Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**LOKAMAATUSKAT-05** viikko 12

19.03.2007 |

Palajan kohta, pinoutukaas laiskurit:O).

T

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..siis mulla on taas jotenkin niiiin kiukkunen olo, ettei tosikaan. Ukkokin ärsyttää ihan pelkällä olemassaolollaan, vaikka onkin nyt (onneksi!) töissä. Täytyy varmaan ottaa imuri käteen ja purkaa tää raivoenergia siivoukseen.

Kaakulle pissajuttuja: kyllä kai sinne pihan nurkkaan saa hädän tullen vähän lorottaa, mieluummin ainakin kuin antaa pissan tulla housuun siinä vaiheessa kun yrittää ehtiä vessaan. Siis jos kerran on oma piha, eikä se teitä itseänne häiritse.

Me ollaan harrastettu puskapissausta tarpeen tullen melkein missä vaan. No, joku raja tietty siinäkin, mutta tuolla matkan varrella esim. pyörälenkillä, minkäs teet jos lasta pissattaa?

Prkl, kun musta tuntuu, etten osaa edes kirjottaa kunnolla, koko ajan tulee naputeltua vierestä. Äääh, mä häivyn nyt pilaamasta ilmaa, tulkaas muut vähän positiivisemmalla mielellä linjoille.

Pähkis :/

Vierailija
2/19 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...taas, niin ne vaan menee nämä viikot!

On se kumma kun alkaa aina sama show pojan kanssa kun sisälle pitäisi mennä...huh huh.

Kertokaapas nyt mulle, millä olette saaneet lapsenne oppimaan syömään itse? Musta tuntuu että meillä vaan ruokailut hankaloituu päivä päivältä. Poika ei syö montaakaan lusikallista (syötän). Jos annan lusikan omaan käteen seuraa vaan kamala sotku eikä mitään mene suuhun. Mitä/miten tehdä?

Meillä huomenna miehen kanssa tiedossa kahdenkeskinen ' hotelliloma' , niinkin kauas mennään kuin Helsinkiin.. Ekaksi mennään leffaan ja sitten syömään. Mun vanhemmat ovat tulossa meille pojua hoitamaan.

Aamupäivällä olisi tiedossa ystävämyyntishoppailu naapurin kanssa. Toivottavasti löytyisi kivaa kesäksi pojalle.

Juu mutta nyt tekemään pöytävarausta huomiseksi. Mukavaa perjantaita ja Pähkikselle parempaa tuulta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hennalle sanoa että onnea tytön kävelyn aloittamisesta!

Ja miten meni Napiaisen neuvolakäynti? Kuuluivatko sydänäänet jo?

Vierailija
4/19 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romilta piti kysyä, että mitä leffaa kävitte Helsingissä katsomassa? Me oltiin nimittäin miehen kanssa juuri lauantaina myös stadissa leffassa ja syömässä. Käytiin Kinopalatsissa katsomassa suomalainen Miehen työ. Oli hyvä leffa mutta ei kovin hauska... Amarillossa käytiin hyödyntämässä S-Etukortti-tarjous. Oli hyvät ruoat!

Meillä on edessä kolmas viikko päiväkotiharjoittelua pikkuneidin kanssa. Huomenna on tarkoitus jättää tyttö ulkoilemaan ja syömään lounasta ja tiistaina aamusta alkaen niin, että haen tytön päiväunien jälkeen klo 14.30. Keskiviikko ja perjantai menee samalla lailla kuin tiistai, olettaen että tiistai on todella mennyt hyvin. Torstaina on " vapaapäivä" päiväkodista. Viikon päästä maanantaina aloitan sitten työt ja Laura on päiväkodissa klo 8.30-15.45. Hui kun jännittää!!!

Aurinkoista viikkoa kaikille!

Vierailija
5/19 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tuli talvi takasin..Ei ois kyl tarvinnut.

Milo aloittikin sopivasti hirveän vikinän, ja taas käry nousee lahkeesta( Milon siis, ei mun..), ettei täs kauaa tartte notkua.

Yritin muistella viime viikon juttuja, mutta muisti on sen verran valikoiva, ettei oo kehumista..Siljalla oli herneitä nenussa ukon takia, kuinkas loppujen lopuksi kävi?

Huomenna ois sitten töihin meno, mukavaa vaihteeksi..

Aattelinpa lähteä tänään käymään Anttilan " alessa" , kun tarttis parit uudet pyöräilykypärät hankkia ainaskin.

Minkäslaisia haalareita Romi ostelit? Jonathania, Reimatecia tmv? Olikos hyviä tarjouksia Jesperilla?

Niin on sitten uudet tuulet puhaltamassa Suomessakin, ainaskin kait osittain ,vaalien johdosta?(nimimerkillä; ei ymmärrä mitään politiikasta!). Sainpas itsenikin uurnille asti, vaikkei hajuakaan ketä ois kantsinut äänestää..No, nyt on ainaskin oikeus valitella epäkohdista:O).

Voi viude, kun tota märkää rättiä tippuu taivaalta ihan urakalla.

Joku maatuskoista kyseli puheesta jotain(kyselihän?). Meillä toi sanavarasto on edelleen se " amppu" (ja ne muutamat " äetit" silloin kerran), ja muuten jutut on tasoa;" iguigu" ja " kogikogi" ! Eipä näy kiirettä pitävän.

Mulle tuli muuten mieleen, että onko se nla yleensä siis puolitoista-vuotiaana vaiko 1v5kk:na? Meillä kun lukee nla-kortissa 1,5v, joten sen kait vois tulkita kummin vaan? Tyhmä ihminen, pitäskö soitella terkkarille ja varmistaa?

Meillä on tänään villasukkapäivä, kun nelonen ja kolmonen valittelivat jo eilen illalla vatsaansa, joten en viitsinyt vitostakaan lähteä kuskaamaan eskariin. Kukaan ei oo toistaiseksi oksentanut *koputtaa puuta ja kovaa*, joten toivottavasti on vaan jotain liiasta herkuttelusta johtuvaa ähkyä, heh! (laivalla kun söivät herkkuja ja ranskalaisia ja limua jne.ja viikonloppuna kotonakin tulee tietty vähän epäterveellisesti eleltyä..).

Romssulle pahoittelut epämiellyttävästä vieraasta,juu nou, ja parempaa lykkyä seuraavaan kertaan..

Tämä tällä erää..

Aurinkoa ootellessa!

Truide ja kärypöksy

Vierailija
6/19 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä ilma taas, ei huvita mennä ulos kun tuulee ja sataa, no mutta kai sitä välillä voi olla sisälläkin. Pitäis vähän siivoillakin.

Joo on se herne nenästä jo lähteny, en jaksa olla pitkä vihainen, tai siis kyllä mä asioita kaivelen mielessä pitkään mutta menköön nyt. Oli se mies aika kilttinä eilen illalla kun mä vaan juttelin puhelimessa, joops 2½ tuntia valehtelematta, oli vähän mun iskällä yksinäinen olo. Mies sitten oli Jessen kanssa ja vei jopa koiran ulos kun ajtteli varmaan ettei tuosta loppua taida tulla :)

Viikon päästä meillä on se 1v6kk neuvola, saatiin se siks näin aikasin kun ei huhtikuun aikoja niillä kuulema ole vielä, eikä siitä ole haittaa. Ja me kun ollaan se mpr rokote saatu tai oikeestaan se oli meillä se mmr-v rokote eli siinä on se vesirokko lisäks.

No joo Jesse tossa touhuaa samalla ja mä luulen että pian se hermostuu kun huomaa että istun taas liikaa koneella niin luulen että lopettelen hyvissä ajoin.

Tulkaas muutkin pinoutumaan (sanoo Silja joka itse pinoutuu vaan noin kerran viikossa)

T.Silja

Vierailija
7/19 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika sen verran kiukkua täynnä että huh...tämä johtuu siitä että olimme sydänkontrollissa tänään ja jouduttiin antamaan rauhoittavaa että olisi kontrollin saanut tehtyä. Hoitaja sanoikin että saattaa esiintyä kiukkukohtauksia sitten illemmalla...juu niin on!

HAALARISTA ostin Jonatanin haalarin, meillä viime syksystä yksi ja se on ollut tosi hyvä joten halusin toisen samanlaisen. Jesper ja Juniorissa oli jotain haalareita ale-hintaan mutta tämä ei ollut, muttei mun mielestä normaalihintanakaan kovin kallis.

Kävin tänään suihkurusketuksessa...joo en olisi ' itsenäisesti' mennyt mutta tämä liittyy yhteen juttuun johon tarvitaan vähän ' päivettynyttä' ihoa. Katotaan olenko aamulla oranssi vai toimiiko tämä oikeasti...

Pojan isoäiti tuli kylään tänään pitkästä aikaa, ja pojan kiukunpuuskien ohessa näyttää vierastavan famuaan. Huh mitähän huomisesta tulee kun ovat kahdestaan koko päivän kun tällä mammalla on menoa...

No juu, nyt tarvii mennä. Palaillaan!

Vierailija
8/19 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei teidän kaikkien tartte huomenna etsiä meitin pinoa jostain sivulta 8!

Olipas onnistunut Anttilan-keikka! Saatiin kolmelle torikalle kypärät, pimennysverho " isojen" huoneeseen, itselleni ja kolmoselle kevätkengät ja kaiken huipuksi kitara meitin esikoiselle!! Ettei valittamista, mutta lompakkoon muutti samantein joku " matti" -niminen heppu, onkos muilla kokemusta ko. tyypistä?

Romi! Oon kuullut monelta suunnalta kehuja ainaskin Jonathanin kosteussuojahaalareista, ja moni pitää niitä Reimatecia parempina, vaikka hintaa onkin vain puolet siitä! Meillä kans viimevuotinen ale-haalari mahtuu, mutten sen kosteus-ominaisuuksia ole vielä tullut testanneeksi.

Pähkiskö on ihan työ-orientoitunut, kun ei käy kuulumisia jupisemassa? Ja ulkomaansistersit, huhuu..Mitä kuuluu? Napiaiset, onko pahoinvointi ottanut vallan, vai molemmat kullat jalat alleen, ettei kerkiä koneelle? Ja Harju, jokos teillä kohta oli se vauvan aika?(tää nutipää kun ei muista edelleenkään mitään..).

Toi meitin vatsavaiva on omituinen tauti nyt, kun molemmat lapset ovat koko ajan nälissään, ja pelkäävät jo etukäteen, että mitäs jos yöllä tulee nälkä, tai eivät saa unta? Kivaa, viihteellistä yötä vissiin tarjolla taas tähän torppaan, huh.

No juu, ei enempiä kiusata kanssasiskoja, vaan otan vuoteeni ja käyn!

Kaunihia unia, ja rauhallisia öitä vallankii..

Truttendei

Vierailija
9/19 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmyyrä ilmoittautuu! Olin joo eilenkin töissä, viikonloppu taas meni muksujen kans keskenään kun ukko painoi duunia. Käytiin mm. kyläilemässä, ja voin sanoa, että tällä porukalla se ei oo aina kovin leppoisaa.. :/

Romillapa on mielenkiintoisia projekteja, kun pitää oikein suihkurusketuksessa käydä. Kerro nyt pliis vähän lisää kun mun uteliaisuus heräsi!!

Truide, Mattihan suorastaan asuu mun kukkarossa. Pitäis kai tehdä vielä enemmän töitä niin vois antaa sille häädön. Ehkä..

Siis nyt lyö kyllä aivan tyhjää, vaikka oli mulla olevinaan jotain asiaakin. Ääh, ärsyttävää kun en muista koskaan mitään. Täytyy mennä miettimään. Moips!

Pähkis :)

Vierailija
10/19 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa koneella, väsymys on ollut aivan tolkutonta ja olen vedellyt hirsiä napiaisten kanssa, mutta tänään oli PAKKO tehdä kotitöitä ja nyt ajattelin pinoutua kun ei enää viitti sängyn pohjalle mennä. Oksu olo on 24/7, mutta onneksi ei ole vielä tarvinnut pönttöä halailla. Ihan sama olo kuin napsujen kanssa aikoinaan, en silloinkaan joutunut pöntön kanssa tekemisiin. Kaikkiahan tää tietysti kiinnostaa =D...

Kiva kuulla myönteistä palautetta Jonathaneista, koska käytiin viime viikolla ostamassa ne. Ihan tolkuttoman vaikealta tuntui valkata, mutta niissä tuntui hinta ja laatu olevan kohdallaan.

Meillä on meno vähän rauhoittunut ja mukulat malttavat nykyään keskittyä jopa leikkeihin. Antavat kai mammalle armoa :)? Ja vihdoin kun molemmat pysyvät tolpillaan, on sekin helpottanut asioita. Tytöllä alkaa olla jo mukava sanavarasto ja opettelee koko ajan lisää, kovasti matkii kaikkea mitä sanoo. Tuntuu kyllä apinoivan muutenkin kaikkea... Poitsu jutteleekin sitten jotain ihan omaa kieltään, ainoat ymmärrettävät sanat on poppa, lamppu, kakka ja paavo.

Mulla ois nyt sit huomenna eka neuvola, saas nähdä kuuluuko sieltä masusta mitään =O. Mukavaa viikkoa kaikille!

Vierailija
11/19 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asustelee myös lokataapero, jolla on ikää pian 1v6kk.Olen jonkin verran seuraillut pinoa ja on kiva lueskella juttuja, kun samat aiheet kiinnostavat.Meillä ollaan sairasteltu todella paljon korvia ja muutakin siinä sivussa.Korvat on putkitettu kaksi kertaa ja kitarisat poistettu.ja tällä hetkellä poika taas flunssassa.tämän alkuvuoden aikana ei montaa tervettä päivää ole nähty.atooppinen iho myös kiusaa välillä enmpi ja välillä vähempi.

Muuten kyllä iloinen ja touhukas kaveri poika on.

ulkona oleminen on tällä hetkellä melkoista juoksemista pojan perässä, jos vesilätäkkö näkyy niin sinne kirmaa pää edellä oli se sitten miten syvä tahansa ei mitään vaaran tajua ole.joten tarkkana saa olla.sisällä kilmutaan myös joka paikkaan ja lempihommaa on mennä vessaan jos joku vahingossa unohtanut oven auki ja pudottaa tavaroita vessanpönttöön...kiva onkia niitä sitten.

veikan kanssa alkaa jo leikit sujua välillä ihan ok.veli on viisivuotias.

itse olen vielä hoitovapaalla ja aion varmaan vielä olla pidemmän aikaa,joskin vielä hieman harkinnassa...

Vierailija
12/19 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva Kaaku kun tulit kasvattamaan pinoa, uudet maatuskat on aina tervetulleita! :) Ikävältä kuulostaa teitin pojan sairastelut, toivottavasti vähitellen helpottaa. Mä kun oon luullut, että korvat putkitetaan vain kerran, ja se on sit siinä.. Tsemppiä kovasti teille!

Napiaisille kans paaaljon voimia väsymykseen! Tulehan kertomaan miten meni neuvolassa.

Meillä on 1v6kk neuvola kuukauden päästä ja kyllä mua kiinnostaakin saada tuoreet mitat. Niin olikos joku käynyt jo? Mittoja ois kiva kuulla muiltakin. Voi kun se Eekkis nyt piipahtaisi täällä, kun meidän pirpanat oli yhdessä vaiheessa niin samankokoisia, ois hauska vähän vertailla tässä vaiheessa..

Sain tytön just päikkäreille, ja nyt pitäis raivata tätä kämppää. Plääh.. joka paikka on täynnä romua, eikä mihinkään mahdu mitään. Yritä siinä sit siivota.

Ai joo, Romi, minkälainen kirppiskeikka sulla silloin oli? Pääsitkö eroon tavaroista/vaatteista? Kyllä mun pitäis kans ryhdistäytyä ja käydä yrittämässä, josko kukaan maksais tästä krääsästä mitään. Lastenvaatteitakin on hirveet läjät, ja niiden kyllä luulis menevän kaupaksi.

Hei, nyt meinas unohtua tärkeä ilmoitus: meidän pätkä väänsi tänään ekat tortut pottaan!! *fanfaareja, taputuksia*

Kyllä sitä pienessä on maatuskan ilot, vai mitä?

Pinoutukaas nyt siskot sieltä, ettei tarvi yksin höpistä. Hophop!

Vierailija
13/19 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on aamupäivä leikitty sisällä ja ulkona ja nyt yritän pojua saada unille. Famu on vielä kylässä ja lähtee tänään tyttärensä perheen poikia hoitamaan.

Meillä maanantaisesta sydänkontrollikäynnistä uusia MITTOJA, joten ei tarvi ensi viikolla 1v6kk-neuvolassa niitä ottaa. Elikäs meidän poju on nyt 13 kg ja 86,5 cm.

KIRPPISkeikka meni hyvin. Muutama pikkupussi meni päivän päätteeksi Uffin laatikkoon. Halvallahan ne kaikki meni mutta menköön, en olisi halunnut niitä kotiin enään roudata. Mulla oli omia vaatteita ja pojan vaatteita, cd-levyjä, jotain kirjoja, lasten piha-allas, vauvakamaa, kenkiä... Jotenkin jäi sellainen ' kirppiskärpänen' päälle että tekisi mieli katsoa kaapit taas läpi ja mennä uudestaan.

G: Mitäs suunnitelmia teillä pääsiäiseksi? Me todnäk ajellaan keskisuomeen anopin luokse ja käydään samalla katsastamassa mökillä että miltä näyttää talven jäljiltä.

KAAKUlle tervetuloa joukkoon! Minä päivänä teidän lokataapero ' 05 syntynyt?

Juu mutta nyt se on kiitos hei, tältä kertaa!

Vierailija
14/19 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän poika on syntynyt lokakuun 8pvä,joku sitä kyseli.

Olipahan vilkas aamupäivä,kun leivottiin pullaa ja kerittiin vielä uloskin ennen päiväunia.nyt hetken huokaus ja sitten uimaan esikoisenkanssa ja jos jaksas vielä illalla lenkkeileen niin eiköhän se sitte tälle päivää riitäkin...

myin myös juuri pojan vaatteita kirppiksellä ja muutakin krääsää jota ei enään tarvita vauvapulkan yms.meillä lapsiluku nyt täynnä,joten tavarat sitä mukaan pois,kun koko ajanhan tuota lisää kertyy muutenkin.

niistä putkista vielä sen verran, että ne tosiaan voidaan laittaa montakin kertaa uusiksi.meidän pojalla ne pysyivät noin puolivuotta ja sitte toinen irtosi ja heti korva tulehtui söi 3 antibioottikuuria eikä mikään tehonnut.joten putkitettiin uudestaan ja leikattiin ne kitarisat kun oli kuumeillut jo viisi viikkoa,eikä loppua tuntunut tulevan vaikka kuureja syötiin.tulehdus oli myös kitarisoissa ja olivat todella kookkaat olleet ja limaiset(ihana ilmaisu) toinen korva putkitettiin myös kun putki oli jo irtoamassa sieltäkin.nyt titaaniputket jotka pitäisi pysyä vielä paremmin.jospa tämän flunssan myötä sairastelut loppuisivat edes hetkeksi.

palaillaan...

Vierailija
15/19 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla on Kaakun kanssa nakojaan samana paivana syntyneet lokavaavit :)

Taalla pari hassua astetta nollan ylapuolella, lunta edelleen maassa ja tuulee. Kavin eilen jo ostamassa kevatkenkia kaks paria siina toivossa, etta jos talvi ymmartaisi vihdoin heittaa hyvastit. Saa nahda miten kay.

Saatiin vihdoin varattua se loma, joka suuntaa nyt sitten Dominikaaniseen. Siita innostuneena paatin myos ostaa uudet bikiinit. Mutta voi sita jarkytysta, mika peilista kurkisti!!! Meilla kotona vaan pieni peili, niin ettei oikein ole itseaan ehtinyt tarkastella. Oikeesti, sydan jatti lyomatta pari kertaa kun nain minkalainen ahteri meikalaisella nykyaan on! En oikein osaa edes kuvailla sen mallia, kaipa se lahinna lassahtaneelta paarynalta naytti. Onko se nyt toisaalta ihme, kun paivat pitkat istuu vaan koneen aaressa tai sitten autossa. Kotona kun valitin asiasta miehelle han totesi melko miesmaiseen tapaan " no, tollanenhan se nyt on jo jonkin aikaan ollut" . Kiitos rakkaani.

Illan kruunasi juttu naistenlehdessa, jossa sanottiin, etta kolmenkympin jalkeen kollageenin tuotto heikkenee ja iho on vaikeampi palautua takaisin ja kroppa rupee roikkumaan... APUA!!!! Eli pienta ika/kroppakriisia puidaan.

Tytto voi hyvin, sanoja tulee seka suomeksi etta englanniksi ja paljon keskustelua sitten omalla kielella. Potalla kaydaan joka aamu, lahes aina sinne ainakin jotain tulee. Sitten tytto vaatii, etta viedaan potta yhdessa vessaan, tuotokset kaadetaan ponttoon ja vilkutetaan ja sanotaan " bye, bye kakka" . Huvittavinta on, kun itse on wc:ssa niin neiti tulee siihen viereen ja vilkuttaa " bye, bye kakka" . Ainakin han on sisaistanyt WC:ssa kaymisen idean.

Tahan tarkeaan asiaan paatan raporttini rapakon takaa. Hyvaa viikon jatkoa kaikille. Ai niin, melkein meinas unohtua K@tjulle onnittelut!

BT

Vierailija
16/19 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

BT, täällä toinen lässähtänyt päärynä! Mulla on lisäksi tissitkin ihan eri paria nykyään. Mies yritti tsempata sanomalla, että ihmisellähän on kaksi eri puoliskoa, keskenään erilaiset. Väitti myös kovasti, ettei sitä huomaa.. siis kun on vaatteet päällä. ;)

Mä oon nuo varsinaiset ikä- ja kroppakriisit käynyt jo läpi. Nykyään tyydyn ajattelemaan, että saahan tän ikäisellä kolmen lapsen äidillä jo vähän paikat roikkuakin. Mutta myönnän kyllä, että esimerkiksi toi vatsan pömpötys ON ärsyttävää.. :/

Kiitos Kaaku putkitus-selvityksestä. Olen taas vähän viisaampi kuin hetki sitten. :)

Nyt pitäis lähteä kaupoille, kun tytöltä on pian vaipat loppu. Kukas muu BT:n lisäksi pottailee säännöllisesti? Mä en vaan saa aikaiseksi istuttaa tyttöä esim. aina aamuisin potalle, vaikka sieltä tosiaan voisi saadakin saalista. Tähän mennessä tuotokset on ollu aikamoisia sattumia.

No niin, höpinät sikseen ja läskeille kyytiä, eli kauppalenkille!

Vierailija
17/19 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin ja viimein, robottimaisesti ja hitaasti mutta tyyli vapaa ;) Johan tuota on odotettukin, tyttö tosin ottaa heti tutun ' apinatyylin' jos nopeampaa on päästävä.

Meillä taitaa olla täällä 1v 6kk neuvola johon pitää varata itse aika. Odottelen kyllä jo innolla tytön mittoja, tuntuu että on tehnyt hirveän pituuspyrähdyksen ihan vasta kun 80cm vaatteet ovat justiin ja osa pieniä. Ihan vasta meni vielä kaikki 74cm kamppeet. Pitää kysyä neuvolan ajankohdasta kun lastenneuvolasta tulee tänään täti tutkimaan vauvaa.

Pääsiäissuunnitelmista; kotosalla taitaa mennä tänä vuonna. Viime vuonna oltiin sukuloimassa Töysässä mutta nyt kävimme siellä jo viime viikonloppuna joten ei nyt ihan koko ajan. Keskisen kyläkauppaakin on taas nähty ihan tarpeeksi ;)

Pottailut: ahkerasti yritetään pottailla yleensä aina hieman jälkeen jokaisen ruokailun. Tai oikeammin potta on haudattu ja pönttöön on hankittu pienennysrengas. Tytöllä on tapana mennä isolle asialle piiloon.. alkaa ähisemään ja puhisemaan jossain nurkassa :) Sitten kiireen vilkkaa pytylle ja muutamia kertoja viikossa sinne jotain tulee mutta melko sattumia vielä- pitkän istumisen tuloksina..

Vaan nyt ristiäissuunnitelmia hoitelemaan kun pappi koputtelee ovella! Mukavaa viikonjatkoa

-Henna ja Jenna-

Vierailija
18/19 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakkotiedoista poiketen, neuvola on mulla vasta tänään. Pää ja päivät sekaisin :O...

Meillä ei tunnu tuo pottailu vaan oikein sujuvan. Muksut ei malta istua paikallaan lainkaan, vaikka kuinka yritän antaa lukemista tai muuta mielenkiintoista tutkittavaa. Kaipa ne joskus oppii... Toinen ongelma on syöminen, kun ei vaan tahdo se lusikka osua ruokaan ja lusikka suuhun. Sillä on paljon kivempi vaan leikkiä. HUOH. Kai mä sitten syötän niitä vielä teini-iässäkin =/.

Mutta palaillaan!

T. myös rupsahtanut napiaisten äiti

Vierailija
19/19 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kaunis ilma tosiaan ulkona,harmi vaan kun ei ole ehitty tänään ulkoilemaan, kun piti hoitaa kauppa-asioita.

pottailusta sen verran että hyvin harvassa on se että pissa sinne pottaan tulisi.varmaan parisen kertaa päivässä yritän poikaa siinä istuttaa,mutta usein tuloksitta.ajattelin kyllä että nyt kesän aikana skarpataan,kun pihallakin sitten helppo pissattaa ja jos vahinkoja sattuu niin helpompi vaatteet pesun jälkeen kuivattaa,kun laittaa vaan ulos narulle.

mitä mieltä muuten olette näinkin vähäpätöisestä asiasta kuin pihalla pikkumiehen miksei tytönkin pissattaminen jos hätä tulee....?

menettekö sisälle kipin kapin vai pissatatteko esim pihan reunalle, siis omalla pihalla.meillä isompi poika oli päiväkuiva 1v.6kk iässä ja pitkälti sen vuoksi kun kesällä opeteltiin ja välillä pisiteltiin sitte pihallekkin.

olen vain kuullut monia mielipiteitä ja joidenkin mielestä ulkona ei saisi pissattaa.

semmosia ajatuksia tänään...