tylsää ja arkista :P Äitille taidan kohta soittaa ja mennä sinne kuluttamaan aikaa. Tyttö tietenkin esittää vastalauseen, kun Hänen pitäisi olla Yksin siellä, ei äiti sinne saa tulla ;D

Mulla on kyllä yksi epämiellyttävä vaiva iskenyt! Anteeksi vaan aihealuetta ;) Limakalvot niin kuivat että kaikki tuolla alakerrassa pienillä haavoilla :( Tekis vaan mieli olla ilman pöksyjä, niin mikään ei hankais ja puristais. Bepanthenia nyt kokeilin avuksi..

Jaahas, neiti saapuikin yllättäen kotia!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa pääsiäistä kaikille sisseille!

Olen juttujanne lueskellut aina välillä mutta en ole keksinyt juurikaan mitään kirjoitettavaa itse. Kaikki oikein hyvin, mieskin on nyt kovin innoissaan raskaudesta ja tulevasta vauvasta joten nyt oma olokin on erinomainen.

Mies on pääsiäisen matkoilla... Olen tänään tehnyt kunnon suursiivouksen mikä olikin ihan tarpeen, nyt on ihanaa vaan löhöillä puhtaassa ja siistissä asunnossa. Ruokaa pitäisi kohta alkaa tehdä.

Minulla on kova himo syödä tuoreita ja raikkaita vihanneksia ja hedelmiä - niitä menee nyt PALJON. Vesimeloni erityisesti houkuttelee, maistuu niin ihanan raikkaalta. Syön kyllä namejakin (liikaa), että en ihan pelkästään terveyslinjalle ole siirtynyt... Painoa ei ole vielä noussut yli lähtöpainon kun alussa paino laski muutaman kilon vaikka en kovin paljoa edes oksentanut. Nyt olen suunnilleen takaisin lähtöpainossa.

Masua ei vielä juurikaan erota, itse sen vaan huomaa että mahan kohdalla kiristävät housut tuntuvat vähän ahdistavilta.

Ja istukka etuseinämässä, joten liikkeitä joutunee odottaa vielä muutamia viikkoja ennen kuin tuntuvat..

Tällaisia pääsiäisterkkuja täältä.

t. takkityhjä rv 16+0

Vierailija
4/15 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopas, meilläkin mies koko pääsiäisen töissä, joten siinähän tuo menee tytön kanssa touhutessa. Mulla oli jo välillä pahoinvointi poissa, mutta nyt taas aamusin laatta lentää, vähän sen jälkeen kun oon syöny jotain ja itse asiassa koko aamupäivä menee samalla tavalla...illat onneksi edes vähän parempia.

Kylläpä mieltä lämmitti kun mies tuli pari päivää sit kotiin ja kysy kiinnostaisko kylpyläloma, oli jossain aloitekilpailussa voittanu työmaalla koko perheelle kylpylälahjakortin, jes!!!!!

Mulla on hiukka hassu olotila, välillä on kun en ois raskaana ollenkaan, mahaa ei edes näy, mut voi olla et 10 min päästä maha onkin selvästi " pallona" , no, kohta ei tartte miettiä näkyykö vai ei

HAUSKAA PÄÄSIÄISTÄ!!

maitohamsteri ja kirppu 18+2

Vierailija
5/15 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy massu rv 18+4

http://www.aijaa.com/v.php?i=437762.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=437763.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=437765.jpg

Mies napsi torstaina kuvia ja muutaman ajattelin sitten linkittää samalla :)

Oma olotila on ihan ok. Potkiva ipatin tuolla on ja ihanasti tunsin koko pituudelta tuon murusen yksi ilta. Oli poikittain masussa ja tunki kovasti käsiä vasten, kun pidin niitä masun päällä <3

Olen vielä tämän päivän Innan kanssa kaksin. Mies on American Car- showssa ja isommat tytöt yökylässä Espoossa. Oltiin eilen mun vanhempien luona koko ilta ja kivaa oli. Sai neiti paistatella täydessä huomiossa ja otti kyllä KAIKEN irti :) Mun pikkusysterikin oli siellä joten kivaa tosiaan oli ja HYVÄÄ ruokaa!! Äiti osaa sitä tehdä.. Pitäisikö mennä tänäänkin kuokkimaan ;)

Mitäs muille kuuluu?

Meillä on rakenneultra VASTA 24.4. ja klo 8:30 aamulla... Kun kyse ei ole esikoisesta niin ei kuulema ole niin kiire... No samapa se, kyllä tuolla ollaan :) Lääkärikin sanoi, että kyllä mä tunnen jos kaik ei ole ok ja osaan hakeutua hoitoon... Tottahan se varmaan on, mutta olisi se silti kiva päästä edes vähän aikaisemmin ultraan...

Mä menen taas Innan kans touhuamaan.

IHANAA PÄIVÄÄ!!!

-PippuriMamma & " MatiasMatilda" 18+6

Vierailija
6/15 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan!

Olen taas vain lueskellut en ole jaksanut kirjoitella. Töissä saa nakuttaa ihan riittävästi...

Olipas kamalaa luettavaa Ultsin kuulumiset. Onneksi kaikki on hyvin.

Tuosta neuvolasta. Olen usein ihmetellyt sitä, että eikös neuvolan pitäisi olla tuki ja turva odotuksessa ja lapsen hoidossa. Silti kaikki ovat jossakin vaiheessa saaneet neuvolasta mukanaan roppakaupalla uutta huolta. ( ja rahan menoa, kun heti täytyy porhaltaa yksityiselle tarkastuttamaan oikea tilanne) Pitäisi vaan rohkeammin antaa palautteen paukkua. Katsastuskonttoritkin ovat muuttuneet palveleviksi laitoksiksi, miksi ei siis neuvoloiden palvelu voisi parantua!!

Dumlen vaivaan minä suosittelisin helokkiöljyä. Mulla ainakin helokkiöljy kapselit lisäsivät limakalvojen kosteutta huomattavasti. Kuivuusvaiva johtuu varmasti hormoonimuutoksista.

Pitäisikin aloittaa taas helokkikuuri kun iho on niin kitisevän kuiva.

Omassa navassa rauhallista. Olisi kiva jo tuntea liikkeet. Mulla on istukka edessä joten ei varmaan vielä tunnu vähään aikaan. Ihmeesti vain läähätän töissä. Ei tahdo happi riittää millään. Pitäisi höllätä tahtia.

Joku oli laittanut kivoja masukuvia. Sulla on tosi söpö massu!!

terv peikkoäet ja turkulainen 14+6

Vierailija
7/15 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin !

Ostin vauvalle kirpparilta pienen toppahaalarin. Siis aika kevyen. Oli sievä ja neutraalit värit. Tytöt sovitti sitä nukelle ja iso oli suurimmallekin vauvanukelle. nyt on eka asia vauvalle hankittu.

Itse tuskailen takin kanssa. En haluaisi ostaa mitään teltaa, mutta pakko on. Kohta en mahdu vanhaan ulkoilupuvun takkiin ja jotain kai on päälle pistettävä kun ulkoiluttaa lapsia. Pöh.

Asuntogalluppiin. Asumme 126 neliössä huoneita on kuusi ja keittiö. Liian pieniä huoneita ja rappuja meillä riittää, sekä liikaa tavaraa. Joka paikka on täynnä. Fysiikan lait toimii. Tyhjä tila täytyy...

terv peikkoäet ja turkulainen 14+6

Vierailija
8/15 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäinen on mennyt muuttoa varten pakkaamisen kanssa sekä töitä tehden. Asunnoista on ollut puhetta eli myimme siis nykyisen asuntomme ja muutamme vuokralle rakentamisen ajaksi. Tuleva asuntomme on ihan mini eli 48 m2 (isompi asunto jota havittelimme oli mennyt edellisenä päivänä). Joudummekin siirtelemään huonekaluja ja astioita vähän joka puolelle. Tuohon vuokra-asuntoon otamme vain kaiken välttämättömän. Kyllä tuota roinaa nurkissa piisaakin, kun alkaa oikein sillä silmällä inventoimaan tuota vaahtehuonetta ja kaappeja.

Pippurimammalla on jo nätti masu. Omani on hieman pienempi, muttei ole pajoa eroa. Alushousut on kaikki jo liian tiukkoja, joten hankin noita " laajakankaita" . Niistä on kyllä seksi kaukana :) Mutta huomattavasti mukavammat päällä.

Tiistaina olisi neuvola ja onkin sitten valitettavasti viimeinen kerta tuossa neuvolassa. Saa nähdä, millainen neuvolatäti tuolla uudessa paikassa on.

Omasta voinnista sen verran, että tänään on tuntunut tuollaista " kuplimista" vähän enemmän masun sisällä eli vaavi taitaa olla tänään tosi aktiivinen. Mitään selkeätä potkujen tuntemista tms. en ole kokenut, mutta eiköhän niitäkin ala sitten ajan myötä tuntumaan.

Voikaahan paksusti.

Papu 17+5

Vierailija
9/15 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa koneelle kerkeää kirjoittelemaan. On vaan ollu niin muka kiireitä, tai sitten vaan ei ole jaksanu..

Aluksi oikein iso hali Ultsille!! Tosi ilkeitä siellä neuvolassa kyllä olivat :/ Onneksi kaikki on kuitenkin hyvin ja vauva voi hyvin =)

Pippurimammalla on tosi ihana masu jo ;) Tällä ei oikeastaan vielä kunnolla edes näy, vaikka kolmas tulossa..

Np-ultrassa siirsivät mun LA:ta 1.10. mutta saan kai olla täällä teidän seurana? :) Sikäli kun kerkeän /saan aikaiseksi kirjoitella!! Kuitenkin tässä pinossa on tutut nimimerkit :)

Täällä edelleen tosi kova väsymys vaivaa :/ Ei ole kivaa kun ei jaksaisi kunnolla mitään tehdä. Ja ihme suunkuivuus on tullut kuvioihin. Vaikka kuinka joisi vettä niin ei auta! Mitähän se voisi olla?? JA tuntuu kyllä välillä että happi loppuu, vaikka ei se vielä masun koosta voi johtua!! Olikohan peikkoäetillä sama vaiva?

No, eiköhän se siitä helpota, tai sit ei kun alkaa lämpimämmät ilmat tulla..

Asunnosta oli puhetta. Asutaan vuokralla kerrostalossa. 4h+k+s. 91 neliöö. Ihan hyvin mahdutaan vaikka makkarit on aika pieniä..

GALLUPPIA lisää: Onko tiedän miehet aamu-unisia vai miten? JA sit illalla virkkuja? Meillä on just noin, valitettavasti... Mua se ärsyttää suunnattomasti kun mies ei koskaan nouse aamulla tyttöjen kans ylös!!! Sit se illalla/yöllä valvoo vaikka kuinka myöhään.. Ei kivaa..

Joo mutta pääiäisen jatkoja kaikille!!

outs@ ja masu rv14+6

Vierailija
10/15 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvat paasiaiset kaikille!

Meikalaisen massu on hiukan pienempi viela pippurimammaa; enemman ylospain asettunutkin, vauva kun istua jokottaa oikein tiiviisti!

Kavin siis siella ultrassa (16+5) ja kaikki hyvin vauvalla, oli kasvanutkin taas jokusessa viikossa mukavasti. Edelleen joudun oleilemaan rauhallisesti, kun hematoomaa oli aikas paljon jaljella; mutta alan olla jo tottunutkin tahan touhuun...

Vauveli ei sitten millaan suostunut nayttamaan sukupuoltaan, yritellaan 10pv paasta uudelleen, samalla tarkistetaan tuota asentoa, kun niin jykevasti istui, heilutteli kylla kasia ja jalkoja muttei paljoa koko vartaloa?! Rauhalliseksi veikkasi kaveria..

Etta tallaista taallapain maailmaa!

Voikaa hyvin

Levinia ja Hope rv 17+1

Vierailija
11/15 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tiistaina toka ultra, ja sitä on kyllä jo odotettu. Ihanaa päästä näkemään, mitä pikkuinen touhuaa. Pahoinvointi hellitti sitten viikoilla 16-17, ja nyt on olo ihanan normaali. Tai siis maha on valtavankokoinen pallo, ja sitä ei aina muista varoa vaan meinaa törmäillä ahtaissa paikoissa, mutta muuten.;)

Liikkeitä olen tuntenut hyvin satunnaisesti, olisi mukavaa, jos niitä tuntisi enemmän. Mutta eiköhän pian. Mulla on molemmilla edellisillä kerroilla ollut istukka etuseinässä ja varmaan nytkin on, koska liikkeitä tuntuu niin harvakseltaan ja vaimeana, ihan samalla tavalla kuin aikaisemmin. Mutta muutaman viikon kuluttua alkaa varmaan jo jytistä kunnolla.;)

Mukavaa Pääsiäistä!

Sparven 18+5

Vierailija
12/15 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs oli pino tipahtanut alas. Taitaa olla pääsiäisen vietossa suurin osa. Mahtava maha sulla Pippurimamma! Mullakin on vähän kasvanut, ja turpoaa varsinkin iltaa kohden vieläkin kovasti, mutta ei se ole mitään verrattuna sun ihan oikeeseen vauvamasuun! Ihana!

Mulla olis huomenaamulla neuvola, ja joudun ekaa kertaa ottamaan ton esikoisen mukaan. Mun mies pystyy aika hyvin joustamaan työajoistaan, ja on aina tarpeen tullen jäänyt hoitamaan esikoista hetkeksi, mutta huomenna sillä on joku meno. Musta on kyllä ihan kivakin ottaa toi tyttö mukaan.

Sitten miehen uni-galluppiin. Meillä mies on aamu-uninen, mutta antaa myös mun nukkua aamulla pitkään jos haluan. Ongelma on vaan siinä, että jos mä herään aamulla (niin kun yleensä tapahtuu siinä seiskan aikaan kun esikoinen herää) en enää osaa mennä takaisin nukkumaan. Niinpä yleensä annan miehen sitten nukkua vielä. Ja on se sen kyllä ansainnutkin, sillä mies meillä pääasiallisesti hoitaa yöllä tytölle tutit ja muut jos tämä heräilee. Iltasin mennään useimmiten molemmat siinä kympin jälkeen nukkumaan, mies saattaa joskus valvoa pidempäänkin varsinkin viikonloppuisin. Mutta siis kaiken kaikkiaan meillä aika tasapuolisesti hoidetaan noi aamut ja yöheräämiset. Kuitenkin sitten kun tää syyskuinen syntyy, mä olen kuitenkin taas se joka heräilee yöllä imettämään ja mies saa hyvällä omalla tunnolla nukkua. :)

Mutta nyt tämä mamma lähtee laittamaan ruokaa, nam! :)

Minzy ja masu tasan 17 vk

Vierailija
13/15 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]outs@[/b] - Mulla on just sellasta tunnetta että happi loppuu tai siihen kyllä liittyy hyvin pitkälti myös sydämen tykytykset. Tosi ilkeetä :( Oon kyllä kuullut muiltakin moista vaivaa odotuksen ajalta.

[b]Galluppia[/b] - Me ollaan (onneks) miehen kanssa yleensä samallaisia nukkujia. Nukahdetaan suunnilleen samaan aikaan ja herätään samaan aikaan, mistä lie johtuu ;) Alkuraskauden aikana minä kyllä selvästi menin aikasemmin sänkyyn ja mielelläni jätin tytön iltapuuhat miehelle, aina kun se vaan oli mahdollista. Nykyään taas nukuttaa normaalista n. klo 22 nukkumaan ja klo 6-7 herätys. Tänäkin aamuna seiskalta noustiin miehen kanssa pystyyn!

Eilinen ja tämä päivä on mennyt kyläillessä. Eilen anoppilassa vähän pitemmällä reissulla ja tänään tädin 40 vietettiin + vielä mummolla syömässä. Nyt on aika voipunut olo :P Ja masu täynnä. Eilen kuuden maissa kotiuduttiin anoppilasta ja vielä alotin kunnon siivoukset, että touhua riittänyt aamusta iltaan!

Nyt voi nostaa jalat kohti kattoa ja valmistautua arkeen :)

(.) Pyöristynyt pääsiäisen aikaan huimasti. Aika ihana fiilis oli lauantaina, kun oltiin syömässä ravintolassa ja ihmisten päät kääntyili mahan mukana ;) Ei jää enää epäselväksi, ei kyllä siltikään ole vielä [b]piiun[/b] masun kokoinen :)

Ja Kuutin liikkeet tuntuu jo tosi selvästi. Useasti päivässä, ei tarvitse enää heittää pitkälleen tunnustelemaan. Tuntuu ihan liikkeellä ollessakin. Iltasin oikein virkkuna potkuttelee kunnon muljahduksia :D

Perjantaina olis neuvola, toinen sellainen. Pitkä aika jo siitä ensimmäisestä käynnistä! Ihan kiva jo käydä kuulostelemassa miten paino nousee ja mikä on hb jne. Mieskin pääsee ensimmäistä kertaa mukaan :D

Taidan nyt tosiaan nostaa jalat kohti kattoa ja odotella miehen paluuta töistä!

Dumle rv 16+4

Vierailija
14/15 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvia tässä kattelin ja ajattelin laittaa meidän 5v neitosesta kuvan. Oli niin hauska kuva viime kesältä.

http://kuvablogi.com/nayta/310970/

Vierailija
15/15 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outs@ kyseli aamu-ilta-virkkuisuutta.

Mulla on epäreilu mies, tulee toimeen noin kuuden tunnin yöunilla ja minä tarviisin normaalistikin yli kahdeksan tuntia. Minä tosin heräilen yön aikana ja mies nukkuu kuin tukkikuorma.

Mitä tästä seuraa: minä menen nukkumaan paljon ennen miestä ja mies kysyy joka armas ilta: joko sinä nyt menet? Minua ärsyttää se kysymys johon olen antanut vastauksen tsiljoona kertaa.

Sitten mies ei herää yöllä, jos lapset riekkuu ja hehän heräilee edelleen joka yö molemmat. Eli minä hoidan suurimmalta osin yöt. Tosin luulen että tyttöjen heräilyt ajoittuu minun omien heräilyiden rytmiin, niin en ole tolkuttoman väsynyt normaalisti.

Me olemme sopineet viikonloppuihin ja loma-aikoihin nukkumisvuorot. Eli raaka vuorosysteemi siitä kumpi herää lasten kanssa aamuisin ja toinen saa jatkaa uniaan. Tunnin jatkounien jälkeen saa sitten kömpiä valmiiseen aamupalapöytään. Luxusta!! Nykyisin viikonloppujen aamuja auttaa myös Himpulat ja Katti matikainen puhumattakaan suosikista Mikistä sunnuntaisin. Meillä vuorosysteemi ratkaisi minun ärsytyksen ja on katkaissut monta kaatoväsymystä.

Tänään puhuin anopin kanssa ensi kertaa syntyvästä lapsesta. Hän oli kertonut äidilleenkin vauvasta ja vanha rouva oli ollut yllättynyt. On se jännää miten vähän nämä ihmiset tuntevat meitä, vaikka ovat miehen lähimpiä sukulaisia. Ystäville kolmas lapsi ei ole ollut mikään yllätys. Luultavasti ystäville olisi ollut yllätys jos kolmatta ei kuuluisi. Kertoo vissiin jotain keskustelujen syvällisyydestä. Mieheni ei esim. ole kertonut äidilleen meidän marraskuisesta keskenmenosta mitään. Minä katson että olisi hänen asiansa siitä puhua, mutta ei niin ei.

Eilen illalla olin tuntevinani pieniä hipaisuja massussa. Nyt tekee mieli nukkumaan ja kuuntelemaan massua. Liikkeet (ehkä) tuntuivat sivussa. Minulla on istukka edessä ja voi olla ettei liikkeet tunnu tästä lapsesta kovin nopeasti voimakkaammin. Minulla on tosin hyvin venytetty vatsa. Esikoinen syntyi sektiolla ja kakkonen oli hyvä potkimaan leikkaushaavan kiinnikkeitä. Voi, että se sattui.

Rankkoja nämä juhlapyhät, minä ainakin olisin nyt muutaman päivän uniloman tarpeessa. Täytyy kömpiä aikaisin maate.

Hyvää arkeen paluuta kaikille!

peikkoäet ja turkulainen 15+1 (taas viikko vaihtunut !!)