Toisten vaarantajat liikenteessä
Satasen rajoitus, neljä kaistaa, ja lähden ohittamaan autoa joka ajaa noin 90km/h. Ihan normaalia ohitusvauhtia, mittari näyttää vähän yli 110km/h, niin eikös reilun sadan metrin päästä kiihdyttele perään valkoinen paku, täynnä huomioliiveihin pukeutuneita henkilöitä, varmasti tosi kiire seuraavaan johtokunnan palaveriin. Kiihdyttävät ihan kiinni puskuriin. Kun nopeus on yli 110km/h. Varmasti sieltä horisontista lähestyessään tajusivat ja näkivät, että olen vain ohittamassa enkä hidasta heidän seuraavan johtokunnan kokouksen alkamistaan. Mutta ei, täytyy lisätä vauhtia, ja tulla kiinni puskuriin, ja "työntämään" toinen auto siitä edestä pois.
Tai toinen urpo, maantiellä tällä kertaa, rekan perässä meitä oli muutama auto jotka yksitellen lähtevät ohi. Kun tulee "mun vuoro" eli olen seuraavana rekan perässä, alan vuorollani välittömästi nostamaan nopeutta ja siirryin lähemmäs keskiviivaa, niin eikös vaan minun takaani lähde joku jollain pienellä toyota ayio kotterollaan ohittamaan sekä minua että sitä rekkaa, niin etten päässytkään ohi - kuten olin jo tekemässä. Ja ai että sitä mulkoilua, että miten sinä kehtaat nostaa nopeutta kun hän täällä paahtaa just nyt sillä kotterollaan ohi no miten? Koska minä olin seuraavana vuorossa ohittamaan, eikö?
Kolmas tapaus, olin taajamassa levähdyspisteellä ja vilkku vasemmalle, lähdin liikkeelle, niin viereisen kaupan pihasta peruuttaa ajoradalle auto estäen mun lähdön. Peruutin takaisin levähdyspisteelle, sillä tämä tukki kaistan (peruutti väärälle kaistalle). Tämä peruuttaja aiheutti myös toisen auton pysähtymisen, siinä me kaksi siis annettiin tälle tunarille tietä - sen sijaan että olisi vaikka kättä heilauttanut kiitokseksi että kaksi muuta väisti, ehei, vaan mulkoilee ja pää kääntyy niin että niskat rutisee, aivan kuin häntä kohtaan olisi jotenkin rikottu.
Neljäs tapaus ja näitä onkin useampia, ohitetaan muutaman auton letka sulkuviivan kohdalla pimeässä mutkassa. Kaikkein käsittämättömintä.
Näillä kuljettajilla oli yksi yhteinen tekijä mutta jääköön se mainitsematta.
Kysymys onkin mikä joihinkin ihmisiin menee auton ratissa? Käyttäydytään kuin euroopan omistajat, ei mitään väliä muista ihmisistä, ei käytössäännöistä, ei mistään? Päinvastoin, vaarannetaan muutkin sillä omalla liikennekäyttäytymisellä!
Miksi helvetissä? Mihin helvettiin on niin kiire että täytyy ajaa vaikka toisten yli?