Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla ei-yrittäjillä ongelmia tulla toimeen yrittäjähenkisten kanssa?

Vierailija
01.08.2025 |

Minulla on ajan mittaan muodostunut mielipide, etten tykkää olla tekemisissä yrittäjähenkisten kanssa. 

Juu, onhan pk-yritykset Suomelle tärkeitä, mutta se yrittäjä itse ei kyllä ole kovin mukava.

Mutta vastakkaisia luonnehdintoja otan myös mielelläni vastaan. Miten suhtautua yrittäjähenkisiin ihmisiin?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä. Näytä keskaria? Katso myykö se sulle vielä. 

Vierailija
2/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinun ongelmasi on? Miten et tule toimeen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä. Näytä keskaria? Katso myykö se sulle vielä. 

Myyntitilanteessa on varmaan eri asenne kuin jos tulee ongelmia tai jos ollaan naapureina tai jos ollaan ihan pienessä yrityksessä alaisena. 

Vierailija
4/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmani on, että koen heidät tavallisessakin elämässä röyhkeiksi oman edun tavoittelijoiksi. (Toki kaikki ajavat myös omaa etuaan)

Otan vastaan kaikenlaisia mielipiteitä. 

Vierailija
5/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ajattelen, että pitävät mua varmaan laiskana paskana. Yrittäjät näyttävät työskentelevän koko ajan, minä taas mahdollisimman vähän koska vihaan töitä.

Vierailija
6/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim opiskelukaverini oli yrittäjä ja samalla poikaystäväni.

Teimme ryhmätyön kolmannen opiskelijan kanssa. Tuo yrittäjä olikin itsekseen päättänyt hieman muuttaa sääntöjä omaksi edukseen, mikä ilmeni tehtäviä palautettaessa.

Hänen etunsa huononsi mun ja sen kolmannen arvosanaa. Protestointi ei auttanut. 

Hänen isänsä oli yrittäjä ja oli sanonut, että yrittäjäpersoona on ainoastaan tämä yksi hänen pojistaan. Muilla kahdella ei ole yrittäjäluonnetta. 

Vierailija
7/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä ajattelen, että pitävät mua varmaan laiskana paskana. Yrittäjät näyttävät työskentelevän koko ajan, minä taas mahdollisimman vähän koska vihaan töitä.

Koska saavat sitä enemmän voittoa, mitä enemmän työskentelevät. Samalla yrityksen arvokin kasvaa.

Kun palkkaavat jonkun pieneen yritykseen, olettavat sen palkatun työskentelevän överi tehokkaasti. 

Vierailija
8/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmani on, että koen heidät tavallisessakin elämässä röyhkeiksi oman edun tavoittelijoiksi. (Toki kaikki ajavat myös omaa etuaan)

Osa yrittäjistä voi olla tuollaisia, mutta ei pidä yleistää sitä koskemaan kaikkia yrittäjiä.

Vierailija
9/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjiäkin on moneen lähtöön. Yrittäjähenkisyyden kanssa sinänsä minulla ei ole ongelmaa, mutta mitään jatkuvaa kokoomusmielipiteiden tulvaa en jaksa kuunnella. 

Vierailija
10/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa yrittäjistä voi olla tuollaisia, mutta ei pidä yleistää sitä koskemaan kaikkia yrittäjiä.

Olen tavannut 2 ainakin toistaiseksi mukavantuntuista yrittäjää. Asuvat tässä naapurustossa. 

Mutta ikävä kyllä sellaisia toisenlaisia olen kohdannut aivan liikaa. 

Vierailija
11/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskevat kaiken rahassa. Helkkarin pihejä eikä koskaan voi antaa mitään hyvää hyvyyttään. Kertakaikkisen rasittavia ihmisiä. 

Vierailija
12/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut ystävinä niin entisiä kuin nykyisiä yrittäjiä, ihan samanlaisia ihmisiä ovat olleet kuin muutkin. Yksi heistä suhtautuu elämään normaalia suorituskeskeisemmin, mutta hän vaatii liikaa pikemminkin itseltään kuin muilta. 

Vierailija
13/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskevat kaiken rahassa. Helkkarin pihejä eikä koskaan voi antaa mitään hyvää hyvyyttään. Kertakaikkisen rasittavia ihmisiä. 

Kaverini riitelee raha-asioista yrittäjäveljensä kanssa  (ovat perineet ison omaisuuden)

Kaverini luonnehtii, että se yrittäjyys on ikään kuin jäänyt päälle ja vaikuttaa kaikkeen toimin taan. 

Vierailija
14/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se jäätelöyrittäjä jakanut koko viime yön jäätelöä ilmaiseksi?

Vierailija
15/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko yrittäjähenkisyydellä rahanahneutta ja piheyttä , sekä duunareiden riistämistä kokoomuksen äänestämistä ja turhasta valittamista,?

Vierailija
16/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikutat vinoon kasvaneelta vikapää valehtelijalta.

Yrittäjä

Vierailija
17/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjyys on niillä yrittäjillä voimakas tahtotila. Jos yksi yritys kaatuu, alkaa etsintä, mistä löytyisi sopiva rako uudelle yritykselle. Palkkatyöhön ei huvita mennä. 

Esim, jos kahvi jostain syystä loppuu täysin Suomesta eikä uutta ole lähiaikoina tulossa, löytää jotkut siitä markkinaraon ja alkaa myydä (jotenkin tuottamaansa) korviketta. 

Vierailija
18/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjä

Itkevä pienyrittäjä?

Onko tullut uimaessuja myyntiin?

Ap

Vierailija
19/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko yrittäjähenkisyydellä rahanahneutta ja piheyttä , sekä duunareiden riistämistä kokoomuksen äänestämistä ja turhasta valittamista,?

Muuten joo, mutta en lue kokoomusta siihen mukaan, sillä osa heitä äänestävistä on ihan vaikka valtiolla töissä olevia akateemisia. 

Vierailija
20/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjä

Itkevä pienyrittäjä?

Onko tullut uimaessuja myyntiin?

Ap

Pertti...Äänekoskelta???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä