Mökillä selvinpäin koko juhannus
Olenko ainoa ? Just keittelin tossa toiset kahvit. Sataa niin aloitan lukemaan hyvää kirjaa.
Kommentit (16)
Ainakaan perinteisillä mökeillä ei kannata ryypätä, kun on usein kallioita ja korkeuseroja ja rantaviivaa ja heilutaan kirveen kanssa,sytytellään tulia, uidaan jne.
Käytännössä sama juttu. Tissutellut oluen silloin tällöin aamupäivästä asti ja ruuan kanssa ruokajuomat, mutta kun tissutellut, niin ajokunnossa kokoajan, kun parin tunnin välein aina oluen tai viinin ottaa.
Vierailija kirjoitti:
"unohtuko" viinat ostaa?
Ei unohtunut. Alkoholi sitoi liiaksi niin lopetin kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"unohtuko" viinat ostaa?
Samiksia ollaan. Juhlissa otan sen yhden shamppanjan, siihen jää.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä sama juttu. Tissutellut oluen silloin tällöin aamupäivästä asti ja ruuan kanssa ruokajuomat, mutta kun tissutellut, niin ajokunnossa kokoajan, kun parin tunnin välein aina oluen tai viinin ottaa.
Niin, maaseudulla ainakin juhannuksena on ajokunnossa kun kaikki poliisit on festareilla ja tapahtumien lähettyvillä.
Aina selvinpäin oli päivä mikä hyvänsä. Elämä on mukavampaa näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"unohtuko" viinat ostaa?
Samiksia ollaan. Juhlissa otan sen yhden shamppanjan, siihen jää.
Jos jää vanhan juopon kuuluisat sanat, otan vaan yhdet ja se on siinä.
Mun mielestä on todella outoa, että osan suomalaisia juhlimiseen ja juhlapäiviin kuuluu aina alkoholi. Minä en koskaan kaipaa alkoholia mihinkään asiaan, korkeintaan haavan putsaamiseen. Se on myrkky, ja maistuu pahalle, eikä siitä tule hyvä olo, vaan krapula joka on pahinta mitä tiedän, pelkään oksentamista yli kaiken.
Mun biologinen isä oli alkoholisti, ja se hänet tappoikin melko nuorena. Hän pilaisi koko elämänsä alkoholilla. Muuten sukulaiset ja ystävät ja tuttavat ovat joko sellaisia etteivät juo ollenkaan, tai jotkut ottavat jotain tiettyä viiniä joskus ruuan kanssa kun on tehty jotain erikoisempaa ruokaa tai yksi saunakalja. Minun ympärilläni ei ole ihmisiä onneksi enää ketään, jolle alkoholin käyttö olisi minkäänlainen juttu, niin että sitä pitää saada jonkin tekosyyn varjolla tämän tästä.
Työssäni näen päihdeongelmaisia paljon, ja suurin osa yrittää päästä päihteistä eroon, ja haluan heitä tukea siinä. Niin paljon surua ja murhetta on päihteet aiheuttaneet, että en ymmärrä miksi sitä pidetään hauskana juhlintana kun estetään aivojen normaali toiminta.
Minäkin ihan selvinpäin enkä kaipaakaan alkoa. Mökki kelpaisi kyllä.
Näin terveet ihmiset viettää elämän, selvinpäin.
Onkohan mukava heilua jossakin festarilla vesisateessa ja +10 asteessa?
😂
Kuulostaa hyvältä.