Miksi kouluruoka pierettää
Kommentit (34)
Soijaproteiini, palmuöljy ja aromisuola. Siitä se kouluruoka on tehtty.
Sinne laitetaan pierupulveria, joka muka auttaa ruuansulatuksessa. Tosi asiassa, sillä saa jatkettua ruokaa niin että siitä tulee riittoisampaa. Olen ollut itse pulveria vastaan jo vuosikymmeniä, mutta koululaitos käyttää sitä sitkeästi.
Käytän kotonakin pierupulveria, koska se tekee perunamuussista puolet isomman hetkessä. Miksi siitä pitäisi päästä eroon?
Vieraita pöpöjä saat yhteisruokailussa?
Siinä on jarrua, kuten armeijan ruuissakin. Jarru estää "löysän vatsan", se että se estäisi jotain muuta on legendaa. Jarru on harmaat jauhetta, en tiedä kemiallista kostumusta.
Siihen pumpataan ilmaa säästösyistä.
Einekset pierettää. Teille syötetään rukaa josta sairastutte. Syökää kuten isovanhempanne söivät. Peruna perunana ja liha lihana.
Olen myös ihmetellyt miksi kaupan lihapulliin pieraistaan tehtaalla. 90-luvulla HKn pihvit ja pullat maistui lähes kotitekoiselta.
Vierailija kirjoitti:
Käytän kotonakin pierupulveria, koska se tekee perunamuussista puolet isomman hetkessä. Miksi siitä pitäisi päästä eroon?
Perunamuussi kannattaa tehdä näin:
Liha on korvattu ilmastosyistä pierettävillä lihan korvikkeilla.
Hiivauute, maltodekstriini, aromivahvenne, mitä näitä nyt on. Ja suolistosyövät räjähdysmäisessä kasvussa. Säästöjä, säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Pierua on kouluruuista pukannut kyllä jo ainakin 20 vuotta. Olisiko kaikki sokerin määrä ja maissitärkkelys sekä
sakeuttamisaineet (E461, E407a)
Vierailija kirjoitti:
Hiivauute, maltodekstriini, aromivahvenne, mitä näitä nyt on. Ja suolistosyövät räjähdysmäisessä kasvussa. Säästöjä, säästöjä.
Auttaakohan valion uusi lehmän pierulääkemaito paikallispäästöihin?
Vierailija kirjoitti:
Mulle kouluruoka aiheuttaa kanssa tosi paljon vatsavaivoja. Joskus jostain olen kuullut tuosta aromivahventeesta, että se voisi olla se.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös ihmetellyt miksi kaupan lihapulliin pieraistaan tehtaalla. 90-luvulla HKn pihvit ja pullat maistui lähes kotitekoiselta.
Naurahdin.. on muuten kunnon kananmunapierulöyhkä kun pakkauksen avaa.
Vierailija kirjoitti:
Eli ihmisille syötetään kemikaaleja, koska niillä tienaa enemmän kuin normaalilla luonnonmukaisella ruoalla. Ihminen on toiselle ihmiselle Saatana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pierua on kouluruuista pukannut kyllä jo ainakin 20 vuotta. Olisiko kaikki sokerin määrä ja maissitärkkelys sekä
sakeuttamisaineet (E461, E407a)
En muista että ysärillä olisi kukaan paukutellut. Ehkä tämä on kehitystä ;)
Hotkitko niin nopeasti että nielet ilmaa samalla? Vai juttelet muiden kanssa?