Entinen addikti, jolla on avautunut silmät ihmeellisellä tavalla.
Olen herännyt, ainakin jollain tavalla. Olin ennen riippuvainen monista asioista todella pahasti. Silloin olin kuin sumussa. Vähän kuin unessa mutta vasta herättyään ymmärtää, että mitä ihmettä olen oikein tehnyt. Päihteet, tupakka, ylensyönti, läheisriippuvuudet ja kaikki sellainen itsesabotaasi ja haitallinen tapa elää itselleen.
Minusta on hyvin erikoista nykyään tuo kaikki. Luovuin yksi kerrallaan eikä edes ole tuntunut luopumiselta vaan täysin luonnolliselta ratkaisulta. Kyllä minussa tietenkin on kaikuja menneisyydestä välillä ja mietin itseäni vaikkapa kaljalla mutta en vain halua sellaista elämää enää. En vain näe, että saisin siitä aidosti lopulta mitään hyvää.
Tänään katselin itseäni peilistä ja harmittaa miten valtavan kokoinen olen. En ole ennen nähnyt sitä niin rehellisesti mutta oikeasti olen iso. Tiedän että ylipainoa on runsaasti mutta en ole todella ymmärtänyt millaisessa kunnossa olen. En ymmärrä enää miksi olen ahminut niin paljon ennen. En halua sitäkään elämääni enää. Kaikki vanha tuntuu tässä hetkessä hämmentävältä ja kuolee pois.
Haluan vain kohti aitoa itseäni ja aidosti olen ihminen joka pystyy tekemään järkeviä valintoja sekä on myös vahva fyysisesti ja pitää liikunnasta. Olen oikeasti jotain aivan muuta kuin mitä joskus luulin itseni olevan.
On todella pysäyttävää kun silmät avautuvat ja koko elämä muuttuu.
Kommentit (5)
Saitko hyvät lääkkeet vai tapahtuiko tämä herääminen itsestään?
Itse pystyn myös helposti aiheuttamaan riippuvuuden. Välillä olen riippuvaonen ruuasta ja välillä liikunnasta. Harrastan myös keräilyä ja kiinnostuksen kohteet vaihtelee. Mun parhaat riippuvuudet ovat siivous ja liikunta. Huonoimmat syöminen ja keräily. Siihen väliinkin mahtuu paljon.
Riippuvuus on aivoihin minkä tahansa käyttäytymismallin jatkumisen kautta aivoihin tullut pysyvä muutos.
josta ei parane, mutta on mahdollista toipua. Muista se ja nauti elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Saitko hyvät lääkkeet vai tapahtuiko tämä herääminen itsestään?
Itse pystyn myös helposti aiheuttamaan riippuvuuden. Välillä olen riippuvaonen ruuasta ja välillä liikunnasta. Harrastan myös keräilyä ja kiinnostuksen kohteet vaihtelee. Mun parhaat riippuvuudet ovat siivous ja liikunta. Huonoimmat syöminen ja keräily. Siihen väliinkin mahtuu paljon.
Tuska oli tärkein "lääke" muutokseen. Kun ei ollut väliä enää kuolenko mutta silti sisällä oli jokin pieni ääni, että älä luovuta. Minua on siunattu ja oikeastaan nyt tuntuu, että elämä on vasta alkanut/alussa. Tässä on jotain tärkeää meneillään omassa henkilökohtaisessa elämässä mutta uskon myös kollektiivisella tasolla, että ihmiset tulevat tietoisemmiksi. -ap
💖