Mikä on sellainen työ joka on älyllisesti vaativaa vain lyhytaikaisesti?
Suurin osa työstä olisi rutiinilla menevää, jopa tylsää, mutta eteen tulee silti välillä haastavaa ongelmanratkaisua. Mieluiten jotain muuta kuin näyttöpäätehommia.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Erityisasiantuntija.
Lisäyksenä vielä että alalle opiskelukaan ei saisi olla erityisen haastavaa.
Olen tekninen dokumentoija ja työni on juuri tuollaista. 80% menee valmiiden prujujen avulla sekä iso osa on tarkistuksia. 20% on sellaista missä pitää ajatella itse. Työ ei ole pelkkää kirjoittamista vaan suurempi osa on teknistä piirtämistä. Tämä on tisin yksi ensimmäisiä mitkä pystyy luultavasti tekemään tulevaisuudessa kokonaan tekoälyllä, joten ei kannata tähdätä. Olen koulutukseltani insinööri amk.
Alakoulun opettaja? Opetat vuodesta toiseen sanat asiat mutta sitten on ne haasteelliset lapset ja vanhemmat.
Kaikenlaiset asennustyöt sopii aloittajan kuvaukseen. Opiskelu ammattikoulussa,ctyö enimmäkseen rutiinia mutta välillä on haastavia kohteita. Eikä päätetyötä. Sähköasentaja?
Haastavaa pitäisi olla mutta tylsää myös. Koulutus ei saisi olla haastavaa. Ryhdy romaanikirjailijaksi. Tarinan kehittely on haastavaa ja 250 liuskan kirjoittaminen on sitten se tylsä vaihe.
Olin nuorena kesätöissä elintarviketehtaalla. 90% työ oli liukuhihnan tuijottamista, mutta kun koneeseen tuli vika tai pakkauksia jäi jumiin, levisi homma kuin jokisen eväät ja työntekijän piti ymmärtää miten vika korjataan.
Vierailija kirjoitti:
Alakoulun opettaja? Opetat vuodesta toiseen sanat asiat mutta sitten on ne haasteelliset lapset ja vanhemmat.
Kaikenlaiset asennustyöt sopii aloittajan kuvaukseen. Opiskelu ammattikoulussa,ctyö enimmäkseen rutiinia mutta välillä on haastavia kohteita. Eikä päätetyötä. Sähköasentaja?
Opettaja tehtävä on haastavaa 24/7 eikä siellä enää nykyään ehdi opettamaan mitään!
Erityisasiantuntija.