Paljonko maksaa uusi keittiö?
Harkitaan vanhan paritalon puolikkaan ostoa. Asuntoon pitäisi tehdä keittiöremontti, mutta yhtään ei tiedetä paljonko sellainen maksaa. Itse osataan tehdä purku ja asennustyöt,mutta paljonko maksaa kalusteet ja kodinkoneet? Kyseessä melko keskikokoinen keittiö.
Kommentit (14)
mahdoton arvioida näin; jo saman keittiön samoilla suunnitelmilla pyydetyt tarjoukset vaihtelivat 9000¿!!! Halvin tarjous meillä oli 10k¿ ja kallein 19k¿ ilman koneita.
Kokeile esim Ikean suunnitteluohjelmalla, se laskee hinnan jota voi pitää alimpana mahdollisena. Keittiöliikkeistä sitten kalliimpaa tarjousta.
ihan sama. vastata voisi tuollaiseen kysymykseen että keittiö voi maksaa ihan miten paljon vaan ! siis mitään ylärajaahan ei ole. riippuu materiaaleista, kuka tekee, milloin tekee, mitkä koneet. eli voihan se maksaa vaikka 60 000 euroa (tällaisistakin olen kuullut) jos oikein alkaa laittaan italialaista marmoria.
no, mutta ehkä alaraja liikkuu jossain 5 000 euron paikkeilla, jos tekee paljon itse, saa neuvoteltua hyvän kodinkonepaketin ja ostaa muut ikeasta tai keittiönetistä.
Kaapistot maksoi valkoisilla mdf:llä vetimien kanssa himpun vajaa 3000 Euroa. Kaikki " alakaapit" laatikoilla ja kalliimmalla laatikkomallilla. Kivitasot tilasin erikseen. Kustansivat Diapolilta 1900 Euroa sisältäen kaksi aukotusta (liesi ja tiskipöytä). Rosterisiin Kodinkoneisiin meni noin 4000 Euroa: Electroluxin jk ja pk, AEG:n integroitu apk, AEG:n integroitu mikro, ei minkään merkkinen liesikupu ja AEG:n erillisuuni ja keraaminen taso. Päälle tietysti tasovalot ja taustalaatat. Noihin meni ehkä 500 Euroa. Sähkötyöt teki tuttu ilmaiseksi ja muut työt tehtiin itse.
Yhteensä tuosta tulisi 9400. Päälle jotain levyä, ruuvia, peitelistaa, maalia jne. 10 000 Euroa lienee aikalailla mennyt.
Puustellissa maksaisi keittiökalusteet n.8000¿ ja kodinkoneet 4300¿
Keittiömaailmassa keittiökalusteet 6500¿ ja kodinkoneet 5000¿
Pieni paikallinen yritys tarjosi kaapit 5800¿, nettikaupasta koneet saisi n. 3000¿
Meillä tarjoukset vaihtelivat välillä 3700-9000¿. Kaikilta toimittajilta pyydettiin tarjous saman piirustuksen pohjalta, ilman koneita. Kannattaa myös rohkeasti kertoa, jos on saanut muualta halvemman tarjouksen, eräänkin toimittajan kohdalla hinta putosi pariin otteeseen yhteensä useamman sadan euron verran, kun kerroimme kilpailevasta tarjouksesta.
Hintaa tuli reilut 10 000 euroa, keittiöllä kokoa n. 12 neliötä. Mitään kovin kallista ei laitettu, keskihintatasoa kaikki. Nyt kun kaikki on nousseet niin varaisin kyllä sen 15 000 e asennuksen kanssa.
Ja kaappitilaa on suht paljon, keittiön koko on kuitenkin n.18neliötä. Ovet ovat T-mäntypeiliovet jollaisia tulee todella harvoin vastaan (tehty englannin vientiin, ovat kakkoslaatuiset mutta eipä sitä huomaa). Tasot ja listat ostettiin Hämeenlinnan rakennustarvikkeiden ylijäämävarastosta (kannattaa tutustua esim netissä!). Kaapit ja ovet siis löytyi firmasta joka mainostaa netissä itseään Uudenmaan edullisimmaksi (JM-keittiöt). Joka etsii ystävällistä ja hyvää palvelua niin tuohon ei ehkä kannata tutustua, mutta meillä ratkaisi kuitenkin hinta :):). Ja kaappien rungothan tehdään samasta vanerista :O. Itse asensimme keittiön. Osa kodinkoneista ostettiin messuilta ja osa liikkeestä. Ovat rosteria ja alumiinia. RAkennettiin siis kaksi vuotta sitten ja edelleen olen tyytyväinen keittiöömme!
Vertailemalla ja tutkailemalla voi kyllä löytää kaunista ja edullista :)!
Heidän palvelu tai taitamattomuus on ihan kauheaa, mutta hinta oli sitten mukava.:) Mä kävin ensin ns. laatukeittiöfirmoissa ja heiltä tarjoukset kaapistoista ilman noita tasoja oli 4500-7000 Euroa. Opin siitä samalla itse hahmottamaan, miten kaapistot järjestetään. Sitten marssin Kalustetukkuun ja selitin myyjälle, mitä haluan ja missä järjestyksessä. Piirsi mulle sielläkin kuvat. Laatuhan heillä on ihan sama, kun käyttävät samoja firmoja alihankkijoina. Halpuus tulee juuri siitä, että myyjät ovat vähän hitaan oloisia ja ostaja saa itse sanella tarpeensa. Muutenkin toiminta on vähän sellaista, että " tuolta varastolta kyselet" ... Mutta todellakin hintaa tuli kaapistoille tiskipöydän kanssa muistaakseni 2800 Euroa.
ns . halpiskeittiöistä (Ikea, Keittiönet. tms) ja halpiskeittiöillä en tarkoita että laatu olisi heikompi vaan se palvelu ei maksa niin paljon. Eihän Ikealla varsinaisesti ole edes suunnittelupalvelua, mutta apuahan sieltä saa jos tarvitsee.
Ikean hinta edullisin meillä kilpailutetuista ja se otettiin. Keittiö on hyvälaatuinen, rungot kestävät, kaapin ovet kulutusta kestävää mdf -levyä. Työtaso massiivipuuta, paljon hintavampi kuin laminaatit, mutta ne puutasot ehdottomasti halusin.
Eli jos jotenkin osaat kuvitella keittiösi, tiedät mitä haluat ja olet itsekin piirustustaitoinen tai käytät näppärästi esim Ikean suunnitteluohjelmaa, suosittelen näitä halpiskeittiöitä. Ja Ikeallakin on 10v takuu kalusteille!! Tätä ei ole monellakaan ns. hintavammista keittiömerkeistä
ja kannattaa oikeasti miettiä mistä sen ostaa. Halpa hinta ehkä houkuttaa, mutta mietipä asennusta... saatko kasan lastulevyä vaiko jo valmiiksi kasatut rungot ohjeineen hyvän suunnitelman pohjalta? Ovatko hyllyt nauhoitettuja ympäriinsä? Miten materiaali on testattu?
Suunnitteluapu on tarpeen, ei se itse suunniteltu ole todellakaan aina niin hyvä kuin ammattilaisen suunnitelema, sen olen kokenut ihan kantapään kautta.
Onko minkäänlaista takuuta materiaaleilla?
Minulla on ollut kaksi halpiskeittiötä (Kalustetukku sekä eräs puusepän firma) sekä yksi ns. merkkikeittiö. Halpiksista ei tullut edes suunnitelmaa, tavaroiden toimitus oli mitä sattui. Merkkikeittiö (Keittiömaailman Parma-mallistoa) oli aivan loistava! Suunnitelma oli hyvä, ovimalli loistava, toimitus ok, ei valittamista... ja vielä 5 vuoden takuukin.
Hintaeroa toki on, mutta itse en etsi vain halpaa. Etsin myös ammattimaista jälkeä sekä laatua.
Keittöremontti kannattaa kilpauluttaa tiedox palvelussa. Siellä on listoilla vain luotettavia firmoja ja saatte hyvät hinta-arviot. Lisäksi hintaan on tietoa myös artikkeleissa:
Keittöremontti pintaremontti hinta- edullisin keittöremontti vaihtoehto
Keittöremontti - koko keittiö uusiksi
[quote author="hai77 (Deleted)" time="04.04.2007 klo 11:38"]
Harkitaan vanhan paritalon puolikkaan ostoa. Asuntoon pitäisi tehdä keittiöremontti, mutta yhtään ei tiedetä paljonko sellainen maksaa. Itse osataan tehdä purku ja asennustyöt,mutta paljonko maksaa kalusteet ja kodinkoneet? Kyseessä melko keskikokoinen keittiö.
[/quote]
Kyllä siihen saa pimppaa myyrä aika monta kertaa.
Hei!
Aika vaikea sitä on heittää arvioita. Tuhansia euroja kuitenkin.
Riippuu paljon tehtävistä valinnoista:
- ovimalleissa löytyy valtavasti eri hintaisia vaihtoehtoja
- vaihdetaanko koneet?
- laitatteko kaappeja vai vetolaatikoita
- minkä mallinen keittiö on ( U, L, I, saareke jne)
Joissain keittiökalusteliikkeiden esitteissä on esimerkki keittiöitä ja niille hintoja. Sellaisista voisi olla teille apua.