Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitoin kahvinkeittimen vahingossa päälle niin että siellä ei ollut vettä

Vierailija
27.07.2025 |

kun huomasin, niin sammutin keittimen. Sitten lisäsin vettä ja keitin syöksi höyryt ulos "PUFF!!".

Otin johdon pois pistorasiasta. Uskaltaako tuota keitintä nyt laittaa päälle normaalisti kun tästä on jo 2 päivää?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi tuo useamman kerran ja lopulta keitin lakkasi toimimasta. Sain takuuseen uuden, mutta en kertonut tumpeloinnistani. Ei ollut kallis keitin. Laita vaan päälle, ei käy kuinkaan.

Vierailija
2/8 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi tuo useamman kerran ja lopulta keitin lakkasi toimimasta. Sain takuuseen uuden, mutta en kertonut tumpeloinnistani. Ei ollut kallis keitin. Laita vaan päälle, ei käy kuinkaan.

Voi sinuu tumpelo! Selvä, teen näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitin oli kuuma, koska se oli ollut päällä. Lisäämäsi vesi höyrystyi heti ja siksi tuli höyrypilvi. Normaalikäytössä vesi viilentää koneistoa sen verran, että toisen satsin keittäminen perään ei aiheuta höyrypilveä.

Vierailija
4/8 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siellä ole kahvinkeiton jälkeenkään vettä ja se on silti virta päällä että kahvi pysyy kuumana pannussa.

Höyrypilvi tuossa tilanteessa on normaali ilmiö. Antaa keittimen vähän aikaa jäähtyä ennenkuin keittää lisää kahvia niin välttyy moiselta höyrypilveltä, ei tarvitse kahta päivää odotella, veikkaisin 10- 15 minuuttia riittävän, mutta äkkiä se höyryilmiökin loppuu kun kaataa tarpeeksi vettä keittimeen, tosin se saattaa sitten "keittää" vähän sitä vettä jo välittömästi ja alkaa sylkeä vettä ulos kahvinsuodattimen koteloon kuten normaalin toiminnan aikana.

Vierailija
5/8 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle taas kävi niin, että laitoin vahingossa vasemman jalan sukan oikeaan jalkaan ja päinvastoin. Mitä minä nyt teen? Voiko tästä selvitä? Saako sukat palauttaa kauppaan, koska niissä ei ollut käytyöhjeita. Jotenkin on niin avuton ja petetty olo. Pelottaakin vähän.

Vierailija
6/8 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukut?

Vierailija
7/8 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle taas kävi niin, että laitoin vahingossa vasemman jalan sukan oikeaan jalkaan ja päinvastoin. Mitä minä nyt teen? Voiko tästä selvitä? Saako sukat palauttaa kauppaan, koska niissä ei ollut käytyöhjeita. Jotenkin on niin avuton ja petetty olo. Pelottaakin vähän.

Keitin voi pahimmassa tapauksessa syttyä vaikka tuleen, jos siihen on tullut vika väärinkäytöstä. Siksi kysyin, että onko turvallista käyttää.

Vierailija
8/8 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukut?

Siksi kun oli "oikea" kysymys.  Mutta on sattunut useammin kun kahdesti.  Heti olen vettä laittanut ja onhan se päsähtäyt, mutta rikki ei ole mennyt.  Eka kerran jälkeen ainakin jo 10 vuotta toiminut.  On mulla kyllä varastossa avaamattomassa paketissa keitin jos joskus hajoaa.  Joskus pannu hajosi niin opin että oltava varalta, en viitsi kotona pannulla keitellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän