Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos pariskunta lähtee lennolle...

Vierailija
27.06.2025 |

Ihan yleisesti pohdin,

Jos esimerkiksi pariskunta istuu lennolla hätäuloskäynnin vieressä kumpikin, miksi mies istuu lähempänä ovea? Pelastaisiko mies itsensä tilanteen kohdatessa ja luottaisi vain siihen, että nainen tulee perässä? Vai pelkääkö nainen ovea ja sen ennenaikaista aukenemista? Voisiko joku selittää minulle mistä tällaisessa järjestelyssä on kysymys sillä en ymmärrä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä miehellä on todennäköisesti enemmän voimia avata se ovi hätätilanteessa.

Vierailija
2/8 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se aukea ihan muutenkin kuin matkustajan avaamana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Vierailija
4/8 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Sitä vartenhan niiltä matkustajilta vaaditaan että pitää olla terve ja kykenevä avaamaan se ovi.

Vierailija
5/8 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies vaan halus istua lähempänä ikkunaa maisemien takia? Me matkustettiin tollasilla paikoilla vuosi sitten, ja minä (nainen) istuin lähempänä hätäuloskäyntiä, enkä kyllä varsinaisesti miettiny olisiko istumajärjestyksellä merkitystä pelastautumisessa

Vierailija
6/8 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mies vaan halus istua lähempänä ikkunaa maisemien takia? Me matkustettiin tollasilla paikoilla vuosi sitten, ja minä (nainen) istuin lähempänä hätäuloskäyntiä, enkä kyllä varsinaisesti miettiny olisiko istumajärjestyksellä merkitystä pelastautumisessa

Ei siinä kohtaa mitään ikkunaa ole.

Vierailija
7/8 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on.

Vierailija
8/8 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on.

Riippuu koneesta ja rivistä. Joissakin koneissa on kaikilla exit-riveillä ikkuna ja joissakin on exit-rivi myös niin ettei ole ikkunaa. Jos niin kävisi, että oven joutuisi avaamaan, niin ovea lähinnä olevan matkustajan pitää pystyä se avaamaan ja muidenkin exit-rivillä istuvien pitää olla vahvoja ja terveitä, jotta voivat tarvittaessa auttaa muitakin. Mitään heikkokuntoisia vanhuksia tai pikkulapsia siihen riville ei saa laittaa.