Äitini ei koskaan selittänyt, miksi suuttui, jos söin kaverin luona
Minulla oli ala-asteella kaveri, jonka luona olin silloin tällöin koulun jälkeen. Perheen äiti oli kotona ja kutsui minutkin ruokapöytään kun heillä oli ruoka-aika. Meillä kotona olisi ollut ruoka tuntia paria myöhemmin. Kun kerroin kotona, että olin kaverin luona syönyt, äiti suuttui. Kielsi syömästä muiden luona. Ei ikinä selittänyt miksi. Oli jatkossa todella noloa kieltäytyä kyläpaikassa syömisestä. Onko teillä teorioita äitini suuttumiseen?
Kommentit (15)
Äitisi teki turhaan ruokaa sinulle?
Ei ollut noloa kieltäytyä syömisestä kaverin luona. Oli noloa roikkua ruokittavana siellä, niin kuin ei muka kotona olisi ollut varaa syödä. Olisi pitänyt lähteä kotiin kun toisille tulee ruoka-aika.
Eikös täällä juuri ollut ketju, jossa lapsen kaveria kutsuttiin lokkeilijaksi? Tästähän siinä suuttumisessa oli kysymys: äitisi ei halunnut, että lokkeilet. Se olisi pitemmän päälle aiheuttanut vastavuoroisuuspakon ja toisaalta olisi kertonut, ettei sinulla kotona ole ruokaa.
Kyllä minunkin äitini oli samalla lailla vihainen, kun kuuli, että olin syönyt kaverilla.
Äitisi ei halunnut että olet muille vaivaksi ja annat kuvan, ettet kotona saisi ruokaa.
Äitisihän oli harras muslimi. Häm pelkäsin, että syöt haram ruokaa.
Syitä äidille suuttua:
1) ajatteli, että kylässä oli parempaa ruokaa kuin kotona ja pahoitti mielensä
2) luuli, että olet nälkäinen, eli teki suotta sinullekin ruokaa
3) ajatteli, että on epäkohteliasta mennä toisen ruokapöytään
4) ajatteli, että hänenkin täytyisi nyt kutsua kaveri vastavuoroisesti syömään teille
5) toivoi, että olisit ilmoittanut ajoissa, jos syötkin kaverilla
Se oli tienkin selvää, ettei meillä olisi kaverit vastavuoroisesti saaneet ruokaa. Lapsena se vaan tuntui kummalta, että ystävällisestä tarjoamisesta piti jotenkin valehtelemalla kieltäytyä, kun oikeaa syytä en tiennyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Äitisi ei halunnut että olet muille vaivaksi ja annat kuvan, ettet kotona saisi ruokaa.
Jos äiti jotenkin häpesi sanoa syytä, niin silloin luultavasti tämä on todellinen syy.
Vierailija kirjoitti:
Syitä äidille suuttua:
4) ajatteli, että hänenkin täytyisi nyt kutsua kaveri vastavuoroisesti syömään teille
Olin kotona kun äiti tuli töistä ja vasta alkoi suunnitella ruuan tekemistä. Joten turhaan ei mua varten tarvinnut tehdä
Ei minusta tuossa ole mitään outoa. Meillä oli sääntö, että kotiin tultiin syömään ruoka-aikana. Päivänselvää, että silloin kieltäydytään kohteliaasti kaverin vanhempien tarjoilusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syitä äidille suuttua:
Olin kotona kun äiti tuli töistä ja vasta alkoi suunnitella ruuan tekemistä. Joten turhaan ei mua varten tarvinnut tehdä
Äitisi halusi itse ruokkia oman lapsensa. Ihan normaalia ja fiksua.
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta tuossa ole mitään outoa. Meillä oli sääntö, että kotiin tultiin syömään ruoka-aikana. Päivänselvää, että silloin kieltäydytään kohteliaasti kaverin vanhempien tarjoilusta.
Lisään vielä, että kotona opetettiin myös, että kaverin luona ei saa olla liian kauan tai myöhään. Normaaleja hyviä tapoja.
Minä myös luulen, että äitisi ei vaan halunnut, että joku muu ruokkii hänen lapsensa, piti sitä varmaan nolona. Ja eihän sitä voi varmuudella tietää, mitä se kaverin äiti on päänsä sisällä ajatellut. Voi myös olla, että hän velvollisuuden tunnosta pyytänyt sinut syömään samalla kuin oman lapsensa, mutta salaa toivonut, että sinä menisit syömään omaan kotiisi.
Voi että. Kamalasti käy sääöiksi aloittajaa Toivottavasti joku löytyy tukkimaan vuodon aukiturskahtaneesta äitihaavasta.
Kaverisi luona oli parempaa ruokaa.