Suositelkaa hyviä lenkkareita himoliikkujalle?
Kommentit (7)
Riippuu jalastasi. Mene kauppaan, siellä mitataan jalkapohjasi kosketus maahan ja siltä pohjalta myyjä osaa ehdottaa sopivaa lenkkikenkämallia.
Adidas Adizero SL, aikalailla täydellinen hinta-laatusuhde
Hyvät lenkkarit istuvat yleensä heti jalkaan. On kuunneltava ennemmin jalkoja kuin brändiheikkejä. Hintaluokka on yleensä yli 150 euroa kunnon tossuissa.
Vierailija kirjoitti:
Adidas Adizero SL, aikalailla täydellinen hinta-laatusuhde
Tämä sopii jollekin, ei kaikille. Pohja on melko paksu. Se on makukysymys. Sekin vaikuttaa Ap millä pohjalla juokset pääasiassa, millaista matkaa. Lenkkaria ei kannata ostaa vain jonkin brändin tai netissä saadun suosituksen mukaan. Muuten suosittelisin Hokaa, jota itse käytän, muttei sekään sovi kaikille jaloille.
Olen kokeillut monen valmistajan juoksukenkiä, ja itse pidän eniten Asicseista, samoin monet muut.
Joku missä pohja on jalkaa sekä nilkkaa tukeva mutta joustava. Ei ala sattumaan jalkoihin tai että puristaa, ja ei irtoa kantapäästä. On vedenkestävä luonnollinen pinta, mutta hengittävä ja ei tule hiekkaa kenkään. Osa lenkkareista näyttää ulospäin hyvältä, mutta myöhemmin paljastuu totuus mitä se on. Hinta kertoo silti jotain. Liian kallista ei kuitenkaan kannata ottaa, se vääristää markkinoita.