Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on smart casual-vaatetus perhejuhliin?

Vierailija
10.08.2025 |

Onko shortsit tarpeeksi esim. 11v pojalla jos on lämmin muutenkin vai parempi laittaa esimerkiksi siistit mustat/tummansiniset farkut?

Entä naisilla, kuuluuko smart casualiin farkut vai pitääkö olla hame/mekko? Voiko olla ilman sukkahousuja jos pukee mekon?

Kyse siis ihan tällaisesta sukulaisillanvietosta jossa pukukoodina smart casual.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin mekon tai hameen, mutta tosin pukeudun melkein aina muutenkin niihin. Astetta siistimmän. 

Vierailija
2/6 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laittaisin mekon. Nuoriso saisi lähteä siisteissä shortseissa ja kauluspaidassa. Tyttö valitsisi pellavahousut ja farkkujakun. Nämä kaikki olisi minulle ok tuolla pukukoodilla.

Me tosin asumme maalla, ja täällä pukukoodit tarkoittavat vähän rennompaa tasoa kuin pääkaupunkiseudun koulutettujen parissa. Tosin juuri oltiin sellaisissakin juhlissa, ja se insinöörivoittoinen joukko pukeutui myös samalla tasolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

= siistit vaatteet, mutta ei juhlavaatteita. Sellaiset joissa toimistotyö tekevä voisi mennä loman jälkeen toimistolle ilman että kukaan ihmettelisi. 

farkut tai shortsit eivät ole periaatteessa riittävän siistit smart casualiin, mutta kyllä perhejuhliin voisi ajatella pojalle myös esim siistit shortsit ja vaikka pikeepaita. Mielestäni menisi ihan hyvin. 

Toki pukukoodin lisäksi pitää ottaa huomioon myös minkälainen perhejuhla on kyseessä. Ja aina voi kysyä juhlien järjestäjältä, että miten he otaksuvat muiden vieraiden pukeutuvan

Vierailija
4/6 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistit farkut on varmaan pojalla ihan hyvät. Itse laittaisin varmaan jonkun nätin kesämekon, ja sukkahousuja tuskin laittaisin näillä keleillä, koska pidän pidemmistä helmoista ja jalat peittyisivät muutenkin. 

Vierailija
5/6 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorat housut tai chinot. Shortsitkin kesällä lapsella ok, jos ovat esim. beiget tai navy blue chino-shortsit. 

Farkut ei kuulu smart casualiin ollenkaan. 

Vierailija
6/6 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin jokin mekko ja nätit nahkakengät tai ainakin putipuhtaat tennarit. Ei farkkuja kummallakaan sukupuolella eikä shortseja aikuisilla. Lapsilla vastaa kevätjuhla-asua, esim. värillinen kauluspaita pitkillä tai lyhyillä hihoilla ja siistit housut. Näitä löytyy kirpparilta hyvin.