Onko kaikilla ihmisillä sielu?
Ihmisiä on maailmassa tällä hetkellä niin paljon, että sieluja ei varmaan riitä kaikille.
Tämähän on asia, jota kukaan ei voi varmaksi tietää, mutta miten ajattelet/uskot, onko meillä jokaisella sielu?
Kommentit (51)
On sielu jokaisella Luojan luomalla.
On. Kaikki ei vain enää erota sitä, kun ovat niin materialismin pilaamia.
Uskoisin että on koska ilman sitä emme eläisi. Sielu tavallaan on se mikä meistä jää vaikka keho kuolee pois ja haudataan.
Sanotaan että jotku myy sielunsa saatanalle jostain hyvästä minkä saavat. Onko se rikkaus vai joku kyky jolla voi toisia ohjailla tai manipuloida taikavoimilla. Eikö sit muutu itse paholsiseksi myös.
Joissain tapauksissa ihmisillä voi olla katse kuin jää. Kasvot ilmeettönät kuin Putin. Vai onko Putin avaruusolento öisin ja päivällä pukee vaan jonku maskin päälle.
On myös mustasilmäisiä lapsia tai muutaki.
Jokaisella ihmisellä on kuolematon sielu
Elämämme kallein asia on Herramme Jeesuksen Kristuksen tunteminen ja Jumalan lapseksi pääseminen.
Rakkaat ystävät, tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi.
Kun uskot syntisi anteeksi, pääset taivaaseen vaikka sen jälkeen kuolisit heti.
Rukoilen puolestanne 🙏
Miten kukaan voi todistaa sielun olemassaolon? Uskonnollisten hihhuleiden harhakuvitelmaa.
On jokaisella sielu, se on sama asia kuin henki.
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan voi todistaa sielun olemassaolon? Uskonnollisten hihhuleiden harhakuvitelm
---
Onhan olemassa musiikikin.
Et näe sitä, se on aineetonta.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella ihmisellä on kuolematon sielu
Elämämme kallein asia on Herramme Jeesuksen Kristuksen tunteminen ja Jumalan lapseksi pääseminen.
Rakkaat ystävät, tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi.
Kun uskot syntisi anteeksi, pääset taivaaseen vaikka sen jälkeen kuolisit heti.
Rukoilen puolestanne 🙏
Me olemme Jumalan lapsia, ei meidän tarvitse päästä sellaiseksi.
Jos tarvitsee tehdä parannusta niin se on eri asia.
Uskokaa jo! On teillä! Olette itse vaan menneet pilaamaan sen.
Vierailija kirjoitti:
Uskon ettei kenelläkään ole sielua, vaan olemme pelkästään fyysisiä olentoja. Myös mieli on vain osa tämän kehokoneiston toimintaa, ei jonkun kehosta irrallisen kuolemattoman sielun tuotoksia.
Oletpas yksinkertainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan voi todistaa sielun olemassaolon? Uskonnollisten hihhuleiden harhakuvitelm
---
Onhan olemassa musiikikin.
Et näe sitä, se on aineetonta.
Oletpa tyhmä. Ilman värähtely eli ääni voidaan mitata. Musiikki taas on rytmillistä ja eri äänen korkeuksilla tapahtuvaa ääntä joka voidaan todeta ja mitata helposti.
Kyllä. Olen ymmärtänyt Raamatun luomiskertomuksen perusteella, että ihmisten sielut saivat alkunsa siitä kun Jumala puhalsi elämän henkäyksen maan tomusta omaksi kuvakseen luomansa ihmisen sieraimiin. Sen seurauksena jokaisella Adamin ja Eevan jälkeläisellä, eli jokaisella ihmisellä on sielu. Se saa jokaisessa yksilöllisen laatunsa. Ihmisen sielu on kuolematon.
Myös eläimillä on sielu sikäli että ne ovat Jumalan luomia elollisia olentoja, mutta eläinten sielun kuolevaisuudesta tai siitä, miten sielu tuli niihin, ei Raamatussa tietääkseni kerrota.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon ettei kenelläkään ole sielua, vaan olemme pelkästään fyysisiä olentoja. Myös mieli on vain osa tämän kehokoneiston toimintaa, ei jonkun kehosta irrallisen kuolemattoman sielun tuotoksia.
Oletpas yksinkertainen
Ei. Sinä olet täysi vajakkiääliö.
Mä luulen myös, että sielut on loppuneet kesken, kun väkeä on niin paljon.
Uskoakseni on. Kaikki ei vain ole kosketuksissa tähän sieluun. Tokihan olisi hyvä olla, mutta jonkun verran uskoakin se vaatisi.