Migreeni älypuhelimen näytöstä
Ehdin katsoa laitetta pari minuuttia ja nyt on migreeni päällä. Oli tarkoitus siirtyä käyttämään älypuhelinta, jotta pääsen kirjautumaan pankkiin sisään ja saan auton pois parkkihallista. Nykyään niin moni asia on älyluurin takana, että ilman sitä elämä käy hyvin vaikeaksi. No, enpä näköjään pysty käyttämään sellaista, vaikka käytän biologista migreenin estolääkettä (on muuten hintavampi lääke, noin 460 euroa kuussa ennen Kela-korvausta).
Tuleeko kenellekään muulle oireita noista LED-näytöistä? Tai muista LED-valoista, kuten uudemmista autojen ajovaloista?
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tummennetut silmälasit. Mutta nyt tummennus meinaa irrota. Puhelimeen on kirkkautta vähentävä kosketuspainike, en tiedä mistä asetuksesta sain sen päälle tai sovellus. Ei se paljoa vähennä, ehkä vähän vain. Vaikea asia muillekin tuo.
Harmillista. Ilmeisesti meitä on liian vähän, jotta saataisiin muutosta aikaan.
-ap
Ehdottomasti säädät hämärämmäksi näytön puhelimessa, läppärillä ja tv:ssä. Se auttaa ainakin itseäni. Monet valot laukaisevat aurallisen migreenikohtauksen. Näin keväisin lisääntyy auringonpaisteen myötä tarve pitää aurinkolaseja aina suojana ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti säädät hämärämmäksi näytön puhelimessa, läppärillä ja tv:ssä. Se auttaa ainakin itseäni. Monet valot laukaisevat aurallisen migreenikohtauksen. Näin keväisin lisääntyy auringonpaisteen myötä tarve pitää aurinkolaseja aina suojana ulkona.
Tuo oli jo kaikkein himmeimmällä ja lisäksi väri oli säädetty lämpimimmäksi mahdolliseksi. Silti ruudun katsomisesta tuli kohtaus. Enkä edes ehtinyt tehdä sillä oikein mitään, vaan selvitin asennuksia. Niistäkin perheenjäsenet tekivät suurimman osan.
Tuota laitetta ei voi edes palauttaa, koska siihen laitettiin sellainen kalvo näytön päälle suojaamaan iskuilta. Rahaa siis meni ihan kivasti, mutta en sitten kuitenkaan voi käyttää laitetta, vaikka niin kuvittelin.
-ap
Jos ei muu auta, osta halvat oranssilinssiset aurinkolasit. Migreenilinssi on perinteisesti oranssi. Suomessa vain yksi optikko Naantalissa on tehnyt migreenilinssejä silmälaseihin. Nettioptikoista jenkkien Zenni Optical tekee migreenilinsseillä laseja ja heillä on edullisten kehysten mallisto olemassa.
Itse olen päätynyt käyttämään kaikissa laseissani sinivalon estävää pinnoitusta. Hätätilassa olen käyttänyt myös ruskealinssisiä aurinkolaseja. Ruskea on oranssin sukulainen ja estää myös aivoihin saakka pureutuvaa sinivaloa, joka laukaisee migreenin monella. Olen sairastanut migreeniä 6-vuotiaasta saakka ja olen käyttänyt rohkeasti aurinkolaseja sisätiloissakin kun esimerkiksi kevätaurinko on tehnyt jyrkkiä kontrasteja varjojen kanssa myös sisällä. Välillä joku katsoo kummissaan ruokakaupassa kun kuljen aurinkolasisillani sisällä. En jaksa enää välittää. Jos joku luulee minun leikkivän coolia, se on hänen ongelmansa. En usko, että kukaan haluaa minua makaamaan lattialle ja oksentelemaan migreenikohtauksen vallassa. Se kun voi iskeä hetkessä ja missä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei muu auta, osta halvat oranssilinssiset aurinkolasit. Migreenilinssi on perinteisesti oranssi. Suomessa vain yksi optikko Naantalissa on tehnyt migreenilinssejä silmälaseihin. Nettioptikoista jenkkien Zenni Optical tekee migreenilinsseillä laseja ja heillä on edullisten kehysten mallisto olemassa.
Itse olen päätynyt käyttämään kaikissa laseissani sinivalon estävää pinnoitusta. Hätätilassa olen käyttänyt myös ruskealinssisiä aurinkolaseja. Ruskea on oranssin sukulainen ja estää myös aivoihin saakka pureutuvaa sinivaloa, joka laukaisee migreenin monella. Olen sairastanut migreeniä 6-vuotiaasta saakka ja olen käyttänyt rohkeasti aurinkolaseja sisätiloissakin kun esimerkiksi kevätaurinko on tehnyt jyrkkiä kontrasteja varjojen kanssa myös sisällä. Välillä joku katsoo kummissaan ruokakaupassa kun kuljen aurinkolasisillani sisällä. En jaksa enää välittää. Jos joku luulee minun leikkivän coolia, se on hänen ongelmansa. En usko, että ku
Kiitos vinkistä. Vilkaisen tuota Zenni Opticalia.
-ap
Mulla on tummennetut silmälasit. Mutta nyt tummennus meinaa irrota. Puhelimeen on kirkkautta vähentävä kosketuspainike, en tiedä mistä asetuksesta sain sen päälle tai sovellus. Ei se paljoa vähennä, ehkä vähän vain. Vaikea asia muillekin tuo.