Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten työllistyy ne naiset jotka tehneet todella monta lasta ja olleet kauan pois työelämästä?

Vierailija
27.03.2025 |

Kun nykyään korkeakoulututkintokaan ei takaa työtä, niin miten olette te naiset työllistyneet jotka olette olleet tehneet lapset suht nuorina, olleet joku 10-15 vuotta kotona, ei ehkä oikein mitään koulutusta tai työkokemusta takana?

Vaikea ymmärtää, kun itse olin poissa työelämästä 5v niin todella vaikeaa saada töitä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sinun persettäsi kutittaa?

Vierailija
2/9 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta veikkaan että joko suhteilla tai sitten joutuvat hankkimaan sen koulutuksen. Tuore koulutus on nykyään vähän niin kuin uusi alku ja keski-ikäisiäkin näkyy paljon opiskelemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sometus.

Vierailija
4/9 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ovatko yhä hedelmällisen oloisia. Tarkoittaen että jos viehätysvoimaa on jäljellä, sama hedelmällisyys voi vedota rekrytoijiin.

Tiedän monta tapausta joissa flirttivirettä on ollut ilmassa, eikä silloin ole väliä onko ihmisellä lapsia vai ei. 

Eräs rekrytoija tuntui heittäytyvän suojelevaksi palkatun elämäntilanteesta. Ymmärsi että henkilö oli ollut lasta hoitamassa.

Vierailija
5/9 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu alasta. 

Mä olin 14-vuotta kotona neljän lapsen kanssa. Hain sairaanhoitajan paikkaa ja sain sen. Sain riittävästi perehdytystä ja töihinpaluu sujui hyvin. Olin ennen lapsia vuoden töissä. Tiedän muitakin samantyyppisiä tapauksia. Julkisella ratkaisee muodollinen pätevyys. Tai ratkaisi silloin pari vuotta sitten. Nyt tilanne varmasti vaikeampi.

Pari kaveria on lähtenyt opiskelemaan uutta ammattia pitkän vanhempainvapaan jälkeen. Kummallakin kyse siitä että mieli on muuttunut. Eivät siis edes hakeneet vanhan alansa töitä vaan suoraan opiskelemaan. 

Vierailija
6/9 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoistöihin tai entry levelille pääasiassa

Vierailija
7/9 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ovat varmasti työvoimapula-alalla tai opiskelevat uuden tutkinnon perhevapaiden jälkeen.

En usko että esim. insinööri työllistyy kovin helposti alalleen jos on heti valmistumisen jälkeen ollut vuosia perhevapailla eikä ollut työpaikkaa ennen perhevapaita. Hoitaja työllistyy taas hyvinkin todennäköisesti. 

Vierailija
8/9 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 vuotta kotona ja kun lähdin hakemaan duunia, niin ekan hakemani sain. Ehdin amiksen käydä ja kokiksi valmistua. Töitäkin kerkesin tekemään 8 vuotta.

Ajattelin työllistymisen olevan vaikeampaa, kun ala elää koko ajan. Tosin nyt en hakenut raflaan, vaan ikäänkuin suurtalouspuolelle, lounaskokiksi. Äkkiä ne jutut oppi ja pääs rytmiin kiinni.

Pari vuotta hyyryläisenä ja sitten tarjosivat esimiehen paikkaa.

Oon viihtynyt todella hyvin nyt ja silloin kotona.

N53 + viisi lasta

Vierailija
9/9 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytti Yliviikarilla on 4 lasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi