Muistakaa että suurituloinen on köyhän paras ystävä
Tämä yleinen kommentti kaikille, jotka jollain tapaa täällä jatkuvasti mollaavat varakkaita, suurituloisia, optiomiljonäärejä jne.
Hyvinvointi rakennetaan isotuloisten (ja YLIPÄÄNSÄ palkkatulojen) verotuksella. Eipä siis sopisi piiskata sitä, joka leivän kaikille erilaisilla tuilla eläville, äitiys- ja vanhempainvapaalla oleville jne. varmistaa ja takaa sen, että hyvinvointivaltio pysyy pystyssä.
Niin, ja onhan pienituloinenkin verotuksineen köyhän ystävä, mutta ei paras. Mitä isommat tulot mitä suuremmalla väestömäärällä, sitä paremmin Suomella pyyhkii.
Mutta sitähän eivät valittajat ymmärrä. Kateus ajaa järjen sumentumiseen.
Kommentit (16)
työtätekeville ihmisille. Mutta jostain ne sosiaalietuudet ja työttömyyskorvaukset tulee, eli hyvä- ja keskituloisten veroista. Jos nämä porukat ihan niistetään tyhjiin, niin ei sitä jaettavaakaan jää.
ellei porholla olisi niitä tehtaita. Porho antaa työtä ja maksaa palkkaa niille duunareille...
Sitten laittaa tehtaan pakettiin, muuttaa itse Man-saarille ja saa ylettömät voitot jostain Aasiasta tai Itä-Euroopasta.
ellei olisi yrittäjää, joka on koonnut pääomaa (usein omalla riskillään), jotta saataisiin tehdas pystyyn? Pitäiskö työläisen saada rahaa tekemättä työtä?
Mutta miksei voisi tapahtua niin, että palkat saisivat korotuksia, jos firmalla menee hyvin, eikä ketään irtisanota, jos firma menestyy? Se olisi minusta ihan kohtuullista työntekijöitä kohtaan.
Vierailija:
Mutta miksei voisi tapahtua niin, että palkat saisivat korotuksia, jos firmalla menee hyvin, eikä ketään irtisanota, jos firma menestyy? Se olisi minusta ihan kohtuullista työntekijöitä kohtaan.
Tai ainakin oletan sinun tällöin olevan valmis olemaan myös palkatta työssä kun firmalla menee huonosti!!!!
heidän palkkansa ovat siis ihan ok-tasolla, TES:n mukaiset). Työllisyyttä tässä tavoitellaan, ja silloin pitää yrittää laajentaa toimintaa, jotta saataisiin uusia käsiä tekemään.
Mutta nykyään voittoja tehneet lakkauttavat toimipaikat ja antavat potkut menestyksen taanneille ihmisille ja käärivät itse suuret optiorahat. Onko se oikein? Minun järjelläni ei.
7
Vierailija:
että yritykselle tulee tasaisin väliajoin investointeja joihin sitä rahaa on löydyttävä. Ei ne koneet millä nyt taotaan rahaa, ikuisia ole. Usein on niin kun laite velaton, pitää ostaa uusi tai vaihtoehtoisesti antaa ne rahat verottajalle.
Silloin solidaarisuus loppuu ja mieluummin katsotaan kuka työkavereista laitetaan pihalle ja valitetaan kuinka ahneita yritysjohtajat ovat?
Mun mies työllistä reilut 30 henkilöä ja kaikenlaista on tullut nähtyä. Niistä, jotka ovat oikeasti hyviä työntekijöitä ja ovat olleet lojaaleja, on tullut firman osakkaita, jotka hyötyvät firman tuloksesta. Mutta yhä edelleenkin ainut, jonka palkassa firman kehnommat ajat näkyvät, on mieheni. Hän yrittää säästää kaikesta muusta ja välttää näin irtisanomiset. Siksi nämä demareittan yrittäjäparjauskampanjat oli kyllä niin iso floppi ettei meidän perheessä sitä hevin anneta anteeksi.
Vierailija:
Mutta nykyään voittoja tehneet lakkauttavat toimipaikat ja antavat potkut menestyksen taanneille ihmisille ja käärivät itse suuret optiorahat. Onko se oikein? Minun järjelläni ei.7
kun joku henkilö on uskaltanut ottaa valtavan riskin perustaessaan yrityksen, luodessaan työpaikkoja jne jne. Mielestäni aivan oikein. Jokainen voi perustaa yrityksen jos työntekijänä tuntee saavansa liian vähän arvostusta. Miksiköhän eivät kuitenkaan perusta???? Niinpä..... liian iso riski menettää kaiken.
nauttimaan optioista? Tuskin, sinulla ei vain taito riitä sinne joten tyydy osaasi.
Suomessa työntekijän sivukulut on ihan järkyttävät. Jos saat palkkaa 2000 euroa, maksaa työnantaja 3400 euroa kuukaudessa kaikkineen. Ja työntekijä maksaa tietenkin verot, ehkä noin 25%, joten käteen jää tuosta 3400 eurosta 1500 euroa. Valtiolle menee melkein 2000 euroa joka kuukausi. Joten aika kallista ihmisten töissä pitäminenkin on. Ei ihme, että monet eivät uskalla palkata uutta väkeä.
Omatunto on yhä tallella, en halua sormeilla kirjanpitoa tai tehdä muuta vilppiä, en tahdo viedä ihmisiltä heidän työpaikkojaan, jotta saisin extramillin itselleni.
13
Jos nykyinen pomosi ylentäisi sinut ja pääsisit mukaan optio-ohjelmaan, jossa voisit saada millin, haluaisin nähdä sen päivän että sanoisit: " Voi kiitos kaunis, hyvä pomo, mutta minä en voi ottaa tätä kunniaa vastaan, sillä naapurini on työtön ja tällä rahalla sinä voisit työllistää hänet." Eli vähän realismia peliin.
Vierailija:
Omatunto on yhä tallella, en halua sormeilla kirjanpitoa tai tehdä muuta vilppiä, en tahdo viedä ihmisiltä heidän työpaikkojaan, jotta saisin extramillin itselleni.13
Ihan siten, että työväki on ahertanut porhon tehtaissa. Porvarin ei sitä sovi unohtaa.