Miksi kaikki täällä pitävät itseään menestyneinä ja silti haikailevat tukia?
Kommentit (9)
Tukia voi piilottaa ja sitten hakee lisää tukia. Itse säilytän rahaa kotona.
En pidä itseäni menestyneenä, mutta tulen palkallani toimeen enkä tarvitse tukia. Maksan myös mielelläni veroja. Tunnen silti empatiaa niitä kohtaan, joilta nyt viedään viimeisetkin toimeentulon edellytykset. Lähipiirissäni on työttömiä ja pienipalkkaisia sekä osapäivätyön tekijöitä ja he ovat nyt todella kovilla.
En itse tarvitse tukia, mutta tämä on laajempi yhteiskunnallinen kysymys, joka vaikuttaa siihen, millaista tässä maassa on elää. Aina ei tarvitse vain omaa napaa tuijottaa, voi ajatella asioita myös muiden kannalta.
Antti Herlin ja Björn Wahlroos haikailevat myös tukia. Eivätkö he ole rikkaita vai onko ap taas kerran vain tyhmä persu? Toisaalta onko fiksuja persuja olemassakaan?
Mä en oo menestynyt ja valitettavasti tällö hetkellä töitä. Mieluummin ottaisin töitä kuin tukia, mutta koska töitä ei saa niin voisi noiden tukien kanssa vemppaaminen olla helpompaa. Mä nyt itse saan vaan työttömyystukea, joten suuria haasteita ei ole, mut niillä joiden pitää hakea sitä tätä ja tuota, on liian hankalaa.
Perusturvallisuus. Pohja joka pitää. Elintarvikkeet. Ei kukaan elä ilman mitään. Myös ihmisoikeudet.
Ketkä?
Minulla on mukavat tulot enkä haikaile tukia.
Ne joilla oikeasti menee hyvin, eivät rutise esim veronmaksusta. Tästä oli joku kyselytutkimuskin joskus, jonkun talouslehden teettämä.
Ehkä ne jotka haikailevat tukia, oikeasti tarvitsisivat niitä, eivätkä ole niin "menestyneitä" kuin näyttää. Se että on töissä, ei ole "menestys" jos sillä palkalla on vaikea tulla toimeen.