Amiksessa on monia todella fiksuja opiskelijoita ja moni pääsee suoraan yliopistoon.
Kommentit (13)
Moni? No ei. Jokunen kyllä vuosittain mutta erittäin harva verrattuna kaikkiin amislaisten määrään.
Itse menin merkonomin koulutuksesta yliopistoon ilman lukiota ja valmistuin parhain mahdollisin arvosanoin.
Miksi ei kelvannut tuo toinen samasta oleva ketju? Siellä keskustelu on paljon pidemmällä ja esimerkkejäkin löytyy runsaasti. Vai halusitko haukkumisketjun?
Harva älykäs kestää olla nykyisessä amiksessa.
Vierailija kirjoitti:
Itse menin merkonomin koulutuksesta yliopistoon ilman lukiota ja valmistuin parhain mahdollisin arvosanoin.
Onnittelut. Merkonomipohjalta opiskelu on vaativampaa. Kun itse opiskelin, niin moni lukion käymätön merkonomi lopetti opinnot kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut. Merkonomipohjalta opiskelu on vaativampaa. Kun itse opiskelin, niin moni lukion käymätön merkonomi lopetti opinnot kesken.
Tunnen itseni lisäksi monta merkonomia, jotka käyneet yliopiston. On yhteiskuntatieteilijöitä, kauppatieteilijöitä ja kulttuuritieteilijöitä. Kiinnostus riittää, itse opiskelu ei ollut kummoista. Ei mitään vaikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ärsyttää vihervassareita, jotka pääsevät opiskelemaan vain hyväsisko-verkoston kautta suhteilla suojaopiskelupaikkaan, vanhempien rahoittamana.
No ei ärsytä. Itse olen vihervassari ja pääsin suoraan ammattikoulusta ekoista pääsykokeista yliopistoon. Arvostan suomalaista koulutussysteemiä, joka pyrkii tasaamaan tuloeroja. Tai pyrki. Kohta sekin on muisto vain ja korkeakoulupaikkoihin ei pääse enää ilman kalliita valmennuksia tai lukiota. Sitten maisterin tutkinto on enää haave pienituloisten perheiden lapsille, kuten itselleni.
Oikeistorölli hiljaa siis. Ne isin kullannuput, jotka menee rahalla ja suhteilla opiskelemaan, on kokkariperheistä.
Vierailija kirjoitti:
Minä myös! Hyvä me!
Aika moni opiskelee päivisin ammattikoulussa ja käy sitten iltalukiossa, josta saavat valkolakin kolmessa vuodessa, ja sitten pyrkivät ja pääsevät joko yliopistoon tai korkeakouluun.
Se että joku haluaa tehdä käytännön työtä, ei tee tyhmäksi. Monesti päinvastoin. Ei siellä lukiossakaan kaikki ole erityisen lahjakkaita. Lukioon mennään, jos halutaan opiskella enemmän ja pidemmälle tai jos ei tiedetä, mitä halutaan. Joku joka huomaa ammattikoulun jälkeen, että haluaakin vaikka yliopistoon, voi kuitenkin sinne pyrkiä.
Ei kaikki ole niin mustavalkoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkonomihan on toisen asteen koulutus. Keskikoululla pääsi opistoaikaan. Mikä oli vaikeaa, olen merkonomi? Yo-merkonomeista siihen aikaan kirjanpidon opettaja sanoi että he valmistuvat muihin töihin, ei heidän vuoden koulu valmista talouspuolelle.
Tämä ärsyttää vihervassareita, jotka pääsevät opiskelemaan vain hyväsisko-verkoston kautta suhteilla suojaopiskelupaikkaan, vanhempien rahoittamana.