Mielestäsi kivoin sisustustyyli?
Millainen on mielestäsi kaunein sisustustyyli? Ei tarvitse olla juuri oman kodin tyyli, ihmisethän sisustaa eri syistä omasta mausta poikkeavasti.
Kommentit (13)
Rakennukseen sopiva, josta kyseisen kodin omistaja tykkää.
Mielellään sellainen, josta ei saa otettuja tusinainstakuvia, mutta jossa on hyvä tunnelma.
Mulla sama, mutta en voi sille mitään, että mä viihdyn Ikeassakin ;D
Vanhat puutalot, tyylikkäät kukkatapetit, rottinki, isot viherkasvit, takka ehdottomasti, ullakoiden viihtyisyys, pikkuruudulliset ikkunat, ja iäkkäämmät huonekalut. Verhot pitää myös olla, makkareissa ihan lattiaan asti.
Hotellityyli rauhoittaa, kokolattiamatot, muhkeat tyynyt ja tekstiilit.
Kaikki moderni, vitivalkoinen, autius, kolkkous, minimalismi, ei ei...toisaalta runsas väri-ilottelukaan ei ole mun juttu...se harmonia...
Valaistus on todella tärkeä juttu mulle, rakastan kohdevaloja, sellaista hieman hämärää.
En tiedä miltä tämä teistä kuulostaa mutta jos omistaisin tämän yksiön sijaan vaikka kolmion niin haluisin sisustaa aikakausittain.
Esim 1920- ja 30-lukujen makuuhuoneet. 1940-luvun keittiö ja 1950-luvun olohuone. Sopivine esineineen. huonekaluineen ja maalauksineen seinällä. Maalaisin itse kun tykkään sitä harrastaa. 1940-luvun keittiö voisi olla kyllä vähän haasteellinen mutta edes sinne suuntaan. Perinteinen.
Sekoitus uutta ja vanhaa, puisia maalaamattomia huonekaluja (ainakin jotain mid century modern -kamaa mielellään), luonnonmateriaaleja, jonkin verran värejä, muttei kovin räikeitä.
Tykkään englantilaisesta ja ranskalaisesta cottage-tyylistä. Englantilainen kartanotyylikin kävisi mutta se on tavallisen ihmisen ulottumattomissa.
Omaan kotiin sen sijaan olen ostanut valkoiset huonekalut ja laittanut beige-valkoisen sisustuksen. Se on sellainen värimaailma mistä tykkään normaalissa elämässä.
Kodikas, lämmin, neutraali. Kevyt, vaalea, koivu, mänty, kiviä, naiselle sopivia värejä verhoissa.
Vierailija kirjoitti:
Kodikas, lämmin, neutraali. Kevyt, vaalea, koivu, mänty, kiviä, naiselle sopivia värejä verhoissa.
Millaisia ovat naiselle sopivat värit verhoissa? Onko olemassa naiselle sopimattomia verhoja?
Ihmisen paikka on luonnossa. Luonnolliset värit ja vaalea miellyttää silmää.
Joskus haaveilen, että minulla olisi sellainen ihanan avara ja valoisa mid-century modern -tyylinen talo, jonka voisin sisustaa ajan henkeen sopivilla yksinkertaisilla huonekaluilla ja tekstiileillä. Sisustuksessa olisi paljon valkoista ja puun sävyjä yhdistettynä mielenkiintoisiin värivalintoihin, kuten keittiökaappien vaaleaan turkoosiin ja punatiilen värisiin lattialaattoihin. Voihan sitä haaveilla...
Ap aloittaa. Itse tykkään sellaisesta moderni mummola-tyylistä, eli vanhoista vintage/antiikkihuonekaluista ja oikeista maalauksista seinillä. En ole kiinnostunut designista tai kalliista tavaroista. Tykkään tummasta puusta ja murretuista väreistä, en erityisesti välitä valkoisista tai harmaista pinnoista.