Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiesitkö, että sopiva vaatekoko määritetään vyötärönympäryksen perusteella?

Vierailija
13.07.2025 |

Ja muilla mitoilla ei ole merkitystä.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä määritän vaatekoon sovittamalla.

XS-S on yleensä sopiva

Vierailija
2/31 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei siinä ole järkeä jos hame ei yllä lantion yli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäs, vaan yläosa rinnanympäryksen ja alaosa lantionympäryksen mukaan.

Kotiompelija

Vierailija
4/31 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin paitoja ostaessa vyötärö on se tärkein mitta. Aikoinaan kässäope sanoi että housuissa ja hameissa lantio olisi tärkein, mutta kai se on sitten vanhentunutta tietoa.

Vierailija
5/31 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mulla on kapea vyötärö, iso perse ja paksut reidet. Vaikka kuinka joku vaate sopisi vyötärönympäryksensä puolesta mulle, en välttämättä saa sitä edes vedettyä jalkaan.

Vierailija
6/31 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä muuten silaribimbot löytää vaatteita ? Itselläni on sopusuhtainen luomuvartalo ja aina jos vaate on vatsan ja hartioiden kohdalta sopiva niin kiristää tissien kohdalta eikä napit mene kiinni siitä. Kun tissit mahtuu vaatteeseen niin hartioilta ja vatsasta on vaate liian iso ja roikkuva.

Vierailija
7/31 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten pitäisi tietää että vyötärön lisäksi naisilla on erittäin leveä lantio joka vaatii housuun tilaa ja vatsa, ellei ole poika.

Vierailija
8/31 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä omenavartaloisena ( naisellakin voi olla kaljamaha) vyötärö määrittää kaiken. Jos mahasta mahtui, mahtuu muualtakin. 

Ja en siis juo kaljaa. Ikinä. 

Vierailija
9/31 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla mitoilla on melkoisesti merkitystä, esim. pituudella. Mä olen pitkä, en osta mitään pihatonttujen vaatteita.

Vierailija
10/31 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi yläosaa vyötärön mukaan. Rinnanympäys mitta on vyötäröä suurempi.

Vierailija
11/31 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vaatekoon määrittää rinnanympärys, kun on kyse paidoista, mekoista, takeista ym.yläosista.

Sopiva alaosan, kuten housujen ja hameiden koko on yleensä numeroa pienempi kuin yläosien.

Vierailija
12/31 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin paitoja ostaessa vyötärö on se tärkein mitta. Aikoinaan kässäope sanoi että housuissa ja hameissa lantio olisi tärkein, mutta kai se on sitten vanhentunutta tietoa.

Varmaan ap:n kohdalla, jos hän on vyötäröltä paksumpi kuin lantiolta. Monet miehet on.

Vierailija
13/31 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pallomaha on käynyt vaatekaupassa. Mitä ostit, Pasi?

Vierailija
14/31 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvoilal on nykyisin vyötärö. Eikä se johdu pelkästään ylipainosta, vaan ihmisen muoto on muuttunut vuosikymmenien mitttaan. 

Vierailija
15/31 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa. Sitten rintani eivät mahtuisi mihinkään

Vierailija
16/31 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ainakin on hyvin vaikeaa löytää sopivia vaatteita. Vyötärö 66cm, lantio 114cm. 

Pitäisi siis lantion mukana ottaa isoa kokoa ja vyötärön pientä

Vierailija
17/31 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Minulla on isot rinnat, joten rinnanympärys on ainoa mitta, jota minä katson yläosissa/mekoissa. Jostain syystä vaatteet mitoitetaan päärynöille, eli samassa vaatekoossa rinnanympärys on pienempi kuin lantion ympärys. Minulla on toisinpäin, joten eroa tulee housukoon ja paitakoon välille. 

Vierailija
18/31 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vyötärönympärys nyt vaan on kaikista merkittävin mitta mitä vaatekokoihin tulee - ja muuten myös terveyteen. ;)

Vierailija
19/31 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vyötärönympärys nyt vaan on kaikista merkittävin mitta mitä vaatekokoihin tulee - ja muuten myös terveyteen. ;)

Ihan sama mitä vaate, mutta jos valitsen sen vyötärön mitan mukaan, ei se tule mahtumaan päälleni, kokeiltu on. Minulla on todella kapea vyötärö, mutta isot rinnat ja peppu. 

Vierailija
20/31 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kun lantionympärys ja rinnanympärys ovat vyötärönympärystä isompia?