Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~ELOTÄHKÄT viikko 39

22.09.2008 |

Huomenia ja aurinkoista maanantaita!

Ihanan kauniina alkoi tämä viikko, aurinko paistaa ja ruska kauneimmillaan.

Eilen jäi viestin kirjoittaminen vähän kesken kun puhelu tuli ja tämä sivusto heivaa muuten aika äkkiä kirjautuneen pihalle, jos ei tee mitään, joten turvallisempi vaihtoehto on lähettää viesti, vaikka vähän keskenkin, ettei häviä jonnekkin bittiavaruuteen =)

Mutta siis kiloista piti jatkamani vielä, että tällä kierroksella tuo mahanahka on vetäytynyt paremmin kuin ennen, sillä "vanhat " farkut on mennyt jo useamman viikon jalkaan, mammavaatteet laitoinkin jo kiertoon ystävälleni. Nyt mie haluan päästä eroon myös vanhoista kiloista, j oten työnsarkaa kyllä riittää! 10 kiloa jos saisin pois, niin alkaisin olla tyytyväinen, mutta tietysti nyt ei imetyksen aikaan mitään radikaalia passaa rueta tekemään. Tosin taisin saada viikonloppuna pari lisäkiloa, kun tuli herkuteltua niin paljon!!! Oikeesti eilen ole ihan pahaolo, kun oli syönyt niin paljon herkkuja.

Kiva ylläri oli viime yönä herätä, kun pukli valui pitkin selkää!! Yök, oli vauvalta tullut sellainen ihan oikea pukli ja se valui sitten petaria pitkin meikän selkään.. Haaveilin että olisin nukkunut viime yönä pikkuisen pidemmän pätkän ja laitoin pulloon maitoa, jotta isäntä saa syöttää ekan syötön, no ei oikein toiminut kun isäntä ei oikeasti jaksanut nousta sängystä vaan kurkki pulloa pinnariin ja ei uskonut kun sanoin että ota syliin, ei onnistu muuten ja sitten maito oli kuulemma kerennyt kylmäksi. Että otti nimittäin aivoon ja sitten kun mie olin jo ylhäällä ja valmiina syöttämään vauvan, ehdotti isäntä että jos hän menee alas vauvan kanssa, no eipä enää auta, kun olen täysin hereillä, joten sama mun syöttää jotta kaikki saa sitten jatkaa uniaan.

Onneksi meillä tosiaan syödään sekä pullosta että rinnasta, mutta seuraavan kerran mie muutan vierashuoneeseen!!

Joo täytyy kait tässä rueta vähän hommailemaan pikku hiljaa, jotta viikko saadaan käyntiin. Keskiviikkoa odotan kuin kuuta nousevaa, jotta pääsen kampaajalle!!

-E- kera pojun reipas 4 vk

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips vaan kaikille! En taas viime viikolla ennättäny kun käydä lukemassa teidän juttuja...aina kun meinasin alkaa kirjottaa tuli jotain. Mut nyt yritän edes jotain...

Viime viikolla mulla oli jälkitarkastus ja kaikki ok. Sektiohaava parantunu tosi hyvin. Sain lääkäriltä nyt reseptin niitä ehkäsylaastareita varten...ei muuta kun menkkoja odotellessa. Olis kyllä ihan kiva tietää että kuinkahan kauan niitä saa odotella...Yllätyin kun kysyin lääkäriltä että kauan on suositeltavaa odottaa sektion jälkeen ennen kuin seuraavaa alkaa yrittämään niin vastas että ei ole mitään aikarajaa...sitten kun siltä tuntuu. Oon kuullu kuitenki monelta että vähintään se puol vuotta olis suositus. Noh, ei tässä kyl ainakaan vuoden sisään ole tarkotus toista lasta alkaa yrittämään...mut eihän sitä koskaan tiedä mitä elämä tuo tullessaan=)

Niin ja voi vitsi kun koin pettymyksen eilen...yritin vanhoja housuja saada jalkaan niin eipä ollu mitään toivoa. Lantio on levinny raskauden myötä niin kovasti että ei ne housut lantiosta ylemmäs tuu...vai pitäiskohän kokeilla vähän vaikka voidella ihoa jos ne sit...*epätoivosta*

Olikohan se *Vaaka* kun laitto sen servettilinkin ristiäisiin. Kiitos siitä! Tilattu on ja lupas toimittaa ne tällä viikolla kun sunnuntaina olis ristiäiset.

*Emma* Harmi että teillä ei onnistunu tuo miehen yösyöttö-juttu. Me sovittiin miehen loman aikana että hän syöttää yhtenä yönä että mä saan nukkua. Kas kummaa tyttö nukkuikin aamu 6 asti...yllätys, just silloin kun olis saanu nukkua kunnolla vaikka olis syönykin yöllä.

Teillä oli muistaakseni velleistä kans jotain puhetta ollu. Me ajateltiin kohtapuolin alkaa kokeilemaan...korviketta menee välillä niin hurjia määriä että ei siinä taida olla enää päätä eikä häntää. Milloinkas niitä vellejä "oikeesti" sais alkaa antaa?Ja maissivellilläkö on hyvä alottaa?

Nii ja sitähän mun piti kysymäni että koskas vauvan saa laittaa rintareppuun?Meillä tuolla semmonen odottelis käyttäjäänsä...

Mut nyt taas takasin kotihommiin....

Sismus ja typy 7 vko

Vierailija
2/35 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voishan sitä vähän enempi kirjottaa. Enpä oo aikoihin ehtinyt sivustolla käydä, enkä siis ole lukenut kuulumisiannekaan pitkiin aikoihin. Kiirettä on pitänyt vauvan kanssa, mutta nyt täytyy ihan vähän kertoa omia kuulumisia.

Lauantaina oli meillä ristiäiset ja "Masa" sai sitten nimekseen Milo Vilhelmi.

Juhlat meni hienosti. Järjestimme ne läheisellä juhlatalolla, niin ei tarvinnut kotona laittaa. Sukumme on sen verran suuri, että ressi siitä olis tullut, eikä meille olis mitenkään mahtunutkaan. Mutta oli ihana nähdä omia sisaruksiaan, kun he asuvat melkein kaikki niin kaukana, etei useinkaan nähdä. Milo vähän protestoi kuultuaan nimensä, mutta ehkä enemmänkin mahanpuruista johtuen. Toivottavasti ei nimestä...

Ensi keskiviikkona on 2kk neuvola+lääkäri. Katsotaan sitten paljon on tullut mittaa, mutta nytpä alkoi Milon kutsu jo kuulua.

Palailen taas...

Matuz

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi viikko käynnissä taas =)

Piti perua jälkitarkastus aika kun en saanukkaan lapsenvahtia, no se siity viikolla ja onhan tässä aikaa vielä tuohon määrärajaan saakka..Mulla kylä tulee tuota vuotoa vieläkin joten papaa ei ois voinu ees ottaa, joten ei haittaa vaikka siirty.

Sismus: Jos en nyt ihan hirveesti valehtele, niin mun tuntemilleni sektio äideille on kehotettu olemaan vuosikin ilman uutta raskautumista. Yksi äiti tuli aikaisemmin raskaaksi ja meinasi kohturevetä loppuvaiheessa, joten hänen lapset jäi siihen kahteen, koska kohtu jouduttiin kokonaan poistamaan. En halua pelotella, mutta suosittelen varmistamaan asian toiseltakin lääkäriltä =)

Hmm..mitähän mulla oli vielä joku kysymys mutta ei nyt vaan enää tule mieleen mikä se oli..:( palailen kun sen taas muistan ja lapset antaa myöten ;)

Sanna ja poika

Vierailija
4/35 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sismus: Kolmen sektion kokeneena, mulle on sanottu joka kerta jälkitarkastuksessa että eikun uutta putkeen vaan. Puoli vuotta on eräs suositus, siinä ajassa kroppa ehtii palautua, jos ei ole ollut mitään hämminkiä. Vuosi tai jopa enemmän suositellaan jos on ollut jotain ongelmia. Minulla tämän raskauden aikaan kipuili maha ja vanhaa haavaa tarkkailtiin, mutta kyseessä oli onneksi kuitenkin vain kiinnikekipu tai jokin muu (kipuilu siis jatkuu vieläkin, odottelen lääkärin aikaa). Mutta siis jokaisen kohtu on yksilöllinen, joku voi kestää seitsemänkin sektiota, joku ei kestä kuin yhden!! Ja ennen kaikkeahan äitin on itse valmis oltava uuteen raskauteen. Mulle periaatteessa lääkäri antoi "luvan" uuteen raskauteen, kohtu oli näyttänyt oikein hyvältä.

Itse en tällä hetkellä pystyisi edes ajattelemaan raskautumista, en oikeasti tiedä mitä tekisin jos vahingossa sattuisin raskaaksi tulemaan (onneksi nuo pyhällä hengellä sikiämiset ovat aika harvassa) =) hulluksi vähintään tulisin, oli se niin stressaavaa aikaa!!

Nyt on meikän toinen rintakin rauhoittunut, imuotteessa taisi vika olla, kiinnitin imuun paljon huomiota ja totesin että olen tarjonnut rinnanpään väärässä kulmassa tai jotain =) Mutta siis enää ei imetys satu!

Jaahas ruokakello soi, reippaan neljän tunnin unet otti jätkä =) Ja nälkä iski just NYT!!

-E- ja nälkäinen poju reilu 4 vk

Vierailija
5/35 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollu kaikenlaista härdelliä meneillään - kävin yks päivä Oulusta hakemassa meän tytöille samanlaiset jatkettavat sängyt - tosin Elli saa oottaa vielä yli vuoden, ennenko pääsee siihen sänkyyn...Sitten meillä oli nyt vklp:na puusavotta. Traktori tuli halkomaan puita ja vielä pitis pinota ne puukommattiin, vaan niitä on niin pirun paljon, että menee varmaan ensilumille, ennenko ne on pinottu ;)

Sitten mulle on iskenyt taas rintatulehus, murrrr! Kotikonstein yritän taas selvitä, ettei tarttis lähteä hakeen lääkekuuria lekurilta. Ja sitten tuo meän neiti 1,3 vee on melkonen täystuho - hajottaa paikat alta aikayksikön ja nyt on innostunut kiikkumaan jokapaikkaan. Just nostin taas sen tosta keittiönpöydältä veks. Kiikkuu syöttötuolissaan, sohville, keittiönjakkaralle, jne..että ei mulla tekeminen lopu. Nyt tossa "järjestelee" keittiön alakaruselleja ja laatikoita uuteen uskoon. Näyttäis nyt siltä, että sähkövatkaajasta saa oivan menopelin. Huoh! Vaan eipä sitä koskaan lapsiperheessä pysy hetkeäkään paikat siistinä.

Ja meän Ellillä on nyt kauheet imut menossa, meni pari päivää, että tajusin (joo, kolmen lapsen äitinä), että neiti tarttee tuttia suuhun eikä maitoa jatkuvasti. Aattelinkin, että jo on ihme, ko tuntuu olevan nii pohjaton kaivo, ko tarjosin aina sitä maitoa. No joo, onneksi vihdoin tajusin ton tutin, vaan aikasemmin yrittäessäni tarjota neitille tuttia, ei oo koskaan huolinut. Yöt on meillä alkanut menee silleen, että 1-2 syöttöä. Aikasemmin Elli jäi aina pariksi tunniksi valvomaan öisin, vaan ei onneksi enää.

*Sannami* Mie oon ostanut kestoliivinsuojia Kestovaippakauppa.comista. Oon ostanut sellasia, joissa pul kosteussulkuna - tykkään niistä. Sitten sain kaveriltani Nunnukan suojia. Ja meillähän kierrätetään muutenkin, nii tää liivikestot on oiva jatkumo mun vaippakestoilulle. Menkkojen aikaan en vielä kuiten kestoile.

*Emmalle* mun pitikin jo aikasemmin sanoa tosta imuotteesta, mutta sie olitkin sen jo hokannut :D

Nyt alkaa menee vanhemman neitin touhut häneksi, joten mentävä! Ai joo ja meillä tosiaan valittu nimi sai kyytiä. Mies innostui aivan toisesta nimestä, jonka menin (pössi minä) yks ilta sanomaan. Itellä vain hieman vielä takkuaa ko.nimi, mutta katellaan mikä tulee Ellin nimeksi loppupeleissä silloin 4.10. Nyt pakko mennä!!!!

-AJ&Elli-

Vierailija
6/35 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanomaan vielä että juu tosiaan yllätyin kun lääkäri sanoi että ei oo mitään aikarajaa uutta raskautta ajatellen, vaikka mäkin oon kuullu että toisille on sanottu vähintään puol vuotta ja joillekin on sanottu jopa 2 vuotta. mut siis tiedäpähän näistä...sitä kohdun repeytymistä mäkin vähän mietin ton vastauksen jälkeen kun onhan se kohtukin aukaistu.

No mutta, tarkotus ei kuitenkaan ole raskautua ihan vielä ja toivottavasti niin ei pääse käymään ennen kuin on "sopivampi aika". Tiedätte varmaan mitä tarkoitan...

Vierailija
7/35 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taas joutaa tännekin käväseen.Painosta puheenollen minä pääsin takaisin omaan painooni 2-3 vko kuluttua synnytyksestä.Sen jlk ei ole lähtenyt grammaakaan ku syön nii paljon herkkuja.Aivan kamala sokerihimo joka pv.

Imetän vaavia 3krt vrk:ssa(aamu+päivä +ilta).Vaavi alko hermostuu tissillä jonkin aikaa sitten(ei ilm tuu kauheesti,ja joutuu tekemään töitä enemmän verrattuna pulloon.)Ja on muutenkin alusta asti syöny pullosta ja korviketta tissin lisäksi.Itsellä nii huono ruokahalu/ruokavalio et se maitokaan ei varmaan kovin ravitsevaa ole.No mut kumpikin ollaan tyytyväisiä tähän.

Ristiäiset siis lauantaina.Puku oli hukas ja sitä etsittiin nii et käännettiin koko talo ympäri-ei löytyny.No kävi sit ilmi et se on siskon kaapis-huh,onneks löyty.Se on sellanen housupuku-systeemi joka tätini teki.Siinä on kastettu siskoni poika ja meidän esikoinen.Kastekukat on tilattu mutta kakkua ei vielä.Eilen pesty matot ja nyt loppuviikon saakin sit siivota.

Sellasta,vaavi on kiltti.Joskus iltaisin kitisee.Rytmit on vielä jokseenkin vaihtelevat mutta yleensä unihetki kestää sen 3-4 tuntia.Tuntuu nii isolta jo tuo poika,vaikka eihän se itseasiassa ole kuin 6vko.

Mut nyt täytyy mennä.Kiva muuten lukea noita teidän lastenne nimiä,ei ole sattunut viel onneks kellekään samaa ku meillä:))T:roosa ja vaavi

Vierailija
8/35 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania syyspäiviä on ollu. Meillä alkoi eilen arki, kun mies lähti isyysvapaan jälkeen töihin. TUntui jotenkin haikelta ja vähän jännittikin, vaikka tiesin, että hyvinhän se kolmenkin lapsen kanssa sujuu. Meillähän isommat ovat eskarissa/hoidossa 7:30-12:30. Mies vie aamulla ja mä sitten haen vauvan kanssa. Eilen neiti veteli sikeitä sisällä just ku piti lähtee hakee muksuja. Siirsin nukkuvana kaukaloon, neiti nukkui koko reissun, siirsin nukkuvana vaunuhin ku päästiin kotiin. Eli hyvin meni! Meillä ei vielä päivisin ole mitään rytmejä kehittynyt, joten tänään voikin olla ihan erilainen hakureissu..

Yöt meillä on menneet pidemmän aikaa jo 23-8:30 kahdella syötöllä. Välillä tytsi nukkuu omassa sängyssä ja välillä hikoillaan vieretysten ;=) Ekat kolme viikkoa neiti tuntui olevan oikea vilukissa, mut nyt on verenkierto lähtenyt toimimaan ja hiki tulee herkästi. Itse olen myös heittänyt yöpuvun nurkkaan ja nukun pelkillä alusvaatteilla. Liivit on ihan "must".

Eilen sain ikkunoita pestyä, kun isommat lapset oli oopperassa isovanhempien kanssa. Tänään jos jatkais täysin loppumatonta pyykkiurakkaa. Mun tavoitteet näille aamupäiville on, et jos kahvin kerkeää juoda ja suihkussa käydä ja lounaan syödä niin hyvä.. Muuten on kärttyinen äiti iltapäivällä. Siivoilut kyllä sitten odottaa (kumma, kun siivoilua ei kukaan muu tule hoitamaan alta pois).

Ja sitten nuo teidän mainitsemat kilot... Pakko aiheeseen vielä kommentoida. Kateellisena luen teidän juttuja, jollain jo omat housutkin menee. Mulla oli esikon jälkeen tosi helppo päästä mittoihini, mikä helpotti pukeutumisen suhteen valtavasti. Tokan kanssa tein töitä yli vuoden ja sitten olinkin elämäni kunnossa. Nyt olen varautunut pitkään urakkaan. Tämä alun herkuttelu ei tosin lupaa kovin vauhdikasta palautumista omien vaatteiden pariin. Eilen meni pitsaa, karkkipussi ja limua... ja kaikki illalla, kun lapset eivät olleet katsomassa. Olen kyllä päättänyt ottaa itseäni niskasta kiinni. Äitiysvaatteet kyllästyttää ja uusia välikoon vaatteita en raatsis ostaa. Mulla tais tulla n.18kg raskauden aikana ja n.10 on lähteny eli töitä riittää..

Neitokainen ähisee vaunukopassaan (sisällä), tekee joko unta tai kakkaa tai valmistelee hälyyttämään äitiä viihdyttämään.

Lyle ja tyttö 3vk3pv

Vierailija
9/35 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin jo viikonloppuna, mutta sivut tökki ja viesti katosi. Tosin oli väsymyksestä ja parisuhdekriisistä johtuen painokelvotonta, eli ihan hyvä...

Nyt onkin toinen ääni kellossa. Vatsavaivaivoihin tuntui neidillä auttavan Cuplaton ja mun on maidoton/naudaton dieetti. Ensi viikolla voisi varovasti kokilla joko vauvan massu kestää mun maidon juonnin. Saisi taas kahvia! Ilman maitoa kun en pysty juomaan.

Lisäksi olimme omalla äidilläni lepäämässä la-su välisen yön. Meni meidän perheessä valvominen niin yli ettei itkusta meinannut tulla loppua, kenelläkään. Imetin ja mummi hoiti loput. Ja passasi. Mutta kiitokseksi tästä ukko veti herneet nenään. Taisi loukkaantua mun väsyneenä sanomista sanoista... Taisin olla aika julma.

Mutta ihme on kai tapahtunut, koska kolme yötä neiti on nukkunut yhdellä syötöllä 23-24 ->6. Jaa aamupäivällä 2-3 tunnin päikkärit. Päiväjärjestys hakee vielä uomiaan, mutta yhdet kahdet 3 tunnin päiväunet nukkuu vielä. Ainoa mikä on hankalaa on nukahtaminen. Sylissä kun on kaikkein paras olla.

Tosiaan ilman tuota oma ihanaa äitiäni olisin varmaan jo masennuksen ja väsymyksen lamauttama. Aina kun on kehdannut pyytää (ja ilmankin) on mamma tullut siivoamaan tai vienyt tyttöä kärrylenkille tai käynyt kaupassa. Korvaamaton apu...

Kiitos muuten kaikille viime viikon vinkeistä! Relatippoja en uskaltanut jättää pois ettei tule liian monta asiaa samaan aikaan. Täytyy miettiä niiden tarpeellisuutta jos tämä arki todella lähtee tasaantumaan...

T. Maija (joka on viikkoihin pirteä) ja Justiina 4 vk 2pv

Vierailija
10/35 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tänään 1kk neuvola! Jei!

*Maija* Kylläpäs sun mies nyt on vallan turhasta vetänyt herneet takaraivoon! Miehet on siitä villejä, ettei ne voi tajuta sitä väsymyksen määrää, josta äidit kärsii alkuaikoina ja monesti nää miehet ite valittavat väsymystään, esmes töiden takia. Mutta joo, ei oo mitään raposaa hereillä öisin vauvan kans ja sitten vielä jaksaa aamulla herätä, ko muut lapset herää ja mies vaan nukkua posottaa. Aamulla miehet sitten monesti tyytyväisenä herää ja lähtee töihin - eivät aina tajua sitä urakkaa mitä me äidit täällä kotona hoidetaan. Juttele miehesi kanssa ja pyydä anteeksi sanojasi, joita sanoit väsyneenä ollessa (miekin oon joskus kakkosen ollessa vauva väsyneenä huutanut miehelle vaihtavani ukkoa ;)

Ja meillä käytössä *Disflatyl*, jonka sanotaan olevan Cuplista parempaa.

Nyt on lähettävä!

Vierailija
11/35 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsaan koneella ennen suihkua. Mulla on tänään sata rautaa tulessa, joten kiirettä pukkaa... Mutta MaijaMansikalle pakko antaa kymmenen pistettä ja papukaijamerkki: upeaa, että osaat ja uskallat pyytää apua. Liian moni sitä vaan väkisinkin pärjää yksin, vaikka kuinka väsyis. Ihana äiti sulla myös, kun noin hienosti auttelee.

Mä vien vauvan tänään hetkeks anopille (mun taivaan lahja) ja käyn esikon eskarikeskustelussa. Käyn myös ostamassa naapurin muksuille lahjat, sillä järjestämme heille tänään pienet läksijäiset, kun muuttavat toiseen kaupunkiin. Suru on esikoisen puolesta puserossa, kun paras kaveri muuttaa pois :(

Neiti hakee unta kopassaan tuttia lutkuttaen.. eli eiku hommiin

Lyle

Vierailija
12/35 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kerkee kirjottelemaan.. Tänään oli 6vko neuvola ja lääkäri..

Tytöllä painoa tasan 4kg(3020g) ja pituutta 53cm(47cm).. Vielä vuosi hieman tuo välilähan leikkaushaava, mutta eipä se mitään siitä sitten enempää sanonut.. Minipillereitä kirjotti joten kokeillaan nyt niitä, ite olin ajatellut niitä laastareita mutta kun ei niitä imetyksen aikana saa käyttää.. Noh, kokeillaan ja katotaan..

Ihana ilma ollut jo pidempään täällä,mutta kun ei oikeen kerkee ulos on sisällä niin kamalasti tekemistä

Ristiäiset ovat sunnuntaina j apljon tekemättä..

Mutta tyttö kutsuu.. kirjotellaan..

sisuliini ja tyttö 6vko

Vierailija
13/35 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terveisiä ikkunanpesun lomasta :) Pääsin peseen ikkunoita, ko mies otti kakkosen matkaan kauppaan ja kolmonen vetelee uniaan. Mulla onkin ollu vähän "ressiä" ikkunanpesusta, että ne pitis keretä peseen ennen ristiäisiä. Neiti kakkonen ei oikein anna mun pestä rauhassa ikkunoita ;)

Elli kävi eilen *1 kk* nlassa - kaikki oli ok ja hienosti kasvaa tätin mukaan. Paino 4,290 (3,180) ja pituus 54,5 (50). Ite sain jälkitarkastusajan, mutta vasta ens kuun lopussa!!! Herranjestas, ko pitää oottaa ja pitkään! :o Ja meän neitillä on muuten melkosesti noita hormooninäppyjä naamassaan. Muistaakos joku, milloin ne lähtivätkään pois? Toki on yksilöllistä, mutta en enää muista kakkosen näppyjen häviämisajankohtaa - näin sitä unohtaa kaiken! ;)

Nyt jatkamaan pesuja.

Vierailija
14/35 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin koitti päivä jolloin meikän kuontalo pääsi uuteen uskoon =) 15 cm lähti pituutta tukasta ja väri vaihtui tummaksi, no esikon kommentti oli kun kotiin tulin, että äiti olet kaamean näköinen =) Lasten ja humalaisten suusta se totuus kuullaan.. Voihan se olla että hetki totutellaan uuteen lookkiin, mutta itsestäni näyttää kivalta ja piristävältä!!

Enpä miekään muista kuinka kauan hormooninäppylöitä naamassa on, meillä on pari viikkoa jo ollut (ehkä) ja toisena päivänä näyttää jo puhtaamalta ja sitten tulee taasen uusia näppylöitä, nyt on mulia myöten =) Mutta josko ristiäisiin mennessä häviäisivät (18. päivä)

Mie sainkin viime yönä kunnon unet, menin yhdentoista maita nukkumaan ja jätin pikkuisen isänsä huomiin, olivat puolen yön jälestä pullosta vähän hörpänneet ja sitten seurustelivat vielä tovin ja sittenpä koisailtiin kuuteen asti, jolloin pakottavat tissit herättivät heti ekaan änähdykseen =) Mutta levännyt olo on nyt!

Esikko kaipaa seuraa pikku kakkosen katseluun..

-E- ja poju melkein 5 vk

Vierailija
15/35 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaina koittaisi sitten tärkeä hetki vauvan kohdalla kun saa virallisesti nimen julki, vaikka kaikki tuon nimen taitaa jo tietää kun mies on sen vahingossa möläyttänyt jo =) no eipä tuo maailman siihen kaadu ;)

Meillä ei vielä ole hormoninäppylöitä tullut, odotin kyllä että niitä olisi sopivasta ristiäisiin tullut mutta ei vielä ainakaan. Toisaalta meidän poika oli syntyessään ihan näppylöillä tai siis posket olivat hurjan punaiset ja vuorokauden iässä posket olivat täynnä näppylöitä jotka´pikku hiljaa muuttuivat ruviksi, Aika hurjan näköinen oli kun posket olivat ihan kirkkaan punaiset kun mies syntyi heh =)

Eipä taida olla mitään konstia saada näppylöitä "nopsampaa" pois kuin mitä ne normaalisti lähtisi en ainakaan ole koskaan kuullut. Esikoisella oli kanssa parin kuukauden iässä hormoninäppylöitä jotka taisi olla jotain pari viikkoa..

Kertokaapas kokeneet imettäjät taas, kun poika nappaa oikeasta rinnasta kiinni siihen tulee kova "hermosärky" koko rintaa särkee jas e kipu säteilee kainaloon. Imuasentojen muuttaminenkaan ei vaikuta..

Jaaha vaavi huutaa tissiä =) Palailen taas..

Sanna

Vierailija
16/35 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö nyt pikkusen reilut 7 viikkoa ja nyt alkaa näppylät hävitä. Jossain vaiheessa oli vauvan naama tosi hurjan näkönen kun niitä näppyjä oli ihan hirveesti ja ne oli ihan punasia. Meilläkin ristiäiset tulevana sunnuntaina ja sopivasti näpyt häviämässä...

Pikasesti jotain muutakin...meillä tyttö ei meinaa enää nukkua kunnolla päiväunia ja illalla on varsinainen känkkäränkkä. Nyt parhaillaan koisaa vaunuissa päivän ensimmäisiä unia...*huokaus*. Ja voi hitto, naapurin kissa on ulkona vapaana ja tykkää makailla meidän vaunujen vieressä. Koko ajan saa olla kurkkimassa ettei se vaan hyppää vaunuihin. On meillä onneks olemassa kissaverkko mut menepä nyt laittamaan se niin se on varmasti tyttö kun herää.

Sitä piti kysyä että onko teille kellekään tullut kutsua siihen uuteen rokotetutkimukseen? Siis siihen aivokalvontulehdus ja verenmyrkytys juttuun?Meinaatteko mennä?Meille tuli kutsu mut vielä pähkäillään osallistutaanko kun rokotteet annetaan ihan toisella paikkakunnalla ja mies on päivätyössä...sen pitäis aina sit olle poijes töistä silloin. Mä kun en pysty piikkikammosena yksin lähteä lasta piikityttämään...

Nyt täytynee taas mennä..

Vierailija
17/35 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä typykkä nyt kohta 6vkoa ja näppyjä ollut jo ainakin 2 viikkoa. Ja välillä olivat tosi pahan näköisiä, naama oli ihan karhea ja näppyjä täynnä. Ajattelin jo että on jotain allergiaa kun oli niiiiiiiin pahan näköinen mutta nyt ehkä hieman helpottaa, onneks. Rasvattu ollaan välillä kun iho meinaa hilseillä. Toivottavasti ei ole allergiaa, lähiviikkoina se selviää jos eivät meinaa hävitä. Muualla ei kyllä ole näppyjä, poskissa vain.

Meille ei ole tullut rokotetutkimukseen kutsua eikä varmaan mentäis vaikka tuliskin.. Esikoisen kanssa oltiin pneumokokki rokotetutkimuksessa ja olihan se melkoista ramppaamista. No sai siinä sitten kaupan päälle vesirokkorokotteen ja hepatiittirokotteen mutta silti.. Oli se järkkyä oli kun pieneltä verta kyynärtaipeesta otettiin. No eipähän pelännyt neuvolassa kun kaikki rokotukset annettiin muualla.

Oletteko pitäneet vauvoja paljon lattialla jumppaamassa? Me ollaan pidetty aika lailla ja tuo kääntyy jo tosi usein selältä kyljelleen.. Saas nähdä onko yhtä aikainen liikkuja kun siskonsa joka kääntyi selältä mahalleen jo 6 viikkoisena, kädet jäi vielä aina alle mutta siis ympäri meni.. huh huh.

Nyt täytyy mennä saunaan kun typykkä otttaa vielä väliunia ennen ilta tissuttelua :)

Laitoinkohan tänne noita 1 kk:n mittoja jo vai yhteisöön vaan, ei voi muistaa niin montaa asiaa :))

4880 g (4100g) 54,5 cm (52 cm). Hyvin kasvaa siis :)

H ja tyttö kohta 6 vkoa

Vierailija
18/35 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Syksyntyttö* Ihon hilseily on kuulemma aivan normaalia - meillä on molemmat tytöt hilseilleet ja jotenkin se liittyy siihen, että kauan vedessä ollut iho on nyt tekemisissä ilman kanssa ja sen vuoksi hilseilee. Kestää aikansa, meillä vanhemmalla tytöllä alkoi jaloista ja vasta lopuksi hilseili kädet/ranteet. Elli hilseilee vasta jaloistaan/nilkoistaan. Ja suosittelen laittamaan kylpyveteen öljyä, nii ei tartte olla rasvailemassa, ainakaan kovin usein :)

Ja lattialla oon pitänyt vielä aika vähän, johtuen tosta isosiskosta, joka on liiankin innokas hoitamaan. Eilen oli todella suloinen, ko Ellillä tutti tippu lattialle, nii tajusi sisko tökätä sen Ellin suuhun (eli poskeenhan se meni). Kerran on meinannut mennä omaankin suuhun, mutta oon aina sanonut, että vauvan tutti, ei sinun - meillähän on tuo isosisko vieroitettu tutista pari viikkoa sitten vasta.

Vierailija
19/35 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu alkamassa ja eka arkiviikko siisn takana. Hyvin on menny. Pahin hermojen kiristys oli isompien lasten kanssa, kun olivat päättäneet tyhjentää 10 000 hamahelmeä lastenhuoneen lattialle. Olisittepa nähneet, miten otsasuoni pullistui ;=)

Meidän neiti ottaa tutuksi tulleita aamutirsahduksia sisällä. Pidemmät unet ovat ajoittuneet siihen nurkille, kun haemme lapset päiväkodilta. Eilen nukkui sitten vielä kolmen tunnin pätkän kantoliinassa tuossa15-18. Mutta siis, vaunuissa ollaan nyt yhdet unet yritetty nukkua.

Meillä ei myöskään ole ihan hirveästi pidetty vauvaa lattialla johtuen yleisestä trafiikista (koira, omat lapset ja lasten kaverit). Neiti kyllä tykkää makoilla ja katsella maailmaa, joten ajattelinkin kaivaa lelukaarimaton esille. Kaaret eivät vielä ole lelujen kannalta tarpeelliset, mutta suojaavat vauvaa kivasti ja koirakin ymmärtää, ettei tämä ole nyt hänen nukkumamesta.

Mukavaa viikonloppua kaikille!! Muistakaa ottaa lepoa pollaan, jos tarvetta ja mahdolisuuksia vaan on.

Lyle ja neiti (huomenna tasan 1kk)

Vierailija
20/35 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyle, voin kuvitella ilmeesi helmimerta katsellessasi =)

Meillä kans ollaan lattialla aina mahdollisuuksien mukaan, mutta trafiikkia riittää joten yleensä ukko köllöttelee vanhojen rattaiden kovassa kantokopassa tuvan pöydällä, josta tuolit siirretty toiseen huoneeseen, joten talon turvallisin paikka! Mutta ne kerrat kun on virkeänä köllötellyt lattialla, niin uskomatonta, mutta jätkä on siirtynyt siinä paikasta a paikkaan b!!! No välimatka ei ole ollut paikoilla suuri, mutta ei tämä enää ole vaan tuhiseva nyytti joka vaan makaa ja syö =)

Viime yönä vauva olisi koisannut hienot unet, mutta isoveljelle iski nuha ja se herätti hänet useampaan otteeseen, eli äidin nukkuminen hyvin on vain yliarvostettua huhupuhetta =)

Joo täytyisi rueta ruokaa miettimään lue. tonkimaan pakkanen, jos sieltä jotain löytyisi, kun nappase kaupalle yhtään lähteä juoksemaan.

Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!!

-E- ja poju 5 vk