Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No niin, kuka palstalainen tunnustaa tehtailevansa lasuja entisen puolison kiusaksi? Tulepa kertomaan kaikille miten voit elää itsesi kanssa

Vierailija
24.08.2025 |

Mietitkö yhtään kuinka pahat mt-ongelmat aiheutat tällä toiminnalla omille lapsillesi?

https://yle.fi/a/74-20178900

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti vain kommentoimaan sieltä.

Vierailija
2/10 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ihan pihalla?

Ei kukaan normaali käyttäydy linkkaamassasi jutussa kuvatuin tavoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannettu. Provo ap.

Vierailija
4/10 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko ihan pihalla?

Ei kukaan normaali käyttäydy linkkaamassasi jutussa kuvatuin tavoin.

Normaali tai ei, kyllä nämä palstalle osaavat kirjoittaa kun lasujen tehtailukin heiltä onnistuu.

Minulla yksi kaveri jonka ex harrastaa juuri tätä. En voi käsittää mitä hänellä mielessä liikkuu. Lapset kärsivät todella paljon ja saavat aivan vääristyneen mallin ihmissuhteista ja oikeasta ja väärästä. Voi johtaa oikeasti vakaviin mielenterveysongelmiin lasten aikuistuessa.

Vierailija
5/10 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että ainakin suuri osa näistä tehtailijoista oikeasti uskoo niihin omiin juttuihinsa. He eivät itse koe tekevänsä kiusaa, vaan siinä omassa silmittömässä vihassaan näkevät kaiken exän tekemisen vääränä ja syynä lasuihin. Ulkopuolelta on helppo nähdä, miten järjetöntä toiminta on, mutta eivät he sitä itse siitä omasta kuplastaan näe tai eivät ainakaan suostu uskomaan, että itsessä olisi mitään vikaa. Osalla on varmaan myös vaikeuksia hahmottaa parisuhteen ja vanhempi-lapsi-suhteen eroja. Jokuhan voi olla hyvä vanhempi, vaikka on ihan paska puoliso. Sitten projisoidaan niitä omia tunteita ja oletetaan, että se vanhempi-lapsi-suhdekin on taatusti yhtä huonoa.

Vierailija
6/10 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä onko tehty lasuka niin että me ei ole päätynyt itselleni, saattaa olla nimittäin kerran sain tietooni tällaisen. 

Tilanne oli huvittava nimittäin lasu oli tehty äidin mielenterveyteen liittyen, ei siis mitään mt diagnooseja eikä käyntejä itselläni, mutta joku oli ehkä valehdellut jotsin tuollaista?

No kuitenkaan  tuosta ei oltu otettu yhteyttä ja kun kuulin tuosta kiertotien kautta pari vuotta myöhemmin ja kyselin lasusta, niin sieltä vaan annettiin ympäripyöreä vastaus miksi ei olitu  yhteyttä nimittäin ainahsn lasusta pitäisi ottaa yhteyttä vanhempasn,  vaikja se olisikin ilmeisen bullshittiä?  

Ihmettelin myös kun kerran yksi lapsen opettaja kysyi tai tokaisi että :eikö lasten isä asu teidän kanssa? 

Hmm sain aihetta epäillä, että joku  lasten isän nimissä tehnyt lasuka?  Hän ei ollut itse ainakaan ts olisihan se ollut naurettavaa, kun itse paikalla kuitenkin päivittäin. Hehheh. Jos nämä eivät päädy vanhemmille niin mistä sitä tietää mitä tehty? 

Mutta ihan kun meidän selän takana olisi pyörinyt  jotain terveysjuttuja terveydenhuollossa ja juttuja lasussa? Merkillistä kun  nimenomaan kyseisiin asioihin pitää henkilöt itse olla paikalla? Miten tuollaisia ssioita voitaisiin hoitaa ilman vanhempien ja huoltajien läsnäoloa tai miten  aikuisen ihmisen terveysasioita voitaisiin hoitaa ilman, että hän on itse mukana hoidossa tai käy  vastaanotolla?

Sairas, sairaampi Suomi? 

Vierailija
7/10 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että ainakin suuri osa näistä tehtailijoista oikeasti uskoo niihin omiin juttuihinsa. He eivät itse koe tekevänsä kiusaa, vaan siinä omassa silmittömässä vihassaan näkevät kaiken exän tekemisen vääränä ja syynä lasuihin. Ulkopuolelta on helppo nähdä, miten järjetöntä toiminta on, mutta eivät he sitä itse siitä omasta kuplastaan näe tai eivät ainakaan suostu uskomaan, että itsessä olisi mitään vikaa. Osalla on varmaan myös vaikeuksia hahmottaa parisuhteen ja vanhempi-lapsi-suhteen eroja. Jokuhan voi olla hyvä vanhempi, vaikka on ihan paska puoliso. Sitten projisoidaan niitä omia tunteita ja oletetaan, että se vanhempi-lapsi-suhdekin on taatusti yhtä huonoa.

Saatat olla oikeassa.

Jos nyt sitten tätä keskustelua lukee joku sellainen, joka tietää tehneensä suuren määrän lastensuojeluilmoituksia jotka eivät ole johtaneet mihinkään, niin voisiko tällainen henkilö tulla kertomaan kokemuksiaan? Vähintään kannattaisi pysähtyä miettimään omaa toimintaa siinä vaiheessa. Kiinnostaisi myös kuulla onko sieltä lastensuojelusta annettu palautetta ja yritetty saada tekijää havahtumaan siihen, että ilmoitukset ovat (pääosin) aiheettomia.

ap

Vierailija
8/10 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko apsta tehty lasu?

Vierailija
9/10 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää kukaan vastatko aplle. Keräilee kokemuksia joista sitten tekee vääristeltyä tarinaa.

Vierailija
10/10 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää kukaan vastatko aplle. Keräilee kokemuksia joista sitten tekee vääristeltyä tarinaa.

Olen vapaaehtoisesti lapseton. Mutta olen samaa mieltä että kommenteista voisi väärät ihmiset saada myös vinkkejä, joten kommentoidaan mieluiten sellaisiin yksityiskohtiin menemättä!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi