Mantra ja väitteet
- Ei ymmärrä, että elämä ei ole vain rahaa ja työntekoa. Ihmisillä on niormaalisti harrastuksia ja sosiaalista elämää. Vuorotyö äärimmäinen rasite sosiaaliselle elämälle ja perhe-elämälle.
Haluaa, että esim. mies tekee töitä kun hullu jotta saisi itse saisi enemmän rahaa käyttöönsä?
Ei ymmärrä toisten tarvetta sosiaaliseen elämään koska ei itsellä ole sellaista ja haluaisi että ei muillakaan ole?
Bullshit!!!
Kaikki on paskaa ja tarkoituksenmukaista mustamaalausta. Esittämistä asioita muka jonkun mielipiteitä, mitkä eivät ole hänen mielipiteitään
Miksi? Koska joku on haluttu näyttää tuollaisena. Ja nuo ovat sieltä kevyemmästä päästä jutussa, missä on haluttu eräs ja eräät näyttäytymään negatiivisessa, ei ihmisläheisessä valossa.
Totuus erään osalta:
- Tajuaa hyvinkin tilanteet työelämässä ja miten mikäkin vaikuttaa perhe-elämään ja henkilökohtaiseen elämään. On sitä mieltä, että kaikki tuo on lopulta hyvin henkilökohtaista ja riippuu yksilöstä itsestään, miten ne vaikuttavat.
On liioittelua että vuorotyö itsessään olisi ihan järkyttävän negatiivinen rasite elämälle.
Myöskään satunnaisesti tehtävät lisävuorot eivät ole sitä , jos pysytään kohtuudessa.
Sen takia on ihan älytöntä ja naurettavaa väittää että jos joku ei pidä vuorotyötä asiana joka estää kokonaan sosiaalisen ja tavallisen elämän, ei olisi ymmärrystä kyseisistä asioista.
Mutta anna mä arvaan: Koska narratiivi on ollut rahanhimoinen ja epäsosiaalinen e ihmisläheinen, tottakai juuri tuon jenkilön kohdalla kaikki mielipiteet on siihen liittyvää mukamas. Tuo on hilpeää!
p.s oikeasti menee näin
- On jooa yrittänyt puhua eräälle sen puolesta, että ei liikaa tekisi lisävuoroja, jotta ei rasittuisi liikaa. Lisäraha kiva asia, mutta kohtuus kaikessa siinäkin. On osattava sanoa myös ei ja katsottava kokonaistilannetta.
- Asmuvuorojen ihanuuden painottaminen on joskus huvittavaa tai esittäminen asist niin , että jos tekee vuorotyötä, ei voisi olla sosiaalista elämää tsi harrastuksia. Tuohan riippuu täysin henkilön tilanteestaa.
Jos ei tarkoituksenmukaisesti haali itselleen kaikkia pyhiä ja tee iltavuoroa enemmän mitä pakko, ei pitäisi aiheitta merkittäviä haittoja omaan perhe-elämään tai sosiaaliseen elämään.
Hieman liioiteltu on näkemys että kaikkimuut on vapaalla arkisin, joten sosiaalista elämää e voisi olka lähes ollenkaan vuorotyössä. Osaksi on järjestelykysymys.
Lidäksi monissa vuorotyössä voi itse vaikuttaa
vuoroihin, niin että viikonloppuvuoroja on minimi. Jos taas henkilö itse haalii niitä , ei voida pitää tuollaista esimerkkinä varsinaisesti vuorotyön haitallisuudesta elämään.
Jotkut tykkäävät esittää asiat mustavalkoisena tyyliin, ainoa oikea ja hyvä työ on ma-pe arkisin ja muu on täysin turmiollista perhe-elämän tai henkilökohtaisen elämän kannalta. Ja ainoa oikea kunnollinen ja toimiva rytmi on työ klo 7-15. Kunnollisen ihmisen aikataulu.