Mies: missä tilanteessa nainen on valittanut kun olet yrittänyt tehdä jotain itse?
Luen usein palstalla kun miehet kertovat saaneensa palautetta tai suoraa valitusta naisilta silloin, kun ovat yrittäneet tehdä jotain itse, esimerkiksi kotitöitä tai ruokaostoksia.
Usein kommentit tuntuvat liittyvän siihen, että asia on tehty "väärin" tai ei juuri sillä tavalla kuin nainen olisi tehnyt. Esimerkkeinä vaikka vääränlaiset tomaatit kaupasta, siivous joka ei ollut tarpeeksi perusteellista, tai vaikka pyykit lajiteltu "väärin".
Itselläni ei ole tästä kokemusta, totta kai me parisuhteessa kumpikin munataan välillä, mutta sille tulee lähinnä naurettua.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, mutta pakko jakaa tämä huvittava tilanne työkaverin kanssa. Hän valitti juuri, miten hänen miehensä oli pukenut heidän vauvan, ja minä tietysti ajattelin heti, että kai se johtuu siitä, ettei mies ollut laittanut vauvalle tarpeeksi lämmintä päälle. Mutta ongelma oli se, että vauvalle oli puettu paita ja housut, jotka eivät sopineet väreiltään yhteen :D
Minäkin olen nainen ja sanon vaan, että noin tyhmien naisten kuuluukin saada miehensä alkamaan sohvaperunaksi, joka ei viitsi enää tehdä mitään, kun kaikesta valitetaan! Siskoni ex ei siskoni mielestä osannut edes leipää leikata sopivan paksuisiksi viipaleiksi. En ihmettele yhtään että langolleni riitti koko avioliitto.
Sai kuulostamaan siltä etten osaa kotitöitä tehdä vaikka ihan onnistuneesti elellyt 5 vuotta omassa kodissani ihan yksin. Tuli womansplainaamaan mm. astianoesukoneen tyhjentämisestä.
Ei jatkoon.
Kyllähän ne tilanteet useimmiten liittyy tavalla tai toisella lapsenhoitoon.
Ei nyt ehkä ole valittanut, se ei oikein kuulu meidän kommunikaatiotyyliimme, mutta kuitenkin on tuonut ilmi, että hän tekisi jonkun asian toisella tavalla ja aika lailla edellyttää, että minäkin tekisin sen asian hänen tavallaan.
Minä sitten harkitsen, että onko hänen ideassaan järkeä ja vaikka ei olisikaan, niin silti pitää harkita haluanko tehdä asiasta kiistelynaiheen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne tilanteet useimmiten liittyy tavalla tai toisella lapsenhoitoon.
Ei nyt ehkä ole valittanut, se ei oikein kuulu meidän kommunikaatiotyyliimme, mutta kuitenkin on tuonut ilmi, että hän tekisi jonkun asian toisella tavalla ja aika lailla edellyttää, että minäkin tekisin sen asian hänen tavallaan.
Minä sitten harkitsen, että onko hänen ideassaan järkeä ja vaikka ei olisikaan, niin silti pitää harkita haluanko tehdä asiasta kiistelynaiheen.
Samaistun tuohon niin vahvasti. Kaikilla naisilla joiden kanssa olen seurustellut (5) on ollut pakollinen tarve kertoa että tekisivät sen ja sen asian toisin eivätkä kestä kun teen omalla tavallani. Eikä kyse ole edes siitä että toinen olisi hygienisempi tai parempi muutoin.
Olen nainen, mutta pakko jakaa tämä huvittava tilanne työkaverin kanssa. Hän valitti juuri, miten hänen miehensä oli pukenut heidän vauvan, ja minä tietysti ajattelin heti, että kai se johtuu siitä, ettei mies ollut laittanut vauvalle tarpeeksi lämmintä päälle. Mutta ongelma oli se, että vauvalle oli puettu paita ja housut, jotka eivät sopineet väreiltään yhteen :D