Rintasyöpä oireet aaltoilevia vai jatkuvia
Mulla ollut ainakin 3vuotta, että rinta ja selän puolelta sama kohta kutiaa. Sitten voi mennä kuukausia ettei mitään ja taas se tulee ja kestää jopa viikkoja. Välillä kun tuo tulee on rinta myös osan aikaa arempi. Mitään patteja tai muutoksia rinnoissa tai voinnissa ei ole. Välllä myös toinen rinta kutisee mutta harvoin ja paljon lievemmin.
Onkojan rintasyövän oireilu jatkuvaa vai aaltoilevaa, että voi mennä välillä myös pois?
Olen 43v ja yöhikoilua vain ennen kuukautisia.
Kommentit (5)
Nuo eivät ole rintasyövän oireita. Mutta jos asia sua mietityttää, mene ihmeessä mammografiaan.
Mulla selkein oire oli älytön väsymys. Kipuja oli välillä lähinnä selässä ja kädessä. Ei kyllä kutinaa.
Tiedän monta rintasyöpäpotilasta, joilla ei ole ollut yhtään mitään oireita. Minulta kysyttiin ultratessa, onko ollut oireita, kun olin mammografian jälkeen määrätyssä tutkimuksessa. Vastasin, että ei tähän mennessä mitään, mutta juuri nyt alkoi tuntumaan, kun jotain löytyi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla selkein oire oli älytön väsymys. Kipuja oli välillä lähinnä selässä ja kädessä. Ei kyllä kutinaa.
Miten lopulta selvisi, että kyse on syövästä
Tyypillisesti syöpä aiheuttaa jatkuvasti vähitellen pahenevia oireita, vaikka pientä aaltoilua voikin esiintyä. Vaihteleva kutina ja arkuus eivät ole tyypillisiä syövän oireita.