Mikä ammatti minulle sopisi? 🤔
Kommentit (19)
Ei tollasia duuneja oo olemassa.
Sosiaalinen, mutta passiivinen -> opettaja, asiakaspalvelija, asiantuntija
Ei tarvii puhua, mutta fyysinen -> siivooja, postikuljettaja, elintarviketyöntekijä
ehkä joku sihteerin työ on sellainen, jossa ei tarvii puhua ja joka ei ole kovin fyysistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tollasia duuneja oo olemassa.
Sosiaalinen, mutta passiivinen -> opettaja, asiakaspalvelija, asiantuntija
Ei tarvii puhua, mutta fyysinen -> siivooja, postikuljettaja, elintarviketyöntekijä
ehkä joku sihteerin työ on sellainen, jossa ei tarvii puhua ja joka ei ole kovin fyysistä.
Tiedän, että hankala löytää työtä, mikä olisi just tuollainen mutta se olisi paras mulle
🔹 Tekniset ja analyyttiset alat
Ohjelmistokehittäjä / koodari Ei fyysistä työtä, paljon voi tehdä yksin. Paljon itseoppimisen mahdollisuuksia.
Tietoanalyytikko / data-analyytikko Paljon tietoa, kaavioita, numeroita. Vaatii tarkkuutta.
Hakukoneoptimointi (SEO)-asiantuntija Vaatii perehtymistä, ei sosiaalista, mutta ei myöskään kovin teknistä.
Kyberturvallisuusasiantuntija Itsenäistä, älyllistä ja rauhallista, mutta vaatii opiskelua.
🔹 Luovat ja itsenäiset alat
Graafinen suunnittelu / digitaide Luovuutta, mutta voi tehdä yksin.
Tekstintuottaja / sisällöntuottaja Kirjoittamista, blogeja, artikkeleita sopii introvertille.
Kääntäjä Tekstin kanssa työskentelyä, ei tarvitse juurikaan olla sosiaalinen.
Kirjanpitäjä / taloushallinto Numeraalista ja järjestelmällistä, rauhallista työtä.
🔹 Muut hiljaisemmat ammatit
Arkistonhoitaja / tietopalvelutyö Tiedon hallintaa ja järjestämistä.
Verkkokauppayrittäjä (esim. dropshipping) Voi tehdä lähes täysin yksin.
Tutkimusavustaja / laboratoriotyö Analyyttistä, ei juuri asiakastyötä.
Onlyfans
Jos olet kaunis niin saatat tienata siellä tosi hyvin mutta pullukkana ja rumana et saa kuin muutaman euron
Mites joku laboratorioalan työ? Ei näytteenottoa ihmisiltä, mutta analysointia labran puolella. Elintarvikelaboratorio?
Vierailija kirjoitti:
Ohjelmistokehittäjä / koodari Ei fyysistä työtä, paljon voi tehdä yksin. Paljon itseoppimisen mahdollisuuksia.
Tietoanalyytikko / data-analyytikko Paljon tietoa, kaavioita, numeroita. Vaatii tarkkuutta.
Hakukoneoptimointi (SEO)-asiantuntija Vaatii perehtymistä, ei sosiaalista, mutta ei myöskään kovin teknistä.
Kyberturvallisuusasiantuntija Itsenäistä, älyllistä ja rauhallista, mutta vaatii opiskelua.
Tekstintuottaja / sisällöntuottaja Kirjoittamista, blogeja, artikkeleita sopii introvertille.
Kirjanpitäjä / taloushallinto
Kiitos listasta
Vierailija kirjoitti:
Mites joku laboratorioalan työ? Ei näytteenottoa ihmisiltä, mutta analysointia labran puolella. Elintarvikelaboratorio?
Mietin vain, että onko liian haastava työ minulle ja kun olin huono koulun kemiassakin
Valtiovarainministeri. Ei ole mitään erityisiä kelpoisuusvaatimuksia, riittää että olet ollut kesäharjoittelussa mäkkärin kassalla.
Vierailija kirjoitti:
Kirjanpitäjä / taloushallinto
Kääntäjäksi ei kannata alkaa, ellei erikoistu johonkin tietyn spesiaalialan käännöksiin. Työ on usein pelkkää käännöstekstin tarkistamista. Tekoäly on jo vienyt paljon töitä.
Onko sulla jokin koulutus? Työkokemusta? Minkä ikäinen olet suunnilleen? Kuinka monta vuotta olisit valmis opiskelemaan lisää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vain, että onko liian haastava työ minulle ja kun olin huono koulun kemiassakin
Riippuu minkä tason hommista kyse, labrassa on monenlaista työtä. Kemistit on yliopistotasoisia, analyytikot AMK-tasoisia, labrahoitajat amistasoisia, .
Rupea Kokoomuksen poliittiseksi broileriksi paskomaan taloutta kuralle. Tosin tuo on sosiaalista hommaa.
Tuolla aikaisemmin listatut ammatit vaativat usein sosiaalisuutta. Esimerkiksi analyytikoiden ja useiden asiantuntijoiden työt koostuvat palavereista ja sidosryhmien kanssa työskentelystä. Jokin suorittava ammatti voisi olla hyvä, esimerkiksi kirjanpito tai palkanlaskenta.
Jos ei tule ideoita, niin sitten olen työtön