Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei koskaan ehdota seksiä

Vierailija
17.08.2025 |

Eli otsikossa ongelma. Onko kellään muulla samaa? Naimisissa ollaan oltu parisenkymmentä vuotta ja kaikki ehdotukset intiimistä kanssakäymisestä on nykyään minun tekemiä. Mies ei kyllä kieltäydy vaan kyllä sitä seksiä sitten on, kunhan vaan minä teen aloitteen.

Ollaan puhuttu asiasta ja mies sanoi koettavansa aktivoitua, mutta taisi unohtaa asian. Teenkö asiasta turhaan ongelman? Ei vaan olo tunnu kauhean halutulta, kun mies ei koskaan tee aloitetta. Läheisyyttä ja halauksia meillä kyllä on, mutta itse asiaan pääseminen vaatii minun tekemän aloitteen. Olisi kiva jos toinenkin joskus tekisi sen. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustaako mies itse , että ei tosiaankaan ole ehdottanut ?  Kysyppä, jos vaikka heräis ! 

Vierailija
2/21 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet torjunut liian useasti, se aiheuttaa kys ongelman monesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/21 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet torjunut liian useasti, se aiheuttaa kys ongelman monesti.

Siis APhän sanoi ettei mies IKINÄ ole ehdotellut seksiä, vaan hän joutuu sen AINA tekemään.

Vierailija
4/21 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ylivoimaisesti suurinta ongelmaa seksissä:

1. Liikaa

2. Liian vähän.

Vierailija
5/21 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama mutta suhde ihan alussa tai siis vuoden vanha suhde. Melkoiset riidat aiheesta ollut koska mies on kyllä aina valmis niin fyysisesti kuin henkisesti mutta ei vain itse tee aloitetta. Koskaan. 

Nykyään sentään tulee koskemaan minuun itse myös seksuaalisesti, mistä on sentään vähän apua. En usko että hän tulee koskaan olemaan tämän osalta sellainen kuin toivoisin ja asia on vaikea kestää, koska minulle on vieläpä tosi iso juttu että mies vie. Ja se ei tässä toteudu. Siispä seksiäkin on tosi vähän koska en lähtökohtaisesti syty siitä että minun pitää mennä sitä hakemaan. Mieshän siis vaan halisi ja paijaisi vaikka kaiken päivää. Seksi ei ole hänelle erityisen tärkeää. 

Vierailija
6/21 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miehestä vielä kuoriutuu sellainen ällöttävä vonkaaja. 

Vierailija
7/21 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama mutta suhde ihan alussa tai siis vuoden vanha suhde. Melkoiset riidat aiheesta ollut koska mies on kyllä aina valmis niin fyysisesti kuin henkisesti mutta ei vain itse tee aloitetta. Koskaan. 

Nykyään sentään tulee koskemaan minuun itse myös seksuaalisesti, mistä on sentään vähän apua. En usko että hän tulee koskaan olemaan tämän osalta sellainen kuin toivoisin ja asia on vaikea kestää, koska minulle on vieläpä tosi iso juttu että mies vie. Ja se ei tässä toteudu. Siispä seksiäkin on tosi vähän koska en lähtökohtaisesti syty siitä että minun pitää mennä sitä hakemaan. Mieshän siis vaan halisi ja paijaisi vaikka kaiken päivää. Seksi ei ole hänelle erityisen tärkeää. 

Seksiä on vähän, koska sinä et syty ja se on miehen vika. Mies ei selvästikkään syty ja sekin on miehen oma syy. 

Vierailija
8/21 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksiä on vähän, koska sinä et syty ja se on miehen vika. Mies ei selvästikkään syty ja sekin on miehen oma syy. 

Niin siis emme sovi yhteen seksin osalta. Mies on antanut itsestään alussa ihan eri kuvan ja myöntää sen itsekin. Hän on tiennyt jo ennen ensitreffejä että haluan seksiä päivittäin ja sytyn siitä, että mies vie. Hän halusi juuri minut ja pitää kyllä siitä miten innokas olen mutta ei itse osaa eikä jaksa ottaa ohjia. Kyllä se tässä suhteessa on siis ihan miehen syy, että minä en innostu seksistä *hänen kanssaan*. Aluksi jaksoin innostua tietysti palvelemaan miestä mutta lopulta kun miehen reaktio on vain ihastunut kiitos ja passiivinen haliminen niin käyhän se lähinnä ällöttämään kun itse kaipaa ronskeja otteita, kiimaa, kunnollista halun näyttämistä..

Se että mies ei syty seksiin ei liene kenenkään vika. Tai hänhän innostuu heti kun minä otan ohjat. Mutta tyhjäisin mielummin ulkohuussia mökillä kuin veisin passiivista miestä. 🤷

Vierailija
9/21 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin monta kertaa torjuttu että en viitsi vongata.Antaa rouvan itse tehdä aloite kun tuntuu siltä että haluaa seksiä.Tämä on tapahtunut n. 2 kertaa vuodessa, pitää olla tyytyväinen että edes joskus saa..

Vierailija
10/21 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin monta kertaa torjuttu että en viitsi vongata.Antaa rouvan itse tehdä aloite kun tuntuu siltä että haluaa seksiä.Tämä on tapahtunut n. 2 kertaa vuodessa, pitää olla tyytyväinen että edes joskus saa..

Ap tässä, meillä ei tätä ongelmaa. Haluaisin noin kerran viikossa, joskus useamminkin. Mutta teen aloitteen noin kerran viikossa. Mies ei tee yhtään aloitetta. On kyllä heti jutussa mukana kun vihjaan/sanon suoraan, että nyt panettais. 

Ilmeisesti vastaus on, ettei häntä niin kiinnosta koko seksi minun kanssani. Siksi ei tee aloitteita, mutta lähtee kuitenkin mukaan kun sitä on tarjolla. Ja ei, en makaa lahnana, suuseksiä on oikeastaan joka kerta puolin ja toisin, asennotkin vaihtelevat ja välillä huoneetkin. Vian täytyy siis olla minussa. 

Vierailija
11/21 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä-/wanhusnainen ei sytytä. Laihduta kaunispainoiseksi, saattaa auttaa.

Vierailija
12/21 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatteletko että viisikymppinen kalju möhömahamies jotenkin erityisesti sytyttää naisen? 

Vierailija
13/21 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä miehestä vielä kuoriutuu sellainen ällöttävä vonkaaja. 

Jep, Näin voi käydä jos huutaa liikaa sutta.

Vierailija
14/21 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei joudu kuuntelemaan vonkausta, saa läheisyyttä joka ei sisällä oletusta seksistä, mutta saa myös seksiä aina kun sitä pyytää. Eikä ilmeisesti itse seksissä ole valittamista, on molemminpuolista suuseksiä ym. Kaikki tuo 20 avioliittovuoden jälkeen.

Minusta kuulostaa, että yhden ongelman sijaan tuossa on kaksi lottovoittajaa.

Vierailija
15/21 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä, meillä ei tätä ongelmaa. Haluaisin noin kerran viikossa, joskus useamminkin. Mutta teen aloitteen noin kerran viikossa. Mies ei tee yhtään aloitetta. On kyllä heti jutussa mukana kun vihjaan/sanon suoraan, että nyt panettais. 

Ilmeisesti vastaus on, ettei häntä niin kiinnosta koko seksi minun kanssani. Siksi ei tee aloitteita, mutta lähtee kuitenkin mukaan kun sitä on tarjolla. Ja ei, en makaa lahnana, suuseksiä on oikeastaan joka kerta puolin ja toisin, asennotkin vaihtelevat ja välillä huoneetkin. Vian täytyy siis olla minussa. 

Ellei nyt ole jotain erityistä syytä olettaa, että mies harrastaa seksiä jonkun toisen kanssa, niin kyllä häntä silloin kiinnostaa seksi nimenomaan sinun kanssasi. Voi olla, että hän ei halua seksiä ylipäätään nykyisessä elämänvaiheessa yhtä paljon kuin sinä, mutta ei se tarkoita, että kummassakaan teistä pitäisi olla joku vika. Tai ehkä kyse ei ole niinkään eriävistä seksihaluista, vaan siitä että hän yksinkertaisesti viehättyy tekemistäsi aloitteista ja saa nautintoa siitä, kuinka osoitat haluavasi häntä. Silloin häneltä olisi toki reilua suoda joskus vastaava ilo sinullekin.

Vierailija
16/21 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatteletko että viisikymppinen kalju möhömahamies jotenkin erityisesti sytyttää naisen? 

Miehen määrittämä naisen seksuaalinen markkina-arvo on valtavasti erilainen kuin naisen määrittämä miehen seksuaalinen markkina-arvo.

Vierailija
17/21 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on täsmälleen sama ongelma kuin aloittajalla. Ainoa ero on se, että seksiä on älyttömän harvoin, tuo mieheni aloitteettomuus on vienyt itseltäni kaiken innon myöskään itse ryhtyä toimeen. Kumpikaan ei ole tainnut suhteen aikana juuri kieltäytyä seksistä, mutta sitä ei vain ole kun kukaan ei sitä ehdota. 

Tilanne on jopa absurdi koska oikeasti haluaisin seksiä ainakin viikoittain ja juuri hänen kanssaan, mutta koen itseni niin epähaluttavaksi että siitä on syntynyt joku blokki niin etten enää ehdota sitä. Ja asiasta on kyllä puhuttu, sanat eivät vain pitkässä juoksussa siirry teoiksi vaikka yksittäisiä korjausyrityksiä on vuosien varrella ollutkin. Tällä hetkellä edelliset kerrat ovat olleet tämän vuoden kesäkuussa ja sitä edellinen vuodenvaihteessa tai lokakuussa, en muista edes enää tarkasti, mutta sen muistan että nekin tapahtuivat minun aloitteestani.

Tämä vaikuttaa jotenkin myös häneen kohdistuviin tunteisiin, sillä välillä on vaikea kokea hellyyden tunteita häntä kohtaan kun näen hänen suhtautuvan intohimoisesti esimerkiksi työhön tai lapsien hoitoon (joista jälkimmäinen on tietysti ihanaa), mutta minun tähteni ei viitsitä nähdä minkäänlaista vaivaa. Iltaisin paras ajanviete on jokin suoratoistopalvelu.

Ja kaikki estotekijät tietysti löytyy: pitkä parisuhde, pienet lapset ja kuormittava elämäntilanne. Sivusuhdetta en usko hänellä olevan. Olen ylipainoinen, ja olen järkeillyt tämän niin että hän kyllä rakastaa minua, ja haluaa siitä syystä ja yhteisen elämän tähden olla kanssani, mutta ulkomuotoni ei ainakaan tue aloitteita. Karusti sanottuna totuus on varmaan jossakin oman epäviehättävyyteni ja miehen saamattomuuden välimaastossa. Ihmisarvoni ei kuitenkaan ole tästä kiinni, ja olen pohtinut paljon sitä, miten tämän asian voisi hyväksyä, sillä menetettävää on paljon.

Aloittajalle sanoisin ehkä että ei kannata päästää tilannetta näin pahaksi. Siinä missä itse joutunen hyväksymään seksittömyyden, ehkä sinä voisit opetella hyväksymään sen, että sinun ja kumppanisi seksielämä on järjestäytynyt tuolla tavalla, ja koittaa olla vain ajattelematta asiaa. Vaihtoehdot ovat paljon ikävämpiä.

Vierailija
18/21 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on täsmälleen sama ongelma kuin aloittajalla. Ainoa ero on se, että seksiä on älyttömän harvoin, tuo mieheni aloitteettomuus on vienyt itseltäni kaiken innon myöskään itse ryhtyä toimeen. Kumpikaan ei ole tainnut suhteen aikana juuri kieltäytyä seksistä, mutta sitä ei vain ole kun kukaan ei sitä ehdota. 

Tilanne on jopa absurdi koska oikeasti haluaisin seksiä ainakin viikoittain ja juuri hänen kanssaan, mutta koen itseni niin epähaluttavaksi että siitä on syntynyt joku blokki niin etten enää ehdota sitä. Ja asiasta on kyllä puhuttu, sanat eivät vain pitkässä juoksussa siirry teoiksi vaikka yksittäisiä korjausyrityksiä on vuosien varrella ollutkin. Tällä hetkellä edelliset kerrat ovat olleet tämän vuoden kesäkuussa ja sitä edellinen vuodenvaihteessa tai lokakuussa, en muista edes enää tarkasti, mutta sen muistan että nekin tapahtuivat minun aloitteestani.

Tämä vaikuttaa jotenkin myös häneen kohdistuviin tu

Nyt tiedät, mitä 80% miehistä joutuu kokemaan.

Vierailija
19/21 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalle ihmisiä on tullut kummallinen päähänpinttymä tuosta ylipainosta.

Kuvitellaan, että se tekee epäviehättäväksi ja on syy siihen, miksi puolisoa ei kiinnosta seksi.

Itselläni syyt ovat ihan muualla. Vaimolla toki on ylipainoa, mutta sillä ei ole mitään merkitystä tässä asiassa. 

Sillä on merkitystä, että  yhteiselostamme valtaosan olen saanut kuulla kuinka ajattelen vain seksiä, kopeloin väärään aikaan ja väärässä paikassa ja miten ei voi kokeilla semmoista eikä tämmöistä.

"Mitä sä nyt taas", "ei, ei, ei, älä!"

Vähemmästäkin sitä oppii parinkymmenen vuoden koulutuksessa pysyttelemään etäämmällä.

Eikä enää edes niin paljoa kiinnosta.

Mutta se ylipaino ei ole mikään ongelma. Ellei toinen nyt sitten aivan valaaksi muutu. 

Vierailija
20/21 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä vaikuttaa jotenkin myös häneen kohdistuviin tu

Jos henkilö ei ole saatavilla, ei paljoa tee mieli tehdä aloitetta. Katse sinne peiliin, pukeudutko kaapuihin, annatko miehen nähdä sinua alasti, millainen kehonkielesi on, millainen muutoin ilmapiiri on? Vaikka väität haluavasi seksiä, viestitätkö oikeasti jatkuvasti ettet halua? Et olisi ensimmäinen nainen joka alkaa toteuttaa itseään vahvistavaa kierrettä kun ei ole ollut tyytyväinen omaan peilikuvaansa.