Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ekan koulurepun ostaminen vanhemmille miten tärkeää?

Vierailija
20.07.2025 |

Ajattelin että kummina olisi ollut mukava ostaa eka reppu(lapsi tietysti olisi itse valinnut mieluisan) mutta ilmeisesti se on kauhean pyhä asia vanhemmille.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kontrollinhimoinen pälli, luovu kummiudestasi.

Vierailija
2/11 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota vanhemmille, että haluaisit ostaa lapselle lapsen valitseman repun. Jos vanhemmat tulevat mukaan, niin en usko että olisi mikään ongelma että kummi ostaa repun. Jos kummi ostaa omin päin ilman ennakkokeskustelua repun, voisi vanhempia harmittaa. Koulun alku on merkittävä elämänvaihe koko perheelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummien kanssa kävi lapsi ostamassa ja meitä ei haitannut. 

Vierailija
4/11 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitinä haluan nähdä minkälaatunen reppu, onko sopiva, minkä värinen että voi pitää kauemminkin.. Tottakai haluan nähdä minkälainen otetaan ja neuvotella lapsen kanssa. Toki kummi voi olla mukana.

Vierailija
5/11 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdota vanhemmille, että haluaisit ostaa lapselle lapsen valitseman repun. Jos vanhemmat tulevat mukaan, niin en usko että olisi mikään ongelma että kummi ostaa repun. Jos kummi ostaa omin päin ilman ennakkokeskustelua repun, voisi vanhempia harmittaa. Koulun alku on merkittävä elämänvaihe koko perheelle.

Tottakai lapsen äiti ja lapsi mukana,enkai nyt omin päin menisi ostamaan tai pelkästään lapsen mielipiteen varassa ostaisi,tottakai äiti olisi mukana sanomassa oman mielipiteen.

Vierailija
6/11 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mä kokisin tärkeäksi että mä valitsen lapselle sopivan repun, ja siinä lapsi saa tietysti sanoa oman mielipiteensä, mutta suoraan sanottuna kummia ei kaivata kolmanneksi pyöräksi sitä valintaa tekemään.

Vierailija
7/11 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin mä kokisin tärkeäksi että mä valitsen lapselle sopivan repun, ja siinä lapsi saa tietysti sanoa oman mielipiteensä, mutta suoraan sanottuna kummia ei kaivata kolmanneksi pyöräksi sitä valintaa tekemään.

Kolmanneksi pyöräksi? Sitten ei varmaan lapselle niitä kummeja pyytää lainkaan jos ne on vain ylimääräinen haitta elämässä.

Vierailija
8/11 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihan en jättäisi 6v ikäisen käsiin sitä valintaa, kun heidän käsitys repusta on sellainen postikortinkokoinen kerhoreppu. Että jotain ohjailua siinä on pakko tehdä aikuisen. Eli jos kummi on itse lapseton, haluaisin vanhempana ainakin mukaan sinne ostosreissulle. Muuten voi mennä kummin rahat ihan hukkaan.

Vierailija
9/11 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ihan en jättäisi 6v ikäisen käsiin sitä valintaa, kun heidän käsitys repusta on sellainen postikortinkokoinen kerhoreppu. Että jotain ohjailua siinä on pakko tehdä aikuisen. Eli jos kummi on itse lapseton, haluaisin vanhempana ainakin mukaan sinne ostosreissulle. Muuten voi mennä kummin rahat ihan hukkaan.

Miten lapsettomuus vaikuttaa koulurepun valintaan?  tai se että on lapsia? Aikuisia ihmisiä he yleensä on ja osaavat kyllä ostaa tarvittavia asioita.

Vierailija
10/11 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reppuja on aika monenlaisia. Ekaluokkalainen itse valitsisi näyttävän kissanpentu-glitter-värioksennuksen, joka on todennäköisesti lapsen kannettavaksi liian iso, eikä kestä ensimmäistä lukukautta pitemmälle. Mieluummin ostaisin jotain kestävämpää, sopivan kokoista ja käytännöllisempää, jossa on mm.järkevät ominaisuudet ja säädöt kantomukavuuden takaamiseksi. Jos kummina hyväksyt sen, eikun reppukaupoille vaan lapsen kanssa.

Vierailija
11/11 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reppuja on aika monenlaisia. Ekaluokkalainen itse valitsisi näyttävän kissanpentu-glitter-värioksennuksen, joka on todennäköisesti lapsen kannettavaksi liian iso, eikä kestä ensimmäistä lukukautta pitemmälle. Mieluummin ostaisin jotain kestävämpää, sopivan kokoista ja käytännöllisempää, jossa on mm.järkevät ominaisuudet ja säädöt kantomukavuuden takaamiseksi. Jos kummina hyväksyt sen, eikun reppukaupoille vaan lapsen kanssa.

Siksihän se lapsen äiti tulisi mukaan että reppu olisi järkevä. Ei se kummi mikään tyhmä ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän