Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei vissiin kannata ottaa opiskelupaikkaa vastaan, oon eläkkeellä

Vierailija
04.06.2025 |

Mutta oon keski ikäinen, Koska en jaksa enää täysipäiväiseksi palata työelämään ja arvioivat valmistuttua eläkkeeni uudestaan. Eli voi olla että lopettaisivat eläkkeen ja joutuisin töihin tai työttömäksi. Tai tekisivät siitä osatyökyvyttömyys eläkkeen. Ei helppoa. Haluaisin vain eläkkeen lisäksi ansaita rahaa, voin 1100€/kk ansaita eläkkeen päälle...sen takia hain kouluun kun ilman koulutusta ei voi töitä tehdä. Vielä sekin että mun koulutus maksaa, välineet jne, ei ole halpaa niin mietin onko mulla varaa laittaa 1000€ koulutukseen jos en jaksakaan sitä

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa?

Vierailija
2/16 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sen tehdä melkein valmiiksi, ja miettiä sitten vasta ottaako paperit ulos?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko sen tehdä melkein valmiiksi, ja miettiä sitten vasta ottaako paperit ulos?

Niin en tiedä, sitten on tää että tuohon koulutukseen maksaa välineet mulle ainakin 1000€ mitkä ostettava heti koulun alettua. Mulla menee kaikki säästöt siihen ja en tiedä onko edes varaa kun elämiseenkin menee säästöt. Saan nyt eläkettä netto 1400€ eli en paljoa, mutta jos voisin tehdä joitakin tunteja kk niin se 1000€ helpottaisi mun elämää huomattavasti. Mulla aikuiset lapset joita tarvii avustaa edelleen. Tuntuu että oon mustassa kuopassaja vaikka mitä yritän niin ei onnistu. Olin ihan varma ettei mua valita koulutukseen ja nyg valittiin mutta nyt sitten ongelma onkin tuo pysyvä eläke. Kun eläkelaitokseni ei tee mulle enää kuntoutussuunnitelmaa kun on pysyvä eläke.

Ap

Vierailija
4/16 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/16 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy chat GPT:ltä

Vierailija
6/16 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan opiskellut ja valmistunut ammattiin työkyvyttömyyseläkkeellä? Kannattiko se?

Ap

Vierailija
7/16 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömäksi valmistut ja tulosi laskevat. Jos ei mitään työkokemusta ole, eikä terveyttä niin työpaikasta on turha haaveilla. On hommia joita voi tehdä ilman koulutusta, sijaisuuksia, siinä lisätulon mahdollisuus.

Vierailija
8/16 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömäksi valmistut ja tulosi laskevat. Jos ei mitään työkokemusta ole, eikä terveyttä niin työpaikasta on turha haaveilla. On hommia joita voi tehdä ilman koulutusta, sijaisuuksia, siinä lisätulon mahdollisuus.

Onko näin? Mä en yhtään tiedä mitä kannattaisi tehdä? Mitä töitä voi tehdä ilman koulutusta? Ja kuka palkkaa?

Ap

Vierailija
9/16 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyt tekemään töitä, niin hankit koulutuksen ja haet töitä.

Muuten vaan harrastelet. Esim. avoimessa korkeakoulussa voi opiskella kasvatustieteen opintoja. Auttaisiko se saamaan sijaistyötä vaikka päiväkodeissa.

Partio tai muu harrastustoiminnan ohjaus vii tuoda lisätuloa. Puhelinmyynti.

Vierailija
10/16 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pystyt tekemään töitä, niin hankit koulutuksen ja haet töitä.

Muuten vaan harrastelet. Esim. avoimessa korkeakoulussa voi opiskella kasvatustieteen opintoja. Auttaisiko se saamaan sijaistyötä vaikka päiväkodeissa.

Partio tai muu harrastustoiminnan ohjaus vii tuoda lisätuloa. Puhelinmyynti.

Joo ei päiväkotiin ja tuskin sinne mua edes otettaisiin. Puhelinmyynti ek kiinnosta ja ei mitään kokemusta partiosta. Hyllyttäjäksi voisin mennä mutta otetaanko? Mä en täysipäiväiseksi työhön pysty. Joten koulutuksen jälkeen en voisi  olla täysipäiväisesti työssä. Kyl tää eläkkeelle joutuminen pilasi mun elämän. On tuomittu pieniin tuloihin. Ja hinnat koko ajan kasvaa. Mikään vapaaehtoistyö ei kiinnosta kun siitä ei saa rahaa

Ap

Vierailija
11/16 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala? Onko siellä hyvät työllisyysnäkymät?Minkä takia olet eläkkeellä keski-ikäisenä? Tarkoitan vaan että eläkkeeseen on siis jokin syy, miksi ei ole vinut olla työelämässä, onko tämä syy poistunut?

Vierailija
12/16 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä kyllä opiskeli, teki töitä ja jopa oli yrittäjänä, vaikka sai mielenterveyssyistä eläkettä. En tiedä millaiset tulorajat tai millä ehdoin sai opiskella. Mutta sun kannattaa selvittää, onko opiskelu este eläkkeelle ja millä ehdoin saat sitten tehdä töitä.

Vierailija
13/16 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isä kyllä opiskeli, teki töitä ja jopa oli yrittäjänä, vaikka sai mielenterveyssyistä eläkettä. En tiedä millaiset tulorajat tai millä ehdoin sai opiskella. Mutta sun kannattaa selvittää, onko opiskelu este eläkkeelle ja millä ehdoin saat sitten tehdä töitä.

Otin selvää että voin opiskella. Täältä vaan luin että valmistuttua tarkistavat eläkkeen, niin se huolestuttaa kun en voi täysiä päiviä tehdä. Ja en voi vaarantaa eläkettä että menettäisin sen. 1100€/kk saan tienata. 

Ap

Vierailija
14/16 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs tässä maailmantilanteessa on onnistunut eläkkeen saamaan, niin itse en sitä kävisi vaarantamaan missään tapauksessa. 

Työmarkkinoilla tilanne on kamala, työttömään kohdistuu sosiaaliturvan leikkauksia niin, että pärjääminen on todella haasteellista nykyään. Lisäksi syyllistetään surutta.

Ja jos eläkkeesi lakkautetaan, et välttämättä saa sitä uudestaan.

AInoa poikkeus tähän: jos talous on niin hyvässä kunnossa, että pärjäät vaikka eläke lakkaisi, niin sitten kannattaa kokeilla opiskelua.

Vierailija
15/16 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voisi tehdä töitä ilman koulutusta. 

Vierailija
16/16 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset voisi tehdä töitä ilman koulutusta. 

Niin mitä? Päiväkoteihin tai lasten/nuorten pariin en halua kuten ehdotettiin. Ainut mihin haluaisin olisi hyllytys. Näitä töitä ei juuri ollut munlaiselle täksi kesäksi. Ja jos mulle rupee tulee säännöllisesti näitä pieniä töitä niin eikö eläke taas tarkastettaisi? Eli käytännössä kun oot eläkkeellä niin ei kannata töitä edes vähääkään tehdä. Mulla aikaisempi ammatti sellainen että niitä töitä en voi tehdä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän