Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäinen! Mainitse yksi ilmaus nuorten kielestä, jota et tajua

Vierailija
04.05.2025 |

A bimp

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua, mikä on "fisu"?  Chatgpt on myös kokeiltu, sekin antoi vain jotain arvauksia. 

"Älä leiki fiksua" 

"Onko tuo vähän fisu" 

Täh?

Vierailija
2/38 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se etten tiedä niitä ilmaisuja että voisi vastata, ei ole nuoria kuuloetäisyydellä. Moni on outo ja ei tiedä ilmaisuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shippaaminen. Kuulosti minusta englanninkieliseltä sanalta shipping joka tarkoittaa joko merikuljetuksia tai paketin postitusta. Mutta ei, se tarkoittaakin anime/tietokonepelinuorten alakulttuurissa sitä että joku kirjoittaa tai piirtää teoksen jossa alkuperäisen teoksen hahmot ovat romanttisseksuaalisessa kanssakäymisessä vaikka alkuperäistuotteessa eivät olleet. Shipping=relatioship ing. 

Vierailija
4/38 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien nuorten keskuudessa on levinnyt ilmaus, jota en todellakaan ymmärrä; anrahaa. Haa itsellesi, Anra.

Vierailija
5/38 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"älä, sä oot mun kaverin faija!"

M55

Vierailija
6/38 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fam

No cap

Vierailija
7/38 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei a bimp. A bimp=parittaja👍

Vierailija
8/38 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään sitä että ei osata puhua kokonaisia lauseita, jotka sisältäisi yli 3 sanaa peräkkäin. 

Epämääräinen mumina vain muutaman millin raollaan olevien huulten välistä. Ei siis osata artikuloida selvästi, puheesta ei saa mitään selvää.

Vierailija
9/38 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä "random" tarkoittaa suominuorten kielessä outoa tai tuntematonta. Oikeastihan random tarkoittaa satunnaista.

Vierailija
10/38 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sus

no cap

legit

Vierailija
11/38 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMD

se on omG!

Vierailija
12/38 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä "random" tarkoittaa suominuorten kielessä outoa tai tuntematonta. Oikeastihan random tarkoittaa satunnaista.

Tota samaa oon ihmetelly, et miks nuoret käyttää randomia ihan väärässä paikassa.

Vierailija
13/38 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tota samaa oon ihmetelly, et miks nuoret käyttää randomia ihan väärässä paikassa.

Koska savarasto on niin heikko

Vierailija
14/38 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rizz

Vierailija
15/38 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, vaan a pimp on parittaja. Ap 

Vierailija
16/38 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legit.

Vierailija
17/38 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonhan noita tulee vastaan, mutta oon ihan liian utelias jäädäkseni siihen tilaan etten tiedä ja riittävän sinut keski-ikäisyyteni kanssa jotta voin kysyä. Aina en ekasta selityksestä ymmärrä, mutta viimeistään kun muutamalta kysyy niin alkaa ilmauksen merkitys ja sävy avautua. Jos en voi kysyä suoraan, googlaan tietysti.

Teen töitä teinien kanssa ja kasvatan kotona kahta sellaista. Tyttäreni wa-viesteihin joudun lähes päivittäin pyytämään suomennoksia tai lyhenteiden avaamista. Toisaalta toimii se toisinkin päin, olen tällä viikolla selittänyt lapselleni mm. mikä on nukkasihti, lossi ja ilp.

Vierailija
18/38 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti olet a bimp. Toisekseen se tarkoittaa,että sulla on pimppi,a

Vierailija
19/38 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässäni ei ole nuoria, mutta olen lukenut netistä sellaisen sanonnan kuin "skibidi toilet", ilmeisesti johonkin sarjakuvaan liittyvä ilmaisu?

Vierailija
20/38 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän