Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan kokeillut alivuokralaisuussuhdetta miehen kanssa joka ilman omaa asuntoa ja sinulla tilaa omassa kämpässäsi?

Vierailija
15.07.2025 |

Onko kukaan kokeillut alivuokralaisuussuhdetta miehen kanssa joka ilman omaa asuntoa ja sinulla tilaa omassa kämpässäsi? 

Olen elänyt noin 10 vuotta suhteessa jota voisi verrata parisuhteeseen ja siis yhdessä asumiseen. Mies oli aivan ihana minua 20 vuotta nuorempi muka mt-ongelmainen. Olimme laittaneet hänet ikäänkuin alivuokralaiseksi kämppääni jossa kolme huonetta. Meillä kummallakaan ei ollut rahaa ja hänellä oli oma talous ja omat ruoat siis vaikka tietysti on voitu yhdessä kaikkea tehdä. Välillä kun kokkasin mutta radiosta tuli hyvää musaa hän halusi ottaa muutamat tanssiaskelet kansani. Jos olisimme olleet samanikäisiä niin olisin hyvinkin voinut mennä naimisiin hänen kanssaan. Juttu loppui enkä oikein tiedä syytä mutta arvelin että hän tajusi että nyt hän on seitsemänkymppisen kanssa näissä kuvioissa. Ja onhan se aika järkyttävää kun mies tajuaa sellaisen. Hän oli erittäin hyvännäköinen ja naiset roikkuivat perässä, mutta häntä ei kiinnostanut vaan rasitti. Hänellä on lapsia avioliitosta josta tullut ero.

Kysykää jotain jos haluatte tietää enemmän.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoimme tietysti alivuokralaissopimukset asianmukaisesti ja hän sai KELA:lta asumistukea. Minä sain häneltä puolet vuokrasta ja menetin kyllä asumistuen mutta koska sain puolet vuokrasta niin oma talouteni parani huomattavasti.

Välillä teimme pieniä matkoja Tallinnaan ja Tukholmaan. Aina oli kaveri jonka kanssa tehdä jotain.

Vierailija
2/17 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijasitte Kelaa jos kuitenkin jaoitte saman sängyn niin avosuhdehan se on eika alivuokralaissuhde

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin. Tulin raskaaksi.

Vierailija
4/17 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela  ja viranomaiset katsoo tuon avopariksi, samaksi ruokakunnaksi.

Vierailija
5/17 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinä aikoina erilaiset kimppakämpät olisivat monelle loistava mahdollisuus edulliseen asumiseen ja yksinäisyyden ja syrjäytymisen ehkäisemiseen. Pitäisi vaan päästä tuosta näkökulmasta mikä ap:lla on, että haikaillaan parisuhteeseen, vaikka kyseessä olisi puhtaasti taloudellinen ja käytännöllinen ratkaisu.

Lisäksi nykyajan ihmiset ovat liian hyvään tottuneita ja itsekkäitä. Kimppakämpässä asuminen vaatii kompromisseja ja sopeutumista, joihin monet eivät ole valmiita. Itse asuin opiskeluaikoina kolmen tytön solussa. Toisesta tuli paras ystäväni, ja toiseenkin olen vielä yhteydessä. 

Vierailija
6/17 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät katso avoparisuhteeksi. On ollut ihan asianmukaista kaikki. En muista mikä olisi ollut se ratkaiseva tekijä että KELA hyväksyi suhteemme alivuokralaissuhteeeksi. Jos ette usko niin tsekatkaa ensin KELA:lta hyväksyykö alivuokralaissuhteeksi. Ymmärrän kyllä että jotkut ajattelette noin mutta meidän tapauksessa siis selvät sävelet ja hyväksyttiin alivuokralaissuhteeksi. 

Vierailija
7/17 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika täydelliseltä, jos tunteet kurissa itsellä. Tunnen parikin vastaavaa asumiskuvioita, molemmat päättyneet samoin, nuorempi mies lopulta häipyi. Nopeasti löysi nuoremman uuden elättäjän ja asuttajan, ellei ollut jo katsottuna.

Ulkopuoliset paineet varmasti myös kovat, vaatii tietyn tyyppiset ihmiset. Mulle sopisi, näin vanhenevana naisena. Kompromissi parisuhteen ja sinkkuuden välillä.

Vierailija
8/17 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä olen kaksiviisi ja sinä viisikaksi... kun hampaat laitat lasiin, niin minä sitä katselen,  murut kelluu pinnalla, on täydellinen ilta tulossa. Myös sinusta ja rahoistasi tykkään."🎶

Olisiko käynyt niin, että sinua on huijattu?

Vierailija
9/17 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tietysti olla että vaikutti se että jos KELA ei olisi hyväksynyt häntä alivuokralaiseksi niin siinä olisi ollut asunnoton mt-ongelmainen mies eikä tietoa kuinka kauan asunnottomuus olisi saattanut kestää.

Vierailija
10/17 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tietysti olla että vaikutti se että jos KELA ei olisi hyväksynyt häntä alivuokralaiseksi niin siinä olisi ollut asunnoton mt-ongelmainen mies eikä tietoa kuinka kauan asunnottomuus olisi saattanut kestää.

Eihän hän ollut oikeasti mt-ongelmainen. 

Vierailija
11/17 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mä olen kaksiviisi ja sinä viisikaksi... kun hampaat laitat lasiin, niin minä sitä katselen,  murut kelluu pinnalla, on täydellinen ilta tulossa. Myös sinusta ja rahoistasi tykkään."🎶

Enemmän molemminpuolista vapaaehtoista hyväksikäyttöä kuin huijausta. Nainen sai taloudellista etua, seuraa ja turvaa. Mies kodin ja asui kumppanin tuomat edut. Win-win.

Tai no, ehkä noi Kelan tuet voi ajatella huijaukseksi,  mutta näiden kahden välillä vaikuttaa hyvältä diililtä, kunnes loppui. 

Vierailija
12/17 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän molemminpuolista vapaaehtoista hyväksikäyttöä kuin huijausta. Nainen sai taloudellista etua, seuraa ja turvaa. Mies kodin ja asui kumppanin tuomat edut. Win-win.

Tai no, ehkä noi Kelan tuet voi ajatella huijaukseksi,  mutta näiden kahden välillä vaikuttaa hyvältä diililtä, kunnes loppui. 

Mies oli laiska gigolo, joka esitti heikompaa kuin on. Juoksi muiden perässä, eli siivellä ja lopulta häipyi. Ap jäi lievästi ymmällään ihmettelemään. 

Että kyllä tuossa mies oli enemmän hyväksikäyttäjä. 

Vierailija
13/17 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinä aikoina erilaiset kimppakämpät olisivat monelle loistava mahdollisuus edulliseen asumiseen ja yksinäisyyden ja syrjäytymisen ehkäisemiseen. Pitäisi vaan päästä tuosta näkökulmasta mikä ap:lla on, että haikaillaan parisuhteeseen, vaikka kyseessä olisi puhtaasti taloudellinen ja käytännöllinen ratkaisu.

Lisäksi nykyajan ihmiset ovat liian hyvään tottuneita ja itsekkäitä. Kimppakämpässä asuminen vaatii kompromisseja ja sopeutumista, joihin monet eivät ole valmiita. Itse asuin opiskeluaikoina kolmen tytön solussa. Toisesta tuli paras ystäväni, ja toiseenkin olen vielä yhteydessä. 

Hyi helvetti joku solukämppä aikuiseni. KYSsaisin itseni ennemmin.

Vierailija
14/17 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaillaan olen tällaisessa suhteessa rahattoman naisen kanssa. Ei hän mitään vuokraa pysty maksamaan. Ei myöskään ruokaansa.

Vierailija
15/17 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kaksi miespuolista alivuokralaista nuorempana. Toinen oli asuntoa vaille oleva ystävä, asui noin puoli vuotta kunnes löysi tyttöystävänsä kanssa sopivan asunnon, toinen asui noin vuoden, hän oli homo ja vietti aika bilekästä elämää kuten itsekin vietin siihen aikaan. En ottanut itse asiassa heiltä mitään maksuakaan tuosta, he ostivat ruokaa, mutta enhän mä siihen aikaan syönytkään juuri mitään. 

Hyvin meni, mutta sitten muutin pois ja päätin, että lopetan bilettämisen, joten kumpaakaan en sen jälkeen juuri tavannut. Mukavaa aikaa se kuitenkin oli.

16/17 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ottaa aika ison riskin. Alivuokralainen voi jättää vuokrat pystyyn ja häntä ei saa häädettyä paitsi käräjäoikeuden päätöksellä, joka kestää ja maksaa. 

Asunnon omistajalla on tietysti myös sana sanottavana asiaan. Ei vuokralainen voi omin päin vuokrata asuntoa eteenpäin. 

🇺🇦🇮🇱

17/17 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaillaan olen tällaisessa suhteessa rahattoman naisen kanssa. Ei hän mitään vuokraa pysty maksamaan. Ei myöskään ruokaansa.

Maksaako perseellä?

🇺🇦🇮🇱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä