Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi ei, nyt TIENAAN vanhempana sillä, että Kela maksaa lukiolaisteni koulumatkat!

Vierailija
08.08.2025 |

Näköjään VR:n vuosilippu maksanut 194€ viime elokuussa, mutta kela, joka ei saa maksaa opiskelijalle vuosilippua, maksaa matkoista kuukausilipun hinnan mukaan, on pulittanut minulle 10 x 23,40 =234€! 🤦

Saa nähdä miten tänä vuonna, kun minulla on toinenkin lukiolainen, jonka vuosilippu maksoi 374€! Saanko sieltä 500€! 😛🤑

Ja kun valtion pitäisi säästää 🤦🤦🤦

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat siis ei paikkakunnilla lukioissa. Meidän kylällä ei ole lukiota 🤷

Ap

Vierailija
2/8 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, 45€ on 30 päivän lipun hinta. Kela siis maksanee minulle 450€ lapseni kulkemisista, koska eihän nyt halvinta lippua, eli vuosilippua, voi yhteiskunta kustantaa, kun ovat niin stanan typeriä! 

Siinähän he tulisivat tukeneeksi lapsen vapaa-ajankin mahdollista junankäyttöä! 

Vaikka VR:llä vuosilippu on se halvin! 🤦

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kela sinulle mitään maksaisi, taidat kavaltaa varoja lapsiltasi.

Vierailija
4/8 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä v!ttua sinä selität?

Vierailija
5/8 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän sinun palauttaa erotus. Siis jos joskus jotenkin huomaavat eron. Siis en tiedä tällaisista jutuista mitään. 

Vierailija
6/8 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun toinen lapsi täyttää marraskuussa 18v, alkaa aikuisten lipun osto. Hinta pompsahtaa aika lailla. Ja koska hän tekee lukiota 4-vuotisena, ja maksuttomuus jatkuu 20-vuotiaaksi, niin hänellä jatkuu kouluun kulkeminen normaalisti vielä noin vuoden siitä eteenkin päin.. 

Vierailija
7/8 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kela sinulle mitään maksaisi, taidat kavaltaa varoja lapsiltasi.

Tein hakemuksen lapseni puolesta, siinä sai valita tilinumeron. Laitoin siihen tietysti omani, minä kun sen lipunkin maksoin. 

Ap

Vierailija
8/8 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisiköhän sinun palauttaa erotus. Siis jos joskus jotenkin huomaavat eron. Siis en tiedä tällaisista jutuista mitään. 

Kela tuskin maksaa kiltisti vanhemman ilmoittamaa summaa. Vaan tarkistavat senkin takuulla. Että mikä on kuukausilipun hinta, tai ainakin sitten 10kk lipun hinta. Ja se on enemmän kuin vuosilippu. 

Mutta ei siinä kysytä koko lipun hintaa vaan kulkemisen kulua per kk. Ja itse en ollut edes ostanut sitä lippua, kun ekan kerran tein sen hakemuksen, vaan etsin hinnan netistä.

Vasta ärrällä myyjä neuvoi, että VR:n vuosilippu on halvin. 

Ap