Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkään se todistus on voimassa, joka pyydetään työn aloittamista varten?

Vierailija
02.07.2025 |

Kuukausia vai vuosia? Täällä on pität jonot julkiselle, joten kannattaneeko ottaa todistusta ennen kuin on tietoa työpaikasta? Onko mennyt jo umpeen? Paikoissa on yleensä vain 1 kk aikaa toimittaa todistus ja jonot ovat useita kuukausia.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai terveydentilasta vai?

Mun kohdalla on kyllä se todistus sitten valinnan jälkeen tullut hankittavaksi työterveyshuollosta, työhöntulotarkastuksena.

Mutta jos pyydetään ite hakeutumaan johonkin ja hankkimaan se todistus, niin vasta sitten kun on jo tullut työhön valituksi!

Vierailija
2/13 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai terveydentilasta vai?

Mun kohdalla on kyllä se todistus sitten valinnan jälkeen tullut hankittavaksi työterveyshuollosta, työhöntulotarkastuksena.

Mutta jos pyydetään ite hakeutumaan johonkin ja hankkimaan se todistus, niin vasta sitten kun on jo tullut työhön valituksi!

Ongelmana on siis se, että se pitäisi toimittaa 30 pävässä, mutta julkiselle on useiden kuukausien jono.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei julkiselle saa edes aikaa tuollaista todistusta varten. Yksityiselle. 

Vierailija
4/13 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa ajan, tarkistin sen ja hinnan. Ei minulla ole 300 euroa laittaa yksityisen todistukseen.

Vierailija
5/13 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa ajan, tarkistin sen ja hinnan. Ei minulla ole 300 euroa laittaa yksityisen todistukseen.

No eihän sieltä saa ajokorttiinkaan enää todistusta. Miksi tämän saisi.

Vierailija
6/13 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole noin kallis. N 100e.

Vierailija
7/13 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meillä vaaditaan todistus terveydentilasta, niin se haetaan työterveydestä. Nykyään noita ei vaadita kaikilta, kun tuli niin kalliiksi.

Vierailija
8/13 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja maksaa.

Vierailija
9/13 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä työnantaja maksa. Julkiselle puolen ainakin olen joutunut kaksi kertaa hankkimaan itse yksityiseltä lääkäriltä. 

Vierailija
10/13 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä työnantaja maksa. Julkiselle puolen ainakin olen joutunut kaksi kertaa hankkimaan itse yksityiseltä lääkäriltä. 

Eikö se ole työnantajan ongelma jos se sitä vaatii?

Vierailija
11/13 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy TE toimistolta onko heillä jotain tukea tätä varten. Kuten muuttotuki uuden työpaikan perässä tms.

Vierailija
12/13 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten kannattaneeko ottaa todistusta, ennen kuin on tietoa työpaikasta!

Noin kysyy aloittaja.

Ei kannata, sillä se todistus vaaditaan vain valituksi tulleelta. Ja usein se hoituu työhöntulotarkastuksen muodossa!

Jos sitten tulet valituksi, niin jos on vaikeuksia saada se todistus hankittua, pyydä lisäaikaa toimittamiseen. 

Julkisilla on kyllä yleensä työterveyshuolto järjestetty, joten mun mielestä se todistus - kun työnantaja sitä kerran vaatii - pitäisi saada sieltä työterveyden kautta!

Vierailija
13/13 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhöntulotarkastus on juuri se, jossa selvitetään onko henkilö terveytensä puolesta sovelias ko. työhön.

Joten työhöntulotarkastus pitäisi kyllä tulla järjestetyksi työterveyden kautta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan