Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matala verenpaine (yläpaine alle 100) mitä oireita teillä on ollut, jos jotain?

Vierailija
02.07.2025 |

Onko tehty jotain tutkimuksia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on välillä ylikin. Lähinnä huippaa helposti, on vähän vetämätön olo ja liikkuminen takkuaa. Ennen oli nopeampi kiri kun stressi nosti paineita, nyt pitää rauhassa lämmitellä ennen mitään aktiivisempaa liikuntaa. 

Vierailija
2/8 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin mukaan matala verenpaine on hyvä asia. Huimausta seisomaan noustessa, joskus kun verenpaineet todella alhaalla, niin silloin saattaa väsyttää ja olla muutenkin heikko olo. Sellanen pyörtymisen tunne jatkuvasti läsnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän huimaa. Pitää muistaa rauhallisesti nousta ylös. 

Vierailija
4/8 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin mukaan matala verenpaine on hyvä asia. Huimausta seisomaan noustessa, joskus kun verenpaineet todella alhaalla, niin silloin saattaa väsyttää ja olla muutenkin heikko olo. Sellanen pyörtymisen tunne jatkuvasti läsnä.

Ei se aina ole hyvästä..

Vierailija
5/8 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se aina ole hyvästä..

Uskon itse, että on ehkä pitkällä aikavälillä hyväksi (että pysyy hengissä). Lyhyellä on kyllä niin tylsää, että syön usein salmiakkia jotta nousisi vähän ja voisi treenata paremmin. / 1

Vierailija
6/8 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pyörryttää. Ja siis välillä iskee leuka lattiaan, kun yrittää istumasta ylös.

ei tutkimuksia, koskei hoitoakaan kuulemma ole. Lääkäri sanoi vain että sinun ei tarvitse vältellä suola käyttöä

Vierailija
7/8 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuhuimaus on pahin oire. Jos nousen heti sängystä jaloilleni, romahdan lattialle. Pitää istua hetki sängynreunalla ja vasta sitten lähteä liikkeelle. Yleensä päivän aikana ei huimaa, ellei tee jotain äkkiliikkeitä. Muuta haittaa en ole huomannut 90/65 ja tämä on minun normaali verenpaine.

Mitään tutkimuksia tästä asiasta ei ole tehty. Sanotaan vaan että on hyvä juttu. Jos yläpaine laskee alle 75 en kestä enää lainkaan pystyssä, siksi syön lähes koko ajan lakritsia.

Vierailija
8/8 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörrytti niin aina ylösnoustessa niin, että piti pitää kiinni jostakin ettei kaatunut. Ulos en juurikaan uskaltanut mennä, minulla johtui tuo alhainen paine syöpälääkityksestä ja olin muutenkin hoidon jälkeen heikossa kunnossa. Välillä tuntui ettei jaksa edes päätä kannatella, piti olla vain makuulla pää tyynyllä. Sairaanhoidon neuvo oli juoda enemmän kahvia.