Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työkkärin haastattelussa kysytään onko autoa?

Vierailija
11.05.2025 |

Se autohan voi välillä olla ja välillä ei,riippuen onko se ajokunnossa tai muuten laillinen.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa työssä tarvitaan autoa.

Vierailija
2/45 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän ratkaisee että voiko sut lähettää 100 kilsan päähän töihin maaseudulle vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia että jos on, etkä ota työtä vastaan 1.5h työmatkalla saat karenssin. Jos ei ole autoa, et saa, ehkä.

Vierailija
4/45 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan ettei ole, vaikka auton omistankin. Keksin parempaakin tekemistä kuin ajella 200km suuntaansa surkean työn takia.

Vierailija
5/45 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aiheesta oli ketju aiemmin. Se poistettiin jostain syystä. Joten liikut vaarallisilla vesillä eli aihealueella, josta ei sovi keskustella tällä foorumilla.

Aihe on tulenarka.

Vierailija
6/45 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan ettei ole, vaikka auton omistankin. Keksin parempaakin tekemistä kuin ajella 200km suuntaansa surkean työn takia.

Veikkaan että kun sanot miten pitkä matka sulla on niin työnantaja ei halua sinua sinne sen takia vaikka olisit muuten sopiva,työkkärithän ei noin ajattele.

Vierailija
7/45 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monessa työssä tarvitaan autoa.

Kerro nyt missä töissä tarvitaan autoa, kiitos.

Vierailija
8/45 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa töissä oma auto on välttämätön, varmaan ihan siksi.

Vierailija
9/45 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro esimerkkejä sellaisista töistä, joissa oma auto on välttämätön.

Vierailija
10/45 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto pitää myydä jotta saa tukia. Työttömällä ei saa olla omaisuutta jonka arvo on yli 1000€.

Vierailija
11/45 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmassa osassa ei ole välttämätön.

Vierailija
12/45 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy niiltä haastattelijoilta.

Vierailija
13/45 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa, missä liikutaan päivän aikana eri toimipisteiden tai asiakkaiden luo ja missä julkiset ei ole vaihtoehto. 

Vierailija
14/45 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa, missä liikutaan päivän aikana eri toimipisteiden tai asiakkaiden luo ja missä julkiset ei ole vaihtoehto. 

Niin, varmaan melkein kaikissa töissä joissa työpaikka ei sijaitse julkisen liikenteen varrella.

Vierailija
15/45 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kerroin, että minulla ei ole autoa vaikka minulla oli. En mä siinä taloudellisessa tilanteessa olisi tiennyt, voinko pitää auton liikennekäytössä läpi vuoden enkä todellakaan millään vanhalla kotterolla lähde ajelemaan päivittäin töihin tunnin ajomatkan päähän, varsinkin kun se voi mennä rikki niin kovalla käytöllä. 

Vierailija
16/45 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta aletaan varmaa rankaiseem työttömiä jos niillä ei ole rahaa ostaa autoa millä kulkea töissä ja työtehtävissä kun onhan useat yritykset alkaneet velvoittaa työntekijöitä liikkumaan omakustanneisesti työkohteiden välillä.

Niin kuin minullekin edellisessä työpaikassa sanottiin "yksi työkohde on tuolla ja toinen tuolla eikä minua kiinnosta millä liikut niiden välillä mutta menet omakustanneisesti sinne minne minä käsken tekemäön työt mitä minä käsken." Huvittavaa oli vain se että kun linjaus muutettiin tämmöiseksi meistä asentajista kaikki otti lopputilin ja se yritys oli konkurssissa aika nopeasti. Tuo asia ei ollut kyllä ainoa ongelma siinä yrityksessä. 

Vierailija
17/45 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten työnantaja tarjoaa auton jos tuommoista pitää tehdä,muutenhan tuo on täyttä hyväksikäyttöä vaikka siitä kilometrikorvauksen saakin.

Vierailija
18/45 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto pitää myydä jotta saa tukia. Työttömällä ei saa olla omaisuutta jonka arvo on yli 1000€.

Laita linkki tuohon "tietoon".

Vierailija
19/45 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kerroin, että minulla ei ole autoa vaikka minulla oli. En mä siinä taloudellisessa tilanteessa olisi tiennyt, voinko pitää auton liikennekäytössä läpi vuoden enkä todellakaan millään vanhalla kotterolla lähde ajelemaan päivittäin töihin tunnin ajomatkan päähän, varsinkin kun se voi mennä rikki niin kovalla käytöllä. 

Ja mielenkiintoiseksi tilanne menee, että auton lopullinenkaan hajoaminen ei ole syy olla pois töistä, vaikka korjaukseen tai toiseen autoon ei olisi varaa. Karenssia tulisi joka tapauksessa. Matalapalkattua työtä en uskaltaisi ottaa edes vastaan, jos auton kunnosta olisi epäilyksiä.

Vierailija
20/45 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten työnantaja tarjoaa auton jos tuommoista pitää tehdä,muutenhan tuo on täyttä hyväksikäyttöä vaikka siitä kilometrikorvauksen saakin.

Harva on valmis tarjoamaan. Kokemusta on. Isoisa yrityksissä yleensä saa firman auton käyttöön työtä koskeviin ajoihin.