Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies menopaussissa

Vierailija
21.08.2025 |

...vai andropaussissa? Onko joku tutkinu tätä tai vastaavia kokemuksia miten näkyy käytännössä perhe-elämässä.Musta tuntuu, että mun miehellä on jotain hormonaalisia oireita tai ikä-kriisi. 59v.

Nykyään raskas valittaja. Kiukuttelee perheenjäsenille varsinkin kotona asuvalle pojalleen, josta on alkanu varttua nuorukainen, Tuntuu, että on kateellinen omalle lapselleen siitä että hän voimistuu, komistuu ja elämä edessä...

Nukkuu huonosti, kipuilee jatkuvasti (päätä-niskaa -polvee särkee) ei suostu itte ottamaan vastuuta elämänlaatunsa parantamisesta (oon ehdottanu työpaikan vaihtoa, urheilun lisäämistä, ruokavaliomuutosta..) Ei vastaa. Seksi ei maistu ainakaan mun kanssa (ja oon ihan "normaalin näkönen").

Mitä mun pitäs tehdä? Oon sanonu etten pidä hänen nykyisestä meningistä. Eikö ois aika väistyä huomion keskipisteenä olemisesta, nauttia siitä mitä on saavuttanu ja antaa omien lastensa kukoistaa? Mutta ei. Hänen vaivat, aikataulut, rytmit, ongelmat. Työpäivänään jaksaa asiakkaille olla mukava, mutta omalle perheelle sitä ei enää riitä. Jos ei raivoa, niin valittaa.aika ison osan perheen yhteisestä ajasta.  Osallistuu toki muuten talon ylläpitoon, mutta koen että hän on muutoin irtisanoutunut aviomiehenä olemisesta. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testosteronikorvaushoito

Vierailija
2/7 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tuntuu olevan kovasti muotia selittää kaikki hormoneilla, ja ratkaisu lääkkeet. Vaikka aina on ollu aika tavallista, että keski-ikäistymiseen liittyy ikäkausikriisi, joka kyllä yleensä menee muutamassa vuodessa ohi, kunhan mieli on saanut käsiteltyä ja hyväksyttyä uuden elämänvaiheen tosiasiat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita kohtalotovereita?

Lisään vielä, jos olen kyllästynyt hänen valittamiseen ja totean tylysti jotain takaisin, niin: vaimo-aina-vittuilee.

Eli ei tietenkään pohdi sitä miksi vaimokin väsyy eikä jaksa olla aina lempeänä tukemassa ja kannattelemassa.

-ap

Vierailija
4/7 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muita kohtalotovereita?

Lisään vielä, jos olen kyllästynyt hänen valittamiseen ja totean tylysti jotain takaisin, niin: vaimo-aina-vittuilee.

Eli ei tietenkään pohdi sitä miksi vaimokin väsyy eikä jaksa olla aina lempeänä tukemassa ja kannattelemassa.

-ap

Mun mieheni on alle 50v ja ollut tuollainen jo vuosikausia.

Vierailija
5/7 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niistä hormoneista tai niiden puuttesta oireet johtuvat

Vierailija
6/7 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ehdotan testosteronikorvaushoitoa, niin puolisoni tuntien, hän ottaa senkin v*ttuiluna.

Onko vaan kestettävä nämä vuodet ja odotettava että se menee ohi? Pelkään, että tässä voi käydä vielä niinkin että poika lyö isäänsä myöhemmin teini-ikäisenä kun ei jaksa kuunnella jatkuvaa sättimistä. Sydän särkyy...

Vierailija
7/7 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellöä alkaa tulla ikä vastaan, miesten eli-iän odote on paljon alhaisempi kuin naisten. Usein vanhemmat miehet on äreitä kotona, tämä on  lähipiirissä, suvussa nähty juttu, vieraille saattaa olla ystävällinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän