Tapoin tänään ~ 13 lehtokotiloa
Kommentit (11)
^ Tuntuu kuin olisin joku sarjamurhaaja 😀 ap
Eiih. Ne ovat söpöjä, viattomia, sympaattisia, niitä tulee niin paljon ettei muutamaan hävittäminen auta ja ne yrittävät vain elää rauhassa, aistien. Ovat raadonsyöjiä eli puhdistajia. Miten upea kierresimpukka niillä on selässä.
Vierailija kirjoitti:
^ Fucking perennojen syöjät 😉 ap
Ne eivät mene kuivan hiekan läpi yleensä tai tietyillä alustoilla, ota selvää mikä ja rajaa alue niiltä. Kosteassa liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^ Fucking perennojen syöjät 😉 ap
Ne eivät mene kuivan hiekan läpi yleensä tai tietyillä alustoilla, ota selvää mikä ja rajaa alue niiltä. Kosteassa liikkuu.
Joo, aion käyttää viikatetta, hakusessa hyvä, liekö niihin jotain teräsuojaa, pohtinen
Minä viimeviikolla noin sata raakkua, heitin metsään moiset nilviäiset, syksyllä Saimaannorppa tähtäineen, siinä on kuulema murea liha.
Minun mielestä sarjamurhaajaksi salmisen hakuhistorian kohta postinkantajan olisi hyvä tsekata
Mulla oli patiolla espanjansiruetana, huitasin harjalla pois. Nyt kadun etten ottanut sillipurkkiin ja pois luonnosta.
Tappanu jo yli kuukauden ajan varmaan tsiljoona etanaa. Viime vuonna söivät kaiken kasvimaalla marjapuskista lähtien. Ei armoa. Eikä niitä mikään hiekka estä, hoh hoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä viimeviikolla noin sata raakkua, heitin metsään moiset nilviäiset, syksyllä Saimaannorppa tähtäineen, siinä on kuulema murea liha.
Keski- ja etelä-suomen lehtokotilot ovat vieraslajeja. Lapissa on omia. Ei voi verrata.
Meiltäkin niitä löytyy, vaikka muille jakaa. Tervetuloa tännekin tappamaan.