Onko teillä kipeänä olo, että kaikki ärsyttää?
Epämääräinen tunne, että asiat ovat elämässä huonosti ja on huolia, vaikka kun yritätte nimetä niitä asioita konkreettisesti, niin ei pysty? Sellainen olo, että asiat eivät ole hallussa ja kaikki ottaa päähän ja häiritsee? Ja että ärsyttää suunnattomasti puoliso, joka ei ymmärrä, että.olet kipeä, vaan hakee koko ajan huomiota ja virittää keskustelua ja juttelee ja möykkää itsekseen? Mä stressaannun sairaana hirveästi ja kaikki huolet ja häiriöt tuntuvat moninkertaistuvan.
T. Flunssainen, kuumeessa
Kommentit (14)
Ei ole. Harvoin olen kipeänä. Nyt helmikuussa minulla oli kunnon flunssa ja kuumetta. Ei ollut hassumpaa ilmoittaa työnantajalle, että tarvitsen sairauslomaa, ja sitten maata sohvalla vaan.
Aiempina päivinä oli, jopa trauma ja keväällä. Nyt just olot parani vaikka varovainen saa olla. Hartia jäykkä. Pitkä nukkuminen, ulkoilu, lääke, ravinto, maitohappobakteerit ja muu auttanut vähän. Eikä ota muiden ongelmia. Maksa-arvoja odottelen vielä labrasta. Kipeänä on joissakin mielentiloissa ihmiset.
Mä haluaisin olla kipeänä rauhassa hiljaa itsekseni, mutta puoliso on ihan helvetillinen möykkääjä. Hän puhuu nytkin itsekseen tuolla ja kun ei puhu, paukuttaa kaapinovia ja tekee kaiken mahdollisimman kovaäänisesti, kaikesta tulee pauketta ja melua. Lisäksi hän ähkii ja huokailee jatkuvasti. Jo istuutuminen ja tuolilta nousu aikaansaa ähkäisyn. Jääkaapin avaamista ei voi tehdä ähkimättä tai puhumatta ääneen itsekseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuumeessahan on mukavaa kun makaa vaan eikä ole stressiä mistään.
En tiedä miksi minulla ei ole noin.
Saan sisäisesti moninkertaista stressiä sairaana ja lisäksi en saa levätä rauhassa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuumeessahan on mukavaa kun makaa vaan eikä ole stressiä mistään.
Jotkut niin kipeitä ja eri oireita. Ei kaikki ole sama.
Kyllä, yleensä ensimmäisiä sairastumisen merkkejä se ärsytys. Saattaa tulla riitaa puolison kanssa ennen kuin edes tajuan olevani kipeä.
"ärsyttää suunnattomasti puoliso, joka ei ymmärrä, että.olet kipeä, vaan hakee koko ajan huomiota ja virittää keskustelua ja juttelee ja möykkää itsekseen"
😅 Eli se todellinen ongelma on se että olet yhdessä idiootin kanssa.
Minulla menee mieli synkäksi jo paria päivää ennen flunssaa. Joka kerta ehdin ihmetellä että mikä nyt on ja enkai ole masentumassa tms kun ihan KAIKKI on karseeta, kyseenalaistan jokaisen valintani ja ihmettelen kuinka onkin kaikki pielessä. Sitten alkaakin kurkkukipu tms ja tajuan että jaa se oli vain tätä taas.
Vierailija kirjoitti:
"ärsyttää suunnattomasti puoliso, joka ei ymmärrä, että.olet kipeä, vaan hakee koko ajan huomiota ja virittää keskustelua ja juttelee ja möykkää itsekseen"
😅 Eli se todellinen ongelma on se että olet yhdessä idiootin kanssa.
Terveenä ei ärsytä niin paljon, mutta kipeänä omat negatiiviset tunteet moninkertaistuvat ja herkistyvät. Maailma näyttää synkältä ja kaikki tuntuu olevan huonosti.
Mietin aloituksessa vain, että onko se yleistä vai onko tämä vain minulle tyypillistä.
Ap
Ehkä enemmänkin että mikään ei kiinnosta.