En oleskellut nuorena ja teininä ja nuorena aikuisena auringossa ja sen kyllä huomaa!
Syrjäytymisen takia. Niin iho on vieläkin päälle sellainen kuulas ja vaalea. Mutta kai siitä jotain hyötyäkin sitten oli.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Ja Poistoon...
Perustele miksi?
Joo. Äitini on ollut lapsesta lähtien innokas auringonottaja. Sen kyllä huomaa hänen 80-kymppisen ihosta.
Mua aina nälvittiin kun en viihdy auringossa ja tykkää makoilla siellä. Ja koska pidin aina pitkähihaisia ja lahkeisia. :/
Voisin uskoa todeksi tämän. Itse en ole viihtynyt auringossa, ja on kai keskimäärin ikäistäni vähemmän ryppyjä.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Onpa kiinnostavaa.
Miksi sitten tulit ulisemaan, jos ei kerran kiinnosta? Minä ainakin ohitan aina ne aloitukset, jotka ei kiinnosta.
Sama minulla. Tosi vaalea iho, joka ei vaan kestä aurinkoa vaan palaa helposti ja tulee aurinkoihottumaa. Siksi on ollut pakko välttää aurinkoa. Nuorena läträsin itseruskettavilla, kun oli pakko olla ruskettunut. Nykyään olen onnellinen vaaleasta, kuulaasts ihostani. Alkaa olla harvinaisuus maailmassa muutenkin.
Samoin, migreenistä johtuen en ole koskaan ottanut aurinkoa. Iho on tosi hyväkuntoinen nyt 57v. iässä. Mutta osaltaan geenitkin vaikuttavat. Ihotautilääkärin mukaan mulla on sellainen iho, joka ei vanhene helposti, näin sanoi, kun diagnosoitiin tali-ihottuma korvien takana. Se ihottuma tulee tuollaiseen ihoon vain, mikä oli hänen sanojensa mukaan hyvä uutinen, mutta se taas huono, että ihottuma ei kokonaan parane ikinä.
Äidilläni on sama ihotyyppi, hän on tosi hyvännäköinen vielä yli 80.v iässä. Paljon ikäistään nuoremman näköinen mitä minä en kyllä ole.
Sama mulla, olen yli 60 ja hyvä on iho eikä ryppyjäkään muutakun naururypyt.. Olen myös aina juonut tarpeeksi vettä ja käytän kosteusvoidetta & hyaloroniseerumia.. Ja aurinkorasvaa ulkona heti keväästä lähtien kun aurinko pilkistää, lumi heijastaa moninkertaisesti. Olen lapsesta asti ollut varjossa tai sisällä kun tykkää helteestä/ kesästä. Nykyään infarktin jälkeen en kestä yli +20 "helteitä" vaan pysyn viileässä sisällä. Säätiedotusta seuraamalla käyn kaupassa ym ennenkun on hellepäivä.. Joskus on lääkäriä ym pitänyt peruuttaa ja siirtää aika.
Sama. Olin gootti ja omissa oloissa viihtyvä.
Nyt neljävitosena etenkin rintakehän iho on sileämpi kuin monilla ikätovereilla.
En minäkään ole auringossa viihtynyt, en myöskään ole tupakoinut enkä käyttänyt alkoholia, vettä juon tarpeeksi, kaikki tuo vaikuttaa ihoon, kosteutus myös. Äiti on yli 80 ja luullaan hyvä jos 70 vuotiaaksi.. Hän vaan ruskettuu ihan postilaatikolla käymällä ja minä en taas rusketu millään.. Ja käytän kyllä aurinkorasvaa kasvoilla keväästä alkaen.. Ulkoilen paljon.. Teininä harmitti kun näytin niin nuorelta mutta ei harmita enää..
N60
Mä en ole koskaan ottanut aurinkoa. On hyvä iho.
55v.