Olin ennen se, joka piti hyvin tehtyä, raskasta työtä tärkeänä ja moraalisena panostuksena. Ajatukseni on täysin päinvastainen nykyään.
Minä ajattelin ennen, että kun vain käärii hihansa, tekee ja ylittää itseään, ylittää epämukavuusalueitaan ja painaa vain vaikka ottaa päähän ja väsyttää niin se karaisee. Töitä täytyy tehdä, täytyy kehittyä jos joksikin tässä elämässä haluaa ja lisäksi ne oppirahat on maksettava, annettava oma panos ja joustettava. Minusta se oli valtavan tärkeää ja olinhan minä kyllä hyvä työntekijä niin kauan kun jaksoin mutta tein sen kyllä oman hyvinvoinnin kustannuksella. Sitten kun uuvuin niin ihmettelin sitäkin ja olin vihainen itselleni. En meinannut pysähtyä millään ja sama ajatus uupuneenakin oli ja masennuin koska kuvittelin etten riitä ihmisenä ja että olen epäonnistunut.
Nykyään vaikka kokemus oli arvokas enkä tietenkään vaihtaisi sitä pois niin en enää ajattele noin. Ei ihmisten kuulu itseään rikkoa työllä ja uupumustila on ihan todellinen ja siitä on enää hankala nousta samanlaiseksi. Onneksi niinkin koska olisin vain jatkanut. Nykyään minulle on henkireikä se että saan olla rauhallisessa ympäristössä, luonnossa, itsekseni, mennä omaa tahtia. Ihmisarvo ei enää ollenkaan perustu työhön, ei ollenkaan. Älkää ihmiset liikaa stressatko työn takia. Se ei todellakaan ole sen arvoista ellei ole intohimonne ja pystyy silti huolehtimaan itsestään.
Kommentit (7)
Niinpä. Töitä voi tehdä monenlaisella asenteella. Hyvä kun viimein ymmärsit.
mutta rahastava rikas eliitti ajaa propagandaa siitä että koulutus ja työ ovat ainoat tärkeät asiat maailmassa ja koko oravanpyörä on rakennettu tuottamaan rahaa tälle rahastavalle eliitille, kun saadaan kapina tätä eliittiä vastaan niin voidaan rakentaa ihmisten elämä aivan uudella tapaa
Vierailija kirjoitti:
mutta rahastava rikas eliitti ajaa propagandaa siitä että koulutus ja työ ovat ainoat tärkeät asiat maailmassa ja koko oravanpyörä on rakennettu tuottamaan rahaa tälle rahastavalle eliitille, kun saadaan kapina tätä eliittiä vastaan niin voidaan rakentaa ihmisten elämä aivan uudella tapaa
Jep käytännössä siis orjuus planaaseilla mistä he keräävät voiton.
Hienoa ap! Kunpa kaikki tajuaisivat tuon saman. Täällä olisi asiat paljon paremmin, kun ihmiset eivät raataisi surkealla palkalla itseään henkihieveriin, typerien entisajan kasvatusmetodien aivopesun tuloksena.
Olen samaa mieltä. Työt voi tehdä hyvin ja työajan puitteissa kuluttamatta itseään loppuun. Kaikenlaisista whatapp ym. Työpaikan ketjuista tulisi luopua, ettei ne häiritse vapaa-aikaa. Työlaissa säädetään, että työntekijällä on oikeus palautumiseen ja vapaa-aikaan, johon ei työasiat kuulu.
up