*♥* PITKIKSET vko13 *♥*
[color=darkturquoise] Pitkiksillä eli pitkäkiertolaisilla on nimensä mukaisesti tavallista pidemmät kuukautiskierrot. Syitä pitkiin kiertoihin on monia, osalla kierto on mennyt sekaisin pillereiden tai synnytyksen jälkeen, joillakin kierto aina heitellyt. Olet lämpimästi tervetullut porukkaamme![/color]
[/quote]
[color=darkturquoise] [size=5]***Pitkikset***[/color] [/size]
[color=darkorchid]Mia79[/color] [color=deeppink]Clomituplamamma vm-79. Aikanaan pillerit lopettanut 02/04, minkä jälkeen ei luomusti kuukautisia. Vauvatouhut aloitettu 10/04. 12/04 todettu pco. Lääkitys: metformiinia, teroja ja clomeja. Tärppi tuli kolmannesta clomikierrosta 04/05, lapset synt. 11/05[/color]
[color=darkorchid]Mikaela77[/color] [color=9BCD9B]Minä -77, mies-75. Esikoisen (02/04) yritystä ½ vuotta, tärppäsi luomusti. Pikkukakkosen (02/06) yritystä reilu vuosi, tärppäsi 5:stä clomikierrosta. Pco vaivana. Krooninen vauvakuume päällä, mutta kolmonen ajankohtainen ehkä v. 2008 puolella.[/color]
[color=darkorchid]Kristiin@82[/color] [color=deeppink]Minä 25v, mies 29v, pillerit jätetty pois 10/04. 8/05 todettu pco -> clomit+terot. Tehty laparoskopia. Jatkettu clomeilla ja pitkään odotettu plussa tulikin sitten toisesta kierrosta. Ultrassa selvisi, että tulokkaita onkin kaksi, jotka ovat identtisiä![/color]
[color=darkorchid]Veera24[/color] [color=9BCD9B]Minä ja mies 26 v. Pillerit pois 5/04. Kierrot 32-142. PCO todettu 2/05. Hoitona 10 kg pois ja Metformin reilu 2 kk, tuloksena raskaus[/color]
[color=darkorchid]tilulilu[/color] [color=deeppink]ikä 25v. mies 32v.Nuvaringin jätin pois 03/05 jonka jälkeen kierrot on ollu 53,72,116 ja 33 pitkiä..Lapsettomuustutkimukset alkaa 03/06..Ensimäistä yritellään[/color]
[color=darkorchid]MAYA79[/color] [color=9BCD9B]Minä 27v. ja mies 25.vee. Yritystä jo 04/10. Pco taustalla ja lapsettoomuushoidoissa ollaan. Yks ivf-hoito takana ja pas->ei tulosta. 2 ivf tammikuussa. Ensimmäistä tehdään:)[/color]
[color=darkorchid]kanelisokeri[/color] [color=deeppink]33-vuotias, kolmen lapsen äiti. Mies samanikäinen. Pirkanmaan alueella asutaan. Esikoinen (tyttö -98) ja kolmonen (tyttö -06) saatu aikaiseksi Clomeilla ja Teroilla, keskimmäinen (poika -99) sai alkunsa täysin luomuna :-). Syynä hedelmöittymisongelmiin pitkät kierrot (lieväasteinen PCO). Jossakin vaiheessa vuonna 2008 alamme yrittämään neljättä muksua, siihen asti kuumeillaan...jos jaksamme odottaa niin pitkään ;-)[/color]
[color=darkorchid]myttö75[/color] [color=9BCD9B]Minä 30v. ja mies 34v. PCO ja pitkät kierrot riesana. E-pillerit lopetettu 7/05 ensimmäisen lapsen toiveessa. 1/06 tuulimuna, 3/06 clomit, 4/06 puregon+pregnyl.[/color]
[color=darkorchid]pumpsu[/color] [color=deeppink] minä 24, mies 26, keskenmenot 4/06 ja 8/06 viikoilla 7-9. Nyt kolmatta kertaa raskaana ja ensimmäisemme laskettu aika on 6.8.2007[/color]
[color=darkorchid]manti76[/color] [color=9BCD9B]toista lasta halajamme, pitkät kierrot johtuen pcosta[/color]
[color=darkorchid]töppönen.[/color] [color=deeppink] minä 26, mies 27. vauvatouhut aloitettu 09/05, kierrot vaihdelleet kp38-59 välillä. lievä pco todettu 02/06. kiertoja yritetty tasata teroluteilla kolme kiertoa, tuloksetta. lapsettomuustutkimukset alkamassa. ensimmäistä yritetään.[/color]
[color=darkorchid]RuuPikkuinen[/color] [color=9BCD9B] ruu 28, mies 30 & vauvahaave 01/06. PCO 2002, lisätutkimuksiin lääkärin kehoituksesta 04/06. Kierrot pidetään kurissa proveralla.[/color]
[color=darkorchid]Möhköfantti84[/color] [color=deeppink]Minä 23, mies 24. Poika syntynyt 12/04. Aina ollut pitkät ja epäsäännölliset kierrot, 35 päivästä ylöspäin, synnytyksen jälkeen vielä pahemmin sekaisin, ultrassa ei poikkeavaa. Toinen tärppäsi luomusti reilun vuoden yrittämisen jälkeen ja syntyy maaliskuussa 07.[/color]
[color=darkorchid]Nelli_E[/color] [color=9BCD9B]28v äippä, mies 37v poika syntynyt 02/05. Yritettiin poikaa vuosi, terolutit oli käytössä kierron tasaamiseksi. PCO, pitkä kierto usein jopa 70 päivää. Nyt (12/2006) alkaa pikkukakkosen yritys =)[/color]
[color=darkorchid]koziol[/color] [color=deeppink]28 tulee ikää mittariin. Aina on ollut ongelmana epäsäännöllinen kierto ja kun lopetin parikymppisenä pillerit, jäivät kuukautiset kokonaan tulematta lähes vuodeksi, teroluteilla niitä käynnisteltiin ja kolmen kuukauden kuurin jälkeen esikoinen sai alkunsa ekasta luomukierrosta. Toista kun alettiin haaveilemaan, tulosta ei tullut ja molemmat tutkittiin. Lääkäri tuumas että pitkät kierrot on ongelmani, limakalvot ei ole siinä kunnossa että sinne ihmisen alku kiinnittyisi. Jälleen kerran keltarauhashormonia 3kk satsi ja ekassa luomukierrossa oli taas tärppi. Nyt kuurit on syöty ja jännityksellä odotellaan kuinka käy.[/color]
[color=darkorchid]vivente[/color] [color=9BCD9B]vm. -78, mies -77. Asumme Itä-Suomessa. Yritys alkoi 7/06. Terolutit 11/06-1/06 ja 3/06-> Kierrot on aina olleet epäsäännölliset ja pitkät.[/color]
[color=008B45] [size=3]Plussanneet pitkikset [/color] [/size]
[color=43CD80]Möhköfantti84[/color] [color=FF6A6A]la 23.3.07 [/color]
[color=43CD80]Kristiin@[/color] [color=FF6A6A]la 19.4.07 [/color]
[color=43CD80]myttö75[/color] [color=FF6A6A]la 27.4.07 [/color]
[color=43CD80]RuuPikkuinen[/color] [color=FF6A6A]la 5.7.07 [/color]
[color=43CD80]pumpsu[/color] [color=FF6A6A]la 6.8.2007 [/color]
[color=43CD80]MAYA79[/color] [color=FF6A6A]la 1.10.07 [/color]
[color=coral] [size=3] Synnyttäneet pitkikset [/color] [/size]
[color=darkorange]Mia79[/color] [color=crimson] (la 18.12.05) [/color] [color=cornflowerblue]poika[/color] ja [color=crimson] tyttö 11/05 [/color]
[color=darkorange]Mikaela77[/color] [color=crimson] (la 27.2.06) Tyttö syntyi 23.2. paino 3432g ja pituus 49cm, pää 35cm [/color]
[color=darkorange]mimmu_78[/color] [color=crimson] (la 15.3.06) tyttö syntyi 20.3., paino 3090g, pituus 50cm [/color]
[color=darkorange]vikli80[/color] [color=crimson] (la 24.1.06) [/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 22.1. paino 3305g, pituus 50cm, päänympärys 39,5cm [/color]
[color=darkorange]Veera24[/color] [color=crimson] (la 8.8.06)[/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 10.8, pituus 50 cm, paino 4030g, PY 35cm[/color]
[color=darkorange]tilulilu[/color] [color=crimson] (la 24.10.06)[/color] [color=crimson]tyttö syntyi 20.10, pituus 49 cm, paino 3730g[/color]
[color=darkorange]Kanelisokeri[/color] [color=crimson] (la 18.11.06)[/color] [color=crimson]tyttö syntyi 17.11. pituus 50 cm, paino 4305g, py 37cm[/color]
Kommentit (20)
Mä olen ollut aika tiiviisti taas raksalla kun äitini on ollut hoitamassa tyttöjä. Siellä on sisäpintatyöt menossa, joten maalattavaa, lakattavaa ja tapetoitavaa riittää. Ollaan myös oltu kaiket päivät likkojen kanssa ulkona kun on ollut NIIN ihana ilma :) :)
Kristiinalla onkin kohta jännät paikat kun vauskit ovat pian jo sylissä! Tsemppiä sulle loppuodotukseen sekä ennenkaikkea synnytykseen. Ah, musta synnytys on niin ihanaa, että on sitä ollut kova ikävä. Olen siis hengessä mukana :)
Omassa navassa ei muutoksia -valitettavasti. Lämmöt edelleen asteen koholla ja haamuviiva on ja pysyy testissä :( Täytyis nyt sit varata tosissaan se lääkäri, että saan ajan ultraan. Mä olen itse miltei varma keskeytyneestä keskenmenosta, en enää muuta selitystä keksi :( Mutta enpä ole ehtinyt stressaamaan asialla kun on ollut niin paljon puuhaa, mutta välillä kohdunalueen kipuilu (vähän kuin menkkakivut) saa asian palaamaan muistiini. Tähän, että lämmöt on korkealla ja tekee pahaa, on jo tottunut. Mutta ei luulisi, että keskeytynyt km nyt ENÄÄ mitään oireita tekis? Kyselin muutes neuvolaterkalta sen verikokeen arvosta, ni se on kuulemma 25iu/ml. Eli ei ihme, ettei noi mun Acon 10:n haamut näy muissa testeissä ku siinä.
Mutta nyt puuhastelemaan hetkeksi likkain kanssa. Myöhemmin lisää! Olis ihanaa kuulla jo vauvauutisia, ja kohtahan niitä sitten alkaa jo tulemaankin :) Plussauutisia myös odotellessa!
Mikaela.
Kävikin täällä jo alkuviikosta kurkkimassa pinoa, mutta eipä löytynyt, niin en sitten vitsinyt uutta aloittaa, kun siihen on niin kiva saada alkuun tuo meidän värikäs esittely :) Kiitos Kristiina jälleen!!
Kristiina: Voi jännä! Kohta on sun pikku vauvelit maailmassa :) Ovatko ihan ok asennossa? Jännittääkö synnytys? Onko muuten kaikki jo valmiina pikkusia varten? Ei muuta kuin onnea vaan loppuodotukseen synnytykseen valtavasti!!!
Mikaela: Nätit on tosiaan ilmat olleet, oikeen harmittaa sisätiloissa kykkiä. Toivotaan että toi sun tilanne selviäisi pian. Tosin eihän sitä keskeytyneen keskenmenon luuloon välttämättä mitään varmuutta ikinä saa. Mikäs teillä on muuten raksan kanssa aikataulu? Tuntuu, että niin ptkään olet siellä pyörinyt, että varmaan alkaa jo loppu jossain häämöttää, vai kuinka??
(.) Maha täällä senkun kasvaa. Mä en tajua tätä painonnousua. Nyt on siis rv 22 menossa ja meikäläisellä tullut painoa 8 kg!! Kuulostaa musta aika hurjalta :-O Hassua tässä on se, että en koe paisuneeni juuri muualta kuin mahasta (noo...ehkä pikkusen pepusta ja reisistä, jos nyt toooosi tarkkoja ollaan) ja sitten se, etten tosiaankaan harrasta mitään herkuttelua, kun ei edelleenkään tahdo makeat herkut maistua...eikä liioin mitkään kovin rasvaisetkaan. Että miten kummasti tää paino vaan kotiruoalla, leivällä ja hedelmillä ja säännöllisellä liikunnalla kipuaa kohti taivaita??? Ei tajuu! Niin ja tässä on vielä se, että paha olo iskee välittömästi, kun verensokeri alkaa tippua ja mahalaukku tyhjentyä...eli syömistä en oikein pysty vähentämään :(
Ens viikon neuvola pelottaa...haukutaanko mut ihan lyttyyn kun kymmenen kiloa on pian rikki ja puoliväli vasta ohitettu...
Kuis teillä muilla jo tämän vaiheen kerran tai useammin ohittaneilla on paino noussut?
Pumpsu rv 21+3
Pumpsu kyseli raksa-aikataulusta. Meillä on siis sisäpintatyöt menossa ja huomenna varmistuu muutetaanko huhti- vai toukokuussa. Huomenna täytyy siis irtisanoa tämä asunto jos ensi kuussa mielitään muuttaa. Mutta pääsuunnittelija tulee huomenna tontille katsoo onko mitään toivoa ennen toukokuuta päästä muuttaa.
Älä Pumpsu suotta murehdi painonnousun kanssa. Se voi hyvin tasaantua raskauden loppupuolella. Minäkään en saanut Noorasta viimeisen neljänneksen (rv30-39) kuin kilon! Tosin muutenkaan ei painoa tullut kuin vaivaiset 8kg koko raskaudessa, mutta lopussa siis vain tosi vähän. Vauva ei kuitenkaan enää hirveästi kirinyt painossa vaan lähinnä keskittyi kehittymiseen. Lisäksi lapsivettä ei lopussa muodostu kai samaa vauhtia kuin muuten raskauden aikana, niin senkään takia ei paino nouse välttämättä enää loppuvaiheessa.
Onko sulle tullut turvotusta? Entä onko verenpaine ollut ok? Jos syöt normaalisti, niin painonnousua ei silläkään pysty oikein selittämään. Kyllä ne neuvolassa seuraavat tarkasti painoa sekä turvotusta, kova turvotushan on yksi merkki raskausmyrkytyksestä, niin sen takia sitäkin seurataan. Mutta oma arviohan se vain on, tosin jotkut turpoavat kyllä ihan silminnähden. Yksi rakkaimmista ystävistäni sai samoihin aikoihin esikoisensa kun meidän Noora syntyi ja hänellä oli tosi huimasti turvotusta, jaloissa varsinkin, ei mahtunut edes kengät jalkaan ja sääriä myöten oli ihan turvoksissa. Mitään raskausmyrkytystä hänelle ei kuitenkaan tullut, eikä sitä turvotusta oikein pystytty edes selittämään.
Kyselit painonnoususta. Katsoin neuvolakorteista, että mulle oli ekassa raskaudessa tullut painoa rv22 4,5kg ja kohdunpohjankorkeus oli 22cm. Tokassa raskaudessa rv22 oli tullut 4kg ja kohdunpohjankork. oli 18cm. Mutta näitä on vaikea vertailla kuitenkaan yksilöiden kesken.
Mutta nyt jännäämään kuka tippuu Idolsista!
26.3 klo 16.39 meille syntyi täyden kympin tyttö! Painoa oli 3370g pituutta 50cm ja pipo 36cm. Lapsivesi kävi taas vähiin ja synntys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla, synnytys kesti 4h ja oli oikein hieno kokemus. Synnytksen jälkeen olin elämäni kunnossa ja valmis vaikka kotiutumaan :). Tänään tultiin kotiin ja päivä ollut hulinaa. Poika on ottanut pikku siskon tosi hyvin vastaan!
Kirjoittelen kuulumisia paremmalla ajalla!!
Kristiinalle tsemppiä synnytykseen!!
Ihanat vauvauutiset tuossa ylempänä.. alkoi hymyilyttää. Onnea!
Olen vähän laiskaillut ja elänyt kuin tulisilla hiilillä jonkin aikaa, yli viikon on haamuja näkynyt täällä ja nyt koitan linkittää teille jotain.. =)
http://www.aijaa.com/v.php?i=416745.jpg
Ei mikään paras kuva mutta yli viikon kestänyt haamuilu päättyi kunnon viivaan =D Omituinen olo. Kuinka nyt kävikin näin äkkiä raskautuminen yms.. Kolmen viikon päähän varasin ultraan ajan niin saa varmuuden kestosta ynnä muusta. HUI!! Olen ollut laiska palstailija, myönnetään. Lukemassa oon käynyt teidän kuulumisianne kyllä =) Nyt täytyy mennä nauttimaan auringosta kun kuopus nukkuu..
Möhkikselle siis onnittelut koko sydämeni pohjasta ihanasta tytöstä! Hienoa kuulla miten upeasti synnytys meni ja että palauduit noin pian. Tulehan kertomaan tytön kuulumisia jatkossakin jookos? Ja niitä omiasi tietysti myös :) Onnea vielä kerran!
Koziol: suuren suuret onnittelut myös sinulle plussasta! Taisit tehdä pitkisten enkan tuossa raskautumisessa. Pari kertaa pinouduit ja jo tuli plussa :) Tulehan kertomaan mitä ultrassa näkyy ja miten raskaus muutenkin sujuu joohan? Ihana uutinen kerrassaan!!
Meidän muutto menee nyt sit toukokuun puolelle, tai ei ainakaan irtisanota tätä asuntoa vielä tänään. Eipähän sitten tule mitään kiirettä. Pääsuunnittelija sanoi, että kyllä me se saadaan siihen kuntoon että muuttolupa saadaan mutta epäili että hommia jää kyllä vielä keskenkin. No, ehkä mä sit kuukauden suostun vielä maksamaan tätä vuokraa, mutta sen enempää en! Tulee aika kalliiksi maksaa yli 1500¿/kk pelkistä asumisista (vuokra+lainankorko) kun mä olen vielä hoitovapaalla, ni tulot on mitä on. Mä voisin kuitenkin muuttaa sinne jo kuukauden päästä, mutta mieheni on vakaasti sitä mieltä että hän ei sinne muuta ennenkuin on valmista. Eli eipä taida kyllä olla vaihtoehtojakaan :( Pöh ja pah!
Olin kyllä ihan valmistautunut siihen että taas menee kauan... Mutta kun kerroin silloin taannoin että tikutin oviksen, nyt on kyllä niin että silloin ei raskautuminen ole tapahtunut. Olisi pitänyt jo näkyä ajat sitten testissä ja viikkojakin olis jo ihan kivasti. Tiedä sitten mikä se juttu oli. Eikä yritystä enää ollut sillä lailla kuin aiemmin ja kerta laakista nyt on sit tärpännyt, hiukan hiljaiseloa petipuolella nääs.. Tulen toki kertomaan kuinka menee ja homma sujuu muutenkin. Mites muuten ne mikaelan haamuilut, onko tullut mitään ratkaisua suuntaan tai toiseen?
Hyperpikanen käynti koneella ja mitä ihania uutisia täältä saakaan lukea! Ihan mahtavaa :) Nyt voi mennä hyvillä mielin nukkumaan (mä näin viime yönä unta että synnytin pienen pojan, joka olikin simpanssi)
Tule Möhköfantti pian kertomaan lisää teidän pikkuisesta!
paljon onnea pikkutytöstä möhkis!!! Ihanaa, että synnytyksestä jäi hyvä fiilis!
koziolille myös onnea plussasta!! minkälainen on ollut vointisi?
pumpsu on kyllä myös tosi pitkällä! ihan niiinkuin muka juuri olisit plussannut ja nyt jo viikolla 22. Älä huolehdi tuosta painonnoususta, kyllä ne neuvolassa huomauttaa, jos liikaa pääsee nousemaan. ihmisillä raskaus vaikuttaa eri tavalla osalla nousee paino paljon ja osalla ei juuri lainkaan. sama kuin masun näkymisen kanssa osalla näkyy heti alusta saakka että vuokralainen on kyseeseessä ja osalla vasta loppuaikana. mulla itselläni on tuollainen tilanne, masu on vielä sen verran pieni, että ihmiset luulevat mun olevan alkupuolella raskautta. Vaikka ensi viikolla siirrytään jo viimeiselle kolmannekselle.
mitä kuuluu mytölle? et ole pitkään aikaan känyt kirjoittelemassa kuulumisia! entäs kristiina? sullakin alkaa jakaantuminen lähestyä. ja maya? kohta taitaa rakenneultra olla käsillä?
aurinkoista pääsiäisviikkoa kaikille!
ruu. +tirppa 26+4
Möhkis! Onnea paljon pienen prinsessan johdosta! Kiva kuulla, että synnytys oli sujunut hyvin ja hyvillä mielin!
Koziolille onnea plussasta!
Kristiinalle hyviä vointeja loppuodotukseen ja onnea tulevaan! Pian on jännät hetket käsillä : )
Ruu, ihanan paljon sulla on jo viikkoja kasassa! Oletko jaksellut hyvin?
Pumpsulla taitaa olla pahin pahoinvointi takanapäin. Hyvä! Varmaan neuvolassa sanovat, jos painossa on jotain huomautettavaa. Mutta kuten Ruu sanoi, kaikilla painonnousu menee omalla tyylillä, ja silti kaikki on ok. Mulla oli tullut rv22 kiloja 4. Nyt on tullut jo 12kg, ja varmasti lisää pukkaa. Turvotusta on kovasti joka paikassa, ja etenkin jalkapöydät ja kantapäät ovat pulleat.
Mikaela. Ihanalta kuulostaa teidän rakennusprojekti. Kohtahan koti on valmis ja pääsette muuttamaan! Olen itse sitä mieltä, että on ihana muuttaa valmiiseen taloon. Ja kuukausi on lyhyt aika odottaa ; ) Remppaaminen on hankalampaa, kun kaikki tavarat on kannettu sisään ja niitä joutuu edestakaisin venkslaamaan paikasta toiseen. Tsemppiä loppurutistukseen! Voimia myös tuon epäselvän " oireilun" takia!
( . ) Täällä ollaan jääty jo äitiyslomalle. Vielä en ole osannut irrottautua henkisesti työnteosta. Aika ajoin mietin, mitä on vielä tekemättä ja valmistelematta seuraavaan työpäivään... Toivottavasti tällä viikolla saisi lakaistua ajatukset pois ja keskityttyä tähän vapaaseen ja vauvan vastaanottoon. Kaikki on sujunut hyvin, ja tuleva synnytys jännittää ihan hyvällä tavalla. Synnytystapa-arviossa sanoivat, ettei varmaan mene yli lasketun ajan, mutta katsotaan milloin pikkuinen päättää tulla : )
Kaikille pitkiksille aurinkoista viikkoa!
Myttö, 36+3
kiitos kysymästä, hyvin olen jaksellut tähän saakka. selkä on aika-ajoin kipeänä, mutta se ei vanhalle iskiaspotilaalle ole mitään uutta. Muuten olen odotusaikana ollut kyllä elämäni kunnossa! Nyt alkaa taas väsymys hiukan painaa työpäivän päälle kun turvotusta kertyy päivän mittaan niin paljon. Toivotaan, että ei aivan mahdottomaksi äidy tuo turvotus.
Sullakin on synnytys jo melko lähellä, onko jo olo, että tulis jo? Vai koittaako se vasta myöhemmin?
Mikaela, tajusin vasta, että teillä tosiaan on muutto jo noin lähellä. Onko tavarat jo pakattuna?
ruu.
Voi että teillä on kyllä kaikilla jo niiin paljon viikkoja kasassa! :`) Myttökin jo äitiyslomalla. Ihanaa, kohta tulee oikein rypäs vauvauutisia :) :)
Omassa navassa sen verran uutta, että tänään on kp1! En tiedä olisiko tämä mun laihtuminen (-13kg) vaikuttanut kiertoihin, mutta nämä kaksi luomukiertoa ovat olleet 33pv ja 32pv mittaiset :) Tosi ihanaa siis. Mutta katselen nyt millanen vuoto tästä kierrosta tulee. Edelleenkin on lämmöt ylhäällä. Toivotaan, että ne nyt tämän vuodon myötä laskevat ja tilanne tosiaan nollautuisi vihdoinkin. Ja tietysti toivon, että nämä kierrot pysyisivät näin kivan lyhyinäkin. Eikös alle 35pv kierrot lasketa suht koht normaalinpituisiksikin?
Ja muutto tosiaan lähestyy vain. Ihanaa! Rankka rakentaminen vihdoinkin palkitaan valmilla talolla :) Nopeasti on kyllä mennyt tämä aika. Rakennuslupa saatiin viime vuonna 7.7. ja talopaketti tuli 11.8, ja seuraavana päivänä pistettiin talo pystyyn (seinät). Siitä sitten ollaan pikkuhiljaa edetty ja nyt enää tosiaan reilu kuukausi kai jäljellä. Mitään en ole vielä pakannut. Vähän olen kaappeja käynyt läpi ja katsonut mitä kaikkea roinaa ne kätkeekään sisäänsä.
Mutta nyt aamupalalle..
Myttökin on jo loppusuoralla! Paljon jaksamista loppuodotukseen ja tsemppiä synnytykseen!
Mikaela: Minun käsityksen mukaan, kun kierto menee yli 34päivää, niin silloin ei välttämättä ovulaatiota tapahdu. Eli silloinhan sinun kiertosi on normaali!! Toivottavasti pysyisikin tuollaisena. Sinähän olet hurjasti painoa tiputtanut, voi kun minultakin onnistuisi!
Vauva-arki on alkanut luistaa hyvin! Tyttö on aivan ihana, syö ja nukkuu ja välillä jaksaa jo seurustellakkin ja tarkaavaisena tutkailee ympäristöään. Ja voisinpa melkein vannoa, että aamuyöstä sain ensimmäisen oikean hymyn!
Poika on siskon ottanut hyvin vastaa, vaikka hieman kiukuttelua temputtelua ja mustasukkaisuuta esiintyykin, sitten taas tykätään vauvasta :). Tosin hetkeksikään ei voi lapsia jättää kahden ja silmät saisi olla selässäkin, kun poika varmaan keksii jotain siskonsa pään menoksi.
Ristiäiset olisi 6.5, jotwen siihen mennessä pitäisi nimi keksiä. Etunimi jo on ja periaatteessa kolmas, mutta vielä se toinen nimi pitäisi keksiä..
möhkis ja adalmiimi 10vrk
Jos tartteet nimiapua, niin mä olen vapaaehtoinen! :) Mä RRRAKASTAN nimijuttuja ja vierailen jopa usemmain tuolla nimi-palstalla kuin täällä. Sieltä saa myös tooosi loistavia vinkkejä, käyppä tutustumassa, ellet ole jo käynyt.
[color=darkturquoise] Pitkiksillä eli pitkäkiertolaisilla on nimensä mukaisesti tavallista pidemmät kuukautiskierrot. Syitä pitkiin kiertoihin on monia, osalla kierto on mennyt sekaisin pillereiden tai synnytyksen jälkeen, joillakin kierto aina heitellyt. Olet lämpimästi tervetullut porukkaamme![/color]
[/quote]
[color=darkturquoise] [size=5]***Pitkikset***[/color] [/size]
[color=darkorchid]Mia79[/color] [color=deeppink]Clomituplamamma vm-79. Aikanaan pillerit lopettanut 02/04, minkä jälkeen ei luomusti kuukautisia. Vauvatouhut aloitettu 10/04. 12/04 todettu pco. Lääkitys: metformiinia, teroja ja clomeja. Tärppi tuli kolmannesta clomikierrosta 04/05, lapset synt. 11/05[/color]
[color=darkorchid]Mikaela77[/color] [color=9BCD9B]Minä -77, mies-75. Esikoisen (02/04) yritystä ½ vuotta, tärppäsi luomusti. Pikkukakkosen (02/06) yritystä reilu vuosi, tärppäsi 5:stä clomikierrosta. Pco vaivana. Krooninen vauvakuume päällä, mutta kolmonen ajankohtainen ehkä v. 2008 puolella.[/color]
[color=darkorchid]Kristiin@82[/color] [color=deeppink]Minä 25v, mies 29v, pillerit jätetty pois 10/04. 8/05 todettu pco -> clomit+terot. Tehty laparoskopia. Jatkettu clomeilla ja pitkään odotettu plussa tulikin sitten toisesta kierrosta. Ultrassa selvisi, että tulokkaita onkin kaksi, jotka ovat identtisiä![/color]
[color=darkorchid]Veera24[/color] [color=9BCD9B]Minä ja mies 26 v. Pillerit pois 5/04. Kierrot 32-142. PCO todettu 2/05. Hoitona 10 kg pois ja Metformin reilu 2 kk, tuloksena raskaus[/color]
[color=darkorchid]tilulilu[/color] [color=deeppink]ikä 25v. mies 32v.Nuvaringin jätin pois 03/05 jonka jälkeen kierrot on ollu 53,72,116 ja 33 pitkiä..Lapsettomuustutkimukset alkaa 03/06..Ensimäistä yritellään[/color]
[color=darkorchid]MAYA79[/color] [color=9BCD9B]Minä 27v. ja mies 25.vee. Yritystä jo 04/10. Pco taustalla ja lapsettoomuushoidoissa ollaan. Yks ivf-hoito takana ja pas->ei tulosta. 2 ivf tammikuussa. Ensimmäistä tehdään:)[/color]
[color=darkorchid]kanelisokeri[/color] [color=deeppink]33-vuotias, kolmen lapsen äiti. Mies samanikäinen. Pirkanmaan alueella asutaan. Esikoinen (tyttö -98) ja kolmonen (tyttö -06) saatu aikaiseksi Clomeilla ja Teroilla, keskimmäinen (poika -99) sai alkunsa täysin luomuna :-). Syynä hedelmöittymisongelmiin pitkät kierrot (lieväasteinen PCO). Jossakin vaiheessa vuonna 2008 alamme yrittämään neljättä muksua, siihen asti kuumeillaan...jos jaksamme odottaa niin pitkään ;-)[/color]
[color=darkorchid]myttö75[/color] [color=9BCD9B]Minä 30v. ja mies 34v. PCO ja pitkät kierrot riesana. E-pillerit lopetettu 7/05 ensimmäisen lapsen toiveessa. 1/06 tuulimuna, 3/06 clomit, 4/06 puregon+pregnyl.[/color]
[color=darkorchid]pumpsu[/color] [color=deeppink] minä 24, mies 26, keskenmenot 4/06 ja 8/06 viikoilla 7-9. Nyt kolmatta kertaa raskaana ja ensimmäisemme laskettu aika on 6.8.2007[/color]
[color=darkorchid]manti76[/color] [color=9BCD9B]toista lasta halajamme, pitkät kierrot johtuen pcosta[/color]
[color=darkorchid]töppönen.[/color] [color=deeppink] minä 26, mies 27. vauvatouhut aloitettu 09/05, kierrot vaihdelleet kp38-59 välillä. lievä pco todettu 02/06. kiertoja yritetty tasata teroluteilla kolme kiertoa, tuloksetta. lapsettomuustutkimukset alkamassa. ensimmäistä yritetään.[/color]
[color=darkorchid]RuuPikkuinen[/color] [color=9BCD9B] ruu 28, mies 30 & vauvahaave 01/06. PCO 2002, lisätutkimuksiin lääkärin kehoituksesta 04/06. Kierrot pidetään kurissa proveralla.[/color]
[color=darkorchid]Möhköfantti84[/color] [color=deeppink]Minä 23, mies 24. Poika syntynyt 12/04. Aina ollut pitkät ja epäsäännölliset kierrot, 35 päivästä ylöspäin, synnytyksen jälkeen vielä pahemmin sekaisin, ultrassa ei poikkeavaa. Toinen tärppäsi luomusti reilun vuoden yrittämisen jälkeen ja syntyy maaliskuussa 07.[/color]
[color=darkorchid]Nelli_E[/color] [color=9BCD9B]28v äippä, mies 37v poika syntynyt 02/05. Yritettiin poikaa vuosi, terolutit oli käytössä kierron tasaamiseksi. PCO, pitkä kierto usein jopa 70 päivää. Nyt (12/2006) alkaa pikkukakkosen yritys =)[/color]
[color=darkorchid]koziol[/color] [color=deeppink]28 tulee ikää mittariin. Aina on ollut ongelmana epäsäännöllinen kierto ja kun lopetin parikymppisenä pillerit, jäivät kuukautiset kokonaan tulematta lähes vuodeksi, teroluteilla niitä käynnisteltiin ja kolmen kuukauden kuurin jälkeen esikoinen sai alkunsa ekasta luomukierrosta. Toista kun alettiin haaveilemaan, tulosta ei tullut ja molemmat tutkittiin. Lääkäri tuumas että pitkät kierrot on ongelmani, limakalvot ei ole siinä kunnossa että sinne ihmisen alku kiinnittyisi. Jälleen kerran keltarauhashormonia 3kk satsi ja ekassa luomukierrossa oli taas tärppi. Nyt kuurit on syöty ja jännityksellä odotellaan kuinka käy.[/color]
[color=darkorchid]vivente[/color] [color=9BCD9B]vm. -78, mies -77. Asumme Itä-Suomessa. Yritys alkoi 7/06. Terolutit 11/06-1/06 ja 3/06-> Kierrot on aina olleet epäsäännölliset ja pitkät.[/color]
[color=008B45] [size=3]Plussanneet pitkikset [/color] [/size]
[color=43CD80]Möhköfantti84[/color] [color=FF6A6A]la 23.3.07 [/color]
[color=43CD80]Kristiin@[/color] [color=FF6A6A]la 19.4.07 [/color]
[color=43CD80]myttö75[/color] [color=FF6A6A]la 27.4.07 [/color]
[color=43CD80]RuuPikkuinen[/color] [color=FF6A6A]la 5.7.07 [/color]
[color=43CD80]pumpsu[/color] [color=FF6A6A]la 6.8.2007 [/color]
[color=43CD80]MAYA79[/color] [color=FF6A6A]la 1.10.07 [/color]
[color=coral] [size=3] Synnyttäneet pitkikset [/color] [/size]
[color=darkorange]Mia79[/color] [color=crimson] (la 18.12.05) [/color] [color=cornflowerblue]poika[/color] ja [color=crimson] tyttö 11/05 [/color]
[color=darkorange]Mikaela77[/color] [color=crimson] (la 27.2.06) Tyttö syntyi 23.2. paino 3432g ja pituus 49cm, pää 35cm [/color]
[color=darkorange]mimmu_78[/color] [color=crimson] (la 15.3.06) tyttö syntyi 20.3., paino 3090g, pituus 50cm [/color]
[color=darkorange]vikli80[/color] [color=crimson] (la 24.1.06) [/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 22.1. paino 3305g, pituus 50cm, päänympärys 39,5cm [/color]
[color=darkorange]Veera24[/color] [color=crimson] (la 8.8.06)[/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 10.8, pituus 50 cm, paino 4030g, PY 35cm[/color]
[color=darkorange]tilulilu[/color] [color=crimson] (la 24.10.06)[/color] [color=crimson]tyttö syntyi 20.10, pituus 49 cm, paino 3730g[/color]
[color=darkorange]Kanelisokeri[/color] [color=crimson] (la 18.11.06)[/color] [color=crimson]tyttö syntyi 17.11. pituus 50 cm, paino 4305g, py 37cm[/color]
[color=darkorange]Möhköfantti84[/color] [color=crimson] (la 23.3.2007)[/color] [color=crimson]tyttö syntyi 26.3. pituus 50 cm, paino 3370g, py 36cm[/color]
Meidän poika on Mikael Luka Matias ja tytölle haluttais nimi samaan tyyliin. Emiliaa ollaan ajateltu etunimeksi ja kolmas nimi voisi olla Maria, kun nimi kulkee suvussa, mä en ole keksinyt muuta yhdistelmää kuin Emilia Miia Maria, mutta en tiedä onko se kiva? Ei se Maria nimen käyttökään ole pakollista, muta toisaalta olisi sitä kiva käyttää... Vaikeeta!
Emilia Miia Maria sopii minusta hyvin! Ja ihana nimi teidän pojalla!
Tässä mun ehdotuksia (ensin Emilian ja Marian sisältäen):
Emilia Meea Maria
Emilia Anni Maria
Emilia Neela Maria (Luka ja Neela :) jos olet tehisfani)
Emilia Iida Maria
Emilia Kiia Maria
Emilia Miina Maria
Emilia Moona/Oona Maria
Muita ehdotuksia Mikaelin siskolle:
Mikael ja
Minea
Linnea
Moona
Matleena
Martina
Mianna (yksi nimi jonka vasta vastikään löysin)
Milja
Lumia
Miina
Milla
Nyt innostuin ihan liikaa.. eli jätän sut miettimään. Kerrohan onko siellä päinkään noi mun ehdotukset? Voi luoja miten paljon ihania nimiä maailmassa onkaan!
[color=red]vivente[/color] Hienoa että saadaan uutta porukkaa pinoon, joten rohkeasti mukaan vaan!
[color=purple]Möhköfantti84[/color] Mielenkiinnolla odotamme seuraavaa pinoutumistasi! Pian saadaan synnyttäneiden listaan uusi nimi! Ihanaa!!!
[color=blue]RuuPikkuinen, pumpsu [/color] ja [color=blue]MAYA79[/color] Niin se aika vaan menee nopeasti, mielestäni siitä ei kauaa ole kun plussasitte! Nyt vaan kasvattelette masua kaikessa rauhassa!
Mitähän [color=blue]myttö75 [/color] kuuluu?
[color=pink]Mikaela77[/color] Mitäs sinulle kuuluu? Jaksat aina olla niin aktiivinen tällä palstalla, mutta nyt ei sinusta ole hetkeen kuulunut...
Pinossamme on muutamia joista ei ole kuulunut pitkään aikaan mitään. Olisi kiva kuulla välillä kuulumisia, kuten Mia aina välillä muistaa käydä meitä moikkaamassa.
Sitten vielä omaa (.)
Lääkäri ilmoitti, että kaikki on masuasukeilla hyvin. Viikkoja on kertynyt nyt sitten 37, joten todella pitkälle ollaan päästy. Viikon päästä olisi seuraava aika taas lääkärille, jolloin (viimeistään) melko varmaan jään osastolle ja aletaan " savustamaan" kaksosia tähän maailmaan. Kyllä sitä itsekin jo odottaa että saisi vauvat masun päälle!